PDA

View Full Version : oke, mijn eerste stukje voor jullie



amon
21 april 2005, 17:57
shoot

amon
21 april 2005, 17:58
Ik heb vanmiddag de pc eens op mn kamer gezet, dus het opnemen eens wat beter aangepakt (voorheen op cassette). Samen met Cool Edit Pro heb ik er iets leuks van proberen te maken. Liever niet zozeer op hetgeen letten dat gespeeld wordt, maar meer op de geluidskwaliteit: ik luister het al de hele middag dus raak ik er aan gewend en zodoende vind ik het niet zo slecht klinken, maar misschien dat het op het eerste gezicht erg slecht klinkt. Naja, SHOOT ME!

hier staat ie (http://home.planet.nl/~serra063/probeersel.mp3)



(ik zal alvast vertellen dat ik de opmaat lelijk vind en het stukje op 0.20 (qua spel...) :wink:

amon
22 april 2005, 17:42
niemand....?

Shaggy
22 april 2005, 17:51
je sound vind ik persoonlijk heel erg lekker

klinken als duncan duckbuckers .. wil ik ook ooit graag nog es (maar ik wil zoveel), eerst nog steeds mijn allereerste buizenamp (duurd nog wel een hele tijd)

je muziekkeuze is ook mijn smaak :wink:

gitaarman
22 april 2005, 17:57
heyhey

Het klinkt opzich zeker niet slecht, maar de timing is niet altijd even goed.
Maar dat is met cool edit soms moeilijk te bepalen(met drumloops enzow)en mischien een lekkere overdrive op beide gitaren(op de solo gitaar iets meer) dat maakt het al een stuk levendiger.(het zijn maag gewoon tips hoor :wink: )
zelf neem ik op met cubasis en ik kan je vertellen, dat is 10x fijner als cool edit want je hebt niet te maken met drumloops enzow.....want de drum maak jezelf gewoon.
maar goed dat even terzijde
ga zo door! :D

amon
23 april 2005, 09:50
bedankt voor de tips.
De timing klopt inderdaad niet, maar ik heb de sporen fout opgeslagen, dus kan het niet meer per spoor editten, alleen in zn geheel.

Overdrive heb ik expres even niet genomen, clean leek het mij wat fijner om mee te beginnen werken.

En de drums heb ik zelf opgenomen en gespeeld, loopt ook niet geheel lekker soepel, dat komt omdat ik alles apart opgenomen heb, moeilijk om dan precies op tijd bijv de snare te doen. Al scheelt het maar een fractie van een seconde, je hoort duidelijk verschil.