PDA

View Full Version : Mixer



Sanders
21 april 2005, 17:13
Hallo,


Ik heb even een vraagje. Ik gebruik een preamp zonder FX loop, en een Intellifex(1e versie). Nou weet ik dat het beter is om een mixer te kopen, en daar dan ook het droge signaal doorheen te laten lopen. Maakt dit echt heel veel uit? En zoja, wat adviseren jullie?


Bvd allen!

Sander

srv-man
21 april 2005, 20:22
Hey Sander,

Gluke van Huge Racks Inc. heeft hier een prima artikel over geschreven http://www.tubefreak.com/tubefreak.html (kijk onder Article/Guitar rack mixers.

Ik weet niet welke preamp je nu gebruikt, maar het verschil kun je zelf eenvoudig uitproberen. Ik zie dat je een Ernst Rover hebt, die beschikt ook over een mixer. Sluit je Intellifex eens aan op de parallele loop en daarna op de output van de Rover. Je zult zeker een verschil horen, maar de vraag is of je het belangrijk genoeg vindt.

Als je voor compromisloze toon gaat is een mixer nodig, naar mijn mening. Advies hangt vooral van je budget af, je kunt van bijna niets tot een godsvermogen spenderen. Voor zo'n 275 euro heb je bijv. al een hele goede van DMC.

Succes, Theo

Sanders
21 april 2005, 21:52
Thanx!, dat artikel staat een hoop informatie in waar ik wel wat mee kan. Die the rover was/ is eigenlijk niet van mezelf, maar ik zal hem binnekort eens ophalen om het te testen. Ik moet wel zeggen dat ik opzich niet bijster veel verschil in toon opzich hoor als ik mijn preamp direct in mn eindtrap druk. Maargoed,dan speel je ook zonder effecten en is het eigenlijk niet echt een goede vergelijking. Het is wel iets hoorbaar. De preamp die ik gebruik is een brunetti mille. Maar 275 euro valt opzich wel mee, dus ik zal eens kijken waar ze zoets op voorraad hebben. Opzich ben ik redelijk tevreden over mn sound nu(wat niet weet wat niet deerd blijkt wel..), maar ik ben heel benieuwd hoeveel het uitmaakt!

Sander


Sander

.ChiefRebelAngel.
22 april 2005, 10:24
je hebt nochtans één van de meest transparante fx units die je kan hebben...
ik merk 'geen' verschil met mijn replifex in de loop van mijn savage of zonder

Chiel
22 april 2005, 10:29
Ik heb zelf sinds kort ook een Intellifex (1ste serie) voor erbij en ik moet zeggen dat het parallelle path van deze FX doos uitstekend is! Vraag me dus af of je wel een mixer nodig hebt. Als ik het verschil hoor tussen deze doos en bijv. de veel duurdere G-Force, dan is het verschil in tone-suck enorm (het verschil in kwaliteit van de effecten even daar gelaten). Uittesten is dus het advies!

Nocki
23 mei 2005, 18:10
mischien heb je interesse in mijn mixer?

Nocki