PDA

View Full Version : Boss psa Of aca?????????



rhcp_schipper
21 april 2005, 21:07
Test

rhcp_schipper
21 april 2005, 21:09
Ik heb nu de volgende pedalen: cs-3, ch-1, od-20, die ik wil voeden met een boss adapter! Kan ik deze pedalen allemaal met 1 boss PSA adapter voeden?
Alvast vriendelijk bedankt!

Groeten Tim

Mark S
21 april 2005, 22:11
Yep, dat kan...uiteraard wel met een daisy chain...

rhcp_schipper
21 april 2005, 22:21
ja natuurlijk, maar kan ik het ook met andere adapter doen, dus niet met een originele van boss? En wat voor een moet ik dan hebben Gestabiliseerd, niet Gestabiliseerd, geschakeld of een schakelende adapter? Ik hoop dat een van jullie het weet!

Dirk_Hendrik
21 april 2005, 22:32
Gestabiliseerd.

rhcp_schipper
21 april 2005, 22:34
en dan geschakeld, of schakelend? want daaar zit toch ook verschil in? Toch??????? :???:

Dirk_Hendrik
22 april 2005, 09:08
Geen van beide.

Een adapter is in essentie:

-Een transformator met gelijkrichter (maakt van wisselstroom gelijkstroom) erna.
-De volgende stap is gestabiliseerd waarbij wat extra elektronica die gelijkstroom een stuk schoner maakt van laatste resten brom.

Een schakelende (is hetzelfde als geschakeld) voeding/adapter gebruikt elektronica om op hoge frequentie te transformeren (denk ook eens aan die piiep van een TV) wat als voordeel heeft dat de transformator in de adapter veel kleiner kan zijn. Dat is dus ook lichter en goedkoper. Het nadeel van een schakelende adapter is dat er altijd een kleine hoeveelheid (rest) van die hoge frequentie in je voedingsspanning blijft zitten en dat ga je horen.

rhcp_schipper
22 april 2005, 09:33
Dus ik moet een gestabiliseerde adapter hebben?????? Maar als ik een originele boss adapter koop, heb ik dan ook last van brom of piep?????????? :???:

harrie-beton
22 april 2005, 09:46
ik heb 8 effecten wel eens tegelijk gevoed met mijn boss.
Die boss is kleiner dan die schakelbare kastjes.

Ze zijn gewoon stil hoor. Alle gestabiliseerde ook, die schakelbare dingen zijn mij te groot en vanwege de mogelijkheid om de polariteit om te draaien gevaarlijk :-?

Dirk_Hendrik
22 april 2005, 10:25
Harrie

je vergist je. Ik heb het niet over "die schakelbare" met zo'n voltage selectie schakelaar maar over een "schakelende voeding", een voeding die met aktieve elektronica de spanning transformeert in plaats van met een trafo.

rhcp_schipper
22 april 2005, 10:41
Nu snap ik er niks meer van??? :???: Wat voor een adapter moet ik nu hebben als ik er geen een van boss wil hebben?????? Als iemand een link heeft naar een goede adapter laat het me ff zien als je wil.....

Mark S
22 april 2005, 11:03
Gewoon een Boss PSA (die met de rode sticker) + daisy chain kopen spulletjes aansluiten en voilà, miljoenen zijn je al voorgegaan!

Dirk_Hendrik
22 april 2005, 11:05
Het enige dat je moet hebben is:

Een gestabiliseerde adapter van 9 volt.


Met alles dat je er daarna bij gaat halen maak je het je alléén maar moeilijker. :wink:

rhcp_schipper
22 april 2005, 14:29
SUPER BEDANKT MAN :-D , nu hoef ik geen dure boss adapter te halen :-D



Het enige dat je moet hebben is:

Een gestabiliseerde adapter van 9 volt.


Met alles dat je er daarna bij gaat halen maak je het je alléén maar moeilijker. :wink: :-D

harrie-beton
22 april 2005, 14:55
we zijn er nog niet:

je hebt volt en ampére

je hebt adapters van 100 mA maar ook van 250 mA en van 1000mA of 1 ampere en normaal staat op iedere effect pedaal hoeveel ampere of mA ze verbruiken en ook de spanning .Je moet gewoon het verbruik van iedere pedaal optellen vb 20 mA + 20 mA enz ... en dan weet je hoe krachtig je adapter moet zijn

rhcp_schipper
23 april 2005, 21:02
wel bedankt, maar dat wist ik wel, want ik doe een electro opleiding... :-D :-D . Maar wel bedankt allemaal voor de reacties.....

Chroxy
24 april 2005, 11:30
maakt het voor je pedalen eigenlijk uit of je een ac of dc adapter gebruikt?

Ik heb nu een geschakelde voeding, maar wil ook eens een andere voeding proberen, nu heb ik nog van mn sega's een adapter (9v, tot 1Ampere en AC) over..

kan ik deze dan zonder problemen gebruiken..?

harrie-beton
24 april 2005, 15:17
ac= wisselstroom
dc=gelijkstroom net als een batterij

Bijna alle pedalen werken alleen op DC

rhcp_schipper
25 april 2005, 20:56
ik heb nu een Universele gestabiliseerde netadapter gekocht, en heb hem vanmiddag aangesloten. Nu heb ik dus een donderse fluit toon uit me versterker! Hoe kan dit :???: :???: . Dit is toch een goede adapter????? :???: Dit is de exacte adapter die ik heb: http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=660.375
Ik zou graag willen weten of dit een goede adapter is of dat ik een andere moet hebben?

Bl44t44p
25 april 2005, 21:09
ik heb nu een Universele gestabiliseerde netadapter gekocht, en heb hem vanmiddag aangesloten. Nu heb ik dus een donderse fluit toon uit me versterker! Hoe kan dit :???: :???: . Dit is toch een goede adapter????? :???: Dit is de exacte adapter die ik heb: http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=660.375
Ik zou graag willen weten of dit een goede adapter is of dat ik een andere moet hebben?

Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag? Want ik heb ook eens zo'n Skytronic ding gehad en dat bromde ook als een gek, geloof dat pedalen en Skytronica adapters niet zo goed met elkaar overweg kunnen.. maar weet niet of dat die was die jij hier aangeeft :-?

rhcp_schipper
25 april 2005, 22:09
Ik heb er 15 voor betaald, maar ga hem morgen inruilen en dan een boss psa kopen :-D .dan werkt het in ieder geval zekers goed :-D :-D :-D