PDA

View Full Version : JSX + g-major unit (pics)



Gaby
21 april 2005, 21:46
Tezzzzzzzzzzzzzzzzzt

Daniël_san
21 april 2005, 21:48
ja??

AART
21 april 2005, 21:55
kom op dan?

Gaby
21 april 2005, 21:56
Om het gedoe met stekkers inpluggen enzo te voorkomen en omdat het zo gewoon handiger is heb ik het onderstaande in elkaar geknutseld. 8-)
Er is nog een HE ruimte over voor wat dan ook. Het geheel is met 4 schroeven in 2 minuten weer terug te bouwen naar de originele uitvoering. :-D

Er komt nog een flight-case bij waar het geheel in past (JSX + G) en die flight-case kan tijdens een optreden of repetitie mooi onder de luidsprekerkast staan voor een betere projectie van het geluid.

Mijn volgende projekt wordt het floor-board (FC 200 roland) plus de gehele bekabeling met voeding en wah en case. Hiervoor zoek ik ook nog een FS-5U van Boss. Dus als iemand nog zo'n ding thuis heeft rond slingeren en er niets meer mee doet dan heb ik wel interesse.

http://img18.echo.cx/img18/320/jsxeffects1ji.th.jpg (http://img18.echo.cx/my.php?image=jsxeffects1ji.jpg)

http://img18.echo.cx/img18/3142/jsxeffectscab6po.th.jpg (http://img18.echo.cx/my.php?image=jsxeffectscab6po.jpg)

AART
21 april 2005, 21:58
vette shit... :)

Daniël_san
21 april 2005, 22:03
wel een vet ding zo :wink:

Fumi SG
21 april 2005, 22:21
zeker vet.... jij had die cab toch ook zelf in elkaar geknutseld??

vester86
21 april 2005, 22:21
dat ziet er goed uit zeg :-)

BramVersteeg
21 april 2005, 23:20
Godgloeiende, dat ziet er netjes uit! Je kunt wel zien dat dit je goed vergaat :wink: . Heb je het nou vast gemaakt door de onderkant van de top heen of heb je een andere manier bedacht zodat je de top minder schade aanbrengt? En hoe heb je dat zwarte spul er op gekregen? Is dat gewoon een soort plak-leer? Maar nogmaals.....puik werk! :cool:

Orpheo
22 april 2005, 00:00
die top, die satriani-sig, hoe klinkt ie eigenlijk? nog niks van gelezen eigenlijk.....is t wat? kan je er lekker veelzijdig op spelen, of is t heel EENzijdig?

Orpheo
22 april 2005, 00:00
die top, die satriani-sig, hoe klinkt ie eigenlijk? nog niks van gelezen eigenlijk.....is t wat? kan je er lekker veelzijdig op spelen, of is t heel EENzijdig?

Gaby
22 april 2005, 08:04
Tanx for the nice words.
Ik vind het gewoon leuk om een beetje te prutsen en iets te maken wat niemand nog heeft. 8-)

@fumi SG: Yep

@BramVersteeg: Bout van onder dwarsdoor de alu buisjes in de top. Daar zitten dezelfde schroefjes in die je ook gebruikt voor 19" spul. Even omgezet van inch draad naar metrische draad (is amerikaanse versterker he) et voila. Dat zwarte spul is tolex, geplakt met Bison tix.

@Orpheo: Top is geweldig. Mooi clean, een crunch en ultra kanaal. Beetje Marshall gevoiced, EL 34.

Met de G-major schakel ik ook de kanalen van de JSX.

Gaby
22 april 2005, 08:04
Tanx for the nice words.
Ik vind het gewoon leuk om een beetje te prutsen en iets te maken wat niemand nog heeft. 8-)

@fumi SG: Yep

@BramVersteeg: Bout van onder dwarsdoor de alu buisjes in de top. Daar zitten dezelfde schroefjes in die je ook gebruikt voor 19" spul. Even omgezet van inch draad naar metrische draad (is amerikaanse versterker he) et voila. Dat zwarte spul is tolex, geplakt met Bison tix.

@Orpheo: Top is geweldig. Mooi clean, een crunch en ultra kanaal. Beetje Marshall gevoiced, EL 34.

Met de G-major schakel ik ook de kanalen van de JSX.

Shaggy
22 april 2005, 11:57
die top, die satriani-sig, hoe klinkt ie eigenlijk? nog niks van gelezen eigenlijk.....is t wat? kan je er lekker veelzijdig op spelen, of is t heel EENzijdig?


Klinkt clean erg mooi en scheurt lekker smoothy .. absoluut waar voor je centen

heb er even op gespeeld en weet niet of ie ook veelzijdig is, maar volgens mij zit er een voicing knopje op waar je wat mee kunt varieren

Ibanez RuleZ
22 april 2005, 13:53
grappig al die verschillende commentaren. ik heb er juist weer van gehoord (niet zelf op gespeeld) dat ie juist super onstrak en buzzerig is

Harrald

Gaby
22 april 2005, 14:14
grappig al die verschillende commentaren. ik heb er juist weer van gehoord (niet zelf op gespeeld) dat ie juist super onstrak en buzzerig is

...ach jah, je hebt het gehoord!!! Maar niet zelf, das nogal een verschil.
Goede gitaar+kabel+cab en de JSX en je hebt een dijk van een geluid (volgens mij dan natuurlijk). Ik heb de JSX naast vele andere tops gehoord en deze sprak mij het meeste aan.

Shaggy
22 april 2005, 18:12
grappig al die verschillende commentaren. ik heb er juist weer van gehoord (niet zelf op gespeeld) dat ie juist super onstrak en buzzerig is

Harrald

misschien had die gast dan een 4x20 inch speakerkast eronder

Ibanez RuleZ
22 april 2005, 19:31
Nah, waren een stel amerikanen van het JCF die ik daar over "hoorde" en die lui zijn eigenlijk wel van de goede gitaren en goede kabels en shit. (USA jacksons, goede speakers cabs enzovoorts). Ik zou dr eens mee aan de slag moeten, al denk ik dat ik een amp die ook omschreven werd als een marshall op steroiden (ook maar gelezen) mij nooit echt kan bekoren, ik vind een marshall al niet strak genoeg...

Harrald

ShaQ
22 april 2005, 20:47
He kerel ERG VET!!!

Ziet er echt TE GEK uit man! 8-)

Ik heb de JSX een keer getest en ik ben er zeer over te spreken. Lui als IbaneZ Rulezz zijn gewoon een beetje jaloers niets van aantrekken :)

Negative K3 fan
22 april 2005, 22:05
het ziet er idd geil uit en tja, als je ultra strakke, niet muzikale versterkers wil mag ie het zelf weten. Los = goed!

AART
22 april 2005, 22:33
Ik heb het genot gehad er ooit een te mogen horen, toen iemand anders hem aan het testen was, en ik moet zeggen dat het een zeer lekkere amp was, lekkere marshall crunch tot een heerlijke scheur.
Alleen een beetje weinig Oomph bij riffwerk vond ik.

andoni
23 april 2005, 10:32
Ik heb 2 weken geleden er eentje in bandsituatie beluisterd tijdens een optreden in ons jeugdhuis van een lokale metalcore band en ik moet zeggen dat dat ding toch wel goed klonk hoor. En ik vond het ding daar juist wat te veel laag hebben, klonk wat modderig (maar ik denk dat het aan de eq instelling lag). Het ding had niet die heavy-maar-toch-opgepoetste sound van veel Mesa's, maar een lekkere rauwe agressieve scheur. De bijhorende gitarist speelde op een ESP Viper standard.

AART
23 april 2005, 11:09
Het ding had niet die heavy-maar-toch-opgepoetste sound van veel Mesa's, maar een lekkere rauwe agressieve scheur. De bijhorende gitarist speelde op een ESP Viper standard.

Dat hebben de meeste peavey´s 8-)

Braindead
23 april 2005, 13:07
Ziet er echt vet uit man met die zilveren buizen aan de zijkant!

Dus als ik het goed begrijp is die amp vooral veelzijdig en heeft ie een beetje een Marshall gerelateerd geluid?

Hij ziet er ook wel impressive uit moet ik zeggen.......

Braindead
23 april 2005, 13:16
Ziet er echt vet uit man met die zilveren buizen aan de zijkant!

Dus als ik het goed begrijp is die amp vooral veelzijdig en heeft ie een beetje een Marshall gerelateerd geluid?

Hij ziet er ook wel impressive uit moet ik zeggen.......

Die kast heb je heel strak gemaakt, maar ik zie toch altijd liever iets met een logo'tje

:D

Gaby
23 april 2005, 18:49
Ik heb wel een logootje gemaakt maar ik kan het nergens laten maken. :-(
...of bedoel je een "echt" logootje? 8-)

De JSX heeft op beide scheurkanalen een active EQ en op het clean een passieve plus nog de traploos regelbare presence en resonance, dan kun je wel nagaan dat je zee aan variatie hebt op het geluid. En dan nog je cab plus kabel en elementen en hout in je gitaar. ...oeffff :o
Ik kan me dus goed voorstellen dat je het kunt vern**ken! :razz:

Grave Fillé
26 april 2005, 17:44
Ziet er echt heel strak uit!!!

Ik moet hem ook maar eens gaan testen. Hij staat bij feedback voor zo ong. € 1800,- maar ik heb hem ook bij Kees Dee voor € 2200,- gezien.

Grave Fillé
26 april 2005, 17:45
Ziet er echt heel strak uit!!!

Ik moet hem ook maar eens gaan testen. Hij staat bij feedback voor zo ong. € 1800,- maar ik heb hem ook bij Kees Dee voor € 2200,- gezien.

Pegasus
30 april 2005, 16:36
grappig al die verschillende commentaren. ik heb er juist weer van gehoord (niet zelf op gespeeld) dat ie juist super onstrak en buzzerig is

Harrald

Ik hoor/lees niets anders dan zeer positieve verhalen over deze versterker.

skabouter
2 mei 2005, 12:34
ik heb hem nooit gehoord, maar hij lijkt me wel vet, moet hem nodig eens testen. maar afgezien daarvan vind ik het echt een afgrijselijke amp om te zien. al dat staal, en die rare S op de front. daardoorkrijg je icm lampen en spiegeleffecten echt een troep qua beeld, blijft niets van over, ziet er niet uit ! en ik vind de layout echt afschuwelijk, wat een slechte inrichting van knoppen !!! BAH !

andoni
2 mei 2005, 17:06
ik heb hem nooit gehoord, maar hij lijkt me wel vet, moet hem nodig eens testen. maar afgezien daarvan vind ik het echt een afgrijselijke amp om te zien. al dat staal, en die rare S op de front. daardoorkrijg je icm lampen en spiegeleffecten echt een troep qua beeld, blijft niets van over, ziet er niet uit ! en ik vind de layout echt afschuwelijk, wat een slechte inrichting van knoppen !!! BAH !

Dat vind ik van wel meer amps tegenwoordig. Heb tijdje terug in een winkel een Peavey head met tribals :o op zien staan. Deed me denken aan een gepimpte rammelbak van een of andere marginale johnny. Het beetje dat ik ervan gehoord had klonk nochtans niet slecht maar het uiterlijk was een gigantische afknapper. Kijk als je wilt opvallen moet je het met stijl doen, Engl's hebben hier veel meer kaas van gegeten, met de zichtbare buizen en rode leds :cool: En het uiterlijk van de JSX vind ik ook niet alles, goed als je nog even je haar wil kammen tijdens een optreden, maar voor de rest veel te flashy voor mij :)

Gaby
2 mei 2005, 22:52
...ach, ieder zijn ding. :wink:
Ik vind hem in het "echt" ook vele malen beter overkomen dan op welke foto dan ook. Voordeel is dat je de chrome delen eraf kunt halen en dan hou je van dat zwarte gaas spul over. Kun je op de foto al een beetje zien.

@ skabouter: wat is er eigenlijk mis met de knoppen indeling. :???: Ik vind het juist zeer overzichtelijk.
...of als er meer knoppen op zitten dan aan/uit en harder/zachter wordt het voor jou al onoverzichtelijk. :-D

Gaby
3 mei 2005, 10:00
De posts blijven een beetje hangen :evil:

AART
3 mei 2005, 10:50
maak eens een foto dan van de amp zonder chromen delen, wil ik wel eens zien dan...

Gaby
3 mei 2005, 22:21
maak eens een foto dan van de amp zonder chromen delen, wil ik wel eens zien dan...

Ik heb er effe eentje afgehaald want ik was ook wel nieuwsgierig wat er onder zat, maar dat vond ik nie wat. Heb er ook maar geen foto van gemaakt. De hele voorkant is van zwart plaatstaal. De delen die je daarvan ziet als de chroomdelen erop zitten zijn geperforeerd, de rest niet! Dus achter de chroomdelen zit het gewoon dicht. :???:

Beide chroomdelen samen wegen trouwens ongeveer 1,5 kilo!! Geen wonder dat de versterker zo heavy is.

@Aart (en eenieder die dit leest): we treden 5 mei op in Zelhem op het bevrijdingspop van 15:00 tot 16:00. Onze band heet Vamp Till Q, dus mocht je nog zin hebben. :-D

Fumi SG
3 mei 2005, 22:23
jammer.... ga al ergens anders heen :)