PDA

View Full Version : Even een Richwood Les Paultje om GAS te stillen :D



groovyB3
21 april 2005, 16:29
Okay, sommigen weten het al, maar ik heb gisteren een Richwood Les Paul Custom gekocht bij Pro Music Store hier in Rotterdam voor slechts 200 Euro. Dat scheelt 54 Euries met Piet Joosten, en daar komt dan nog 10 Euro bovenop voor bestel en verzendkosten...
Ik kon de gas gewoon niet meer aan dus voordat ik geld heb voor een 'echte' Les Paul kan ik hier nog wel even mee voorruit. Zelfde idee als rukken omdat je een maand niet geneukt hebt. :D

Vandaag ben ik ermee naar Feedback gereden om ff te vergelijken met andere Les Paul modellen en wat blijkt, hij kan de Epiphone Les Paul Custom met gemak aan. Andere hardware en elektronica erop en je hebt een gitaar die tussen Epiphone en Gibson kwaliteit inzit. Niet slecht voor dat geld dacht ik zo.

Waar Richwood op heeft bezuinigd is ook deze keer de hardware en elektronica. Er zit een vaag koreaans merk brug op, Sung Li of zoiets. Klinkt verder prima, geen minpuntjes daarop. Tuners zijn gewoon goed op deze gitaar. Hoeven niet vervangen te worden. Zoals gewoonlijk is de elektronica crap en is het geheel nogal warrig bedraad. Ga ik dus snel vervangen.
De binding is maar een maar puntjes niet helemaal mooi afgewerkt. Ziet er verder prima uit. Het is wel echte binding en dus niet gelakt ofzo.

Het geheel is erg zwaar en ook deze keer (net als bij de Tele) heb ik het gevoel dat er totaal niet bezuinigd is op het hout wat dus een groot pluspunt is. Qua vorm issie voor zover ik kan zien gelijk aan Gibson en Epi, alleen staan de knoppen iets meer uit elkaar.

Oordeel verder zelf maar ;) Kzet em denk ik in de badkamer als vervanging voor m'n spiegel :D

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF103.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF109.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF110.JPG

groovyB3
21 april 2005, 16:32
Teringforum, kan niet editten...

Nog maar een keer de foto's dan :D

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0103.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0109.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0110.JPG

Franc
21 april 2005, 16:34
Oef!! Lekker hoor :D

Hij glimt idd lekker :D

Heb je je snaren nou zitten bij de stop? Ziet er apart uit...?

Negative K3 fan
21 april 2005, 16:37
ja hij heeft ze over de tailpiece voor meer sustain en fijner benden, ik heb het ook sinds een maand ofzo en het bevalt me goed, van de sustain merk ik nauwelijks wat, maar benden wordt een stuk fijner.

Gho$t
21 april 2005, 16:40
Gefeliciteerd!!

Speeld hij ook lekker? (is niet geheel onbelangrijk)

Negative K3 fan
21 april 2005, 16:41
Speeld

auw

Gho$t
21 april 2005, 16:43
Sorry ben dislekties

Das Schaap
21 april 2005, 16:43
Godver, misschien toch maar eens Richwood checken. :o

Fumi SG
21 april 2005, 16:44
ja hij heeft ze over de tailpiece voor meer sustain en fijner benden, ik heb het ook sinds een maand ofzo en het bevalt me goed, van de sustain merk ik nauwelijks wat, maar benden wordt een stuk fijner.

topwrap heb ik sinds kort ook. Speelt fijner, en inderdaad vooral met bends. Meer sustain merk helemaal niet, heb ik trouwens ook nog nooit gehoord. :)

mooie gitaar hoor... vette kleur :wink:

groovyB3
21 april 2005, 16:48
Speeld hij ook lekker? (is niet geheel onbelangrijk)

Jah heel erg fijn! Doet me erg denken aan de Les Paul Studio (gibson), die ik een paar jaar terug had. Fijne hals, iets dikker dan m'n '63 Strat.
Verder nergens fretbuzz en de fretjes zijn mooi afgerond en nergens scherpe randjes. Wat betreft bespeelbaarheid en looks zou je niet denken dat je een gitaar in je handen hebt van maar 200 Euries.

Franc
21 april 2005, 16:48
Maar als je dat doet dat topwrappen, dan verwacht je de kogeltjes toch aan de andere kant??

Of zitten ze er 2 keer omheen?

V!N
21 april 2005, 16:52
"topwrap" doet niets voor/tegen sustain ..

Fumi SG
21 april 2005, 16:56
Maar als je dat doet dat topwrappen, dan verwacht je de kogeltjes toch aan de andere kant??

Of zitten ze er 2 keer omheen?

jah, maar wat je ziet zijn volgens mij niet de kogeltjes. Snaren zijn bij de kogeltjes altijd wat dikker, want daar zit het andere eind nog omheen. En dat zie je bij die Richwood heel goed volgens mij... :wink:

Kasper
21 april 2005, 17:04
Damn ik wil er ook één voor dat geld :o

Shaggy
21 april 2005, 17:17
Launcher Pro Custom


RE-129: nato body, set nato neck, sonokelin fingerboard, gold hardware, 24 ¾" scale


colours: black




heb jij aandelen in richwood ofzo??



de archtops zien er wel heel yovol uit

groovyB3
21 april 2005, 17:20
Maar als je dat doet dat topwrappen, dan verwacht je de kogeltjes toch aan de andere kant??

Of zitten ze er 2 keer omheen?

jah, maar wat je ziet zijn volgens mij niet de kogeltjes. Snaren zijn bij de kogeltjes altijd wat dikker, want daar zit het andere eind nog omheen. En dat zie je bij die Richwood heel goed volgens mij... :wink:

Klopt, zijn niet de eindes van de snaren, maar de hulsjes van dat vintage cloth wire, om de snaar wat te ontlasten op dat punt, want ik vond em wel een beangstigend scherpe bocht maken :D

groovyB3
21 april 2005, 17:33
Oh trouwens, nog even over de consantheid in de kwaliteit. Toen ik em ging kopen heb ik er zo'n 8 bespeeld (ze hebben blijkbaar een hele batch gekocht) en ze speelden en klonken allemaal vrijwel hetzelfde.
Het verschil zat em in de afwerking i.e. kleine foutjes in de binding, of een klein bobbeltje in de lak, allemaal heel onschuldig.

Eerst speelde ik over een Peavey XXL combo, want die stond al aan. Dat klonk allemaal heel erg bagger, dus snel overgestapt op een DSL die er stond. Gelijk heel stuk beter :D

Jax
21 april 2005, 17:49
Mooi ding man!

PS: Even een voorspellinkje: Deze gitaar gaat je zo goed bevallen dat je uiteindelijk toch geen echte les paul gaat kopen. Het is maar een voorspellinkje... :wink:

BLOK182
21 april 2005, 17:53
Nice one Sash, idd niet duur, en de looks zijn vet!! 8-)

- Eric -
21 april 2005, 18:26
durf het niet te zeggen, maar ik vind deze richwood ecth cool 8-)

classy zelfs :oops:


:wink:

Franc
21 april 2005, 18:27
Dus nu hebben we nog een adresje voor Richwood?

Is ie met alle modellen goedkoper?

Cubensis
21 april 2005, 18:35
geil man, ik kom m snel eens bespelen :D

groovyB3
21 april 2005, 18:48
geil man, ik kom m snel eens bespelen :D

Liever niet, want er zitten net nieuwe snaren op. Laatst had je op die witte strat gespeeld en gelijk waren die snaren helemaal bruin. Je gaat maar lekker naar Pro Music Store met die zoutzuur klauwen van je :D

groovyB3
21 april 2005, 18:51
Dus nu hebben we nog een adresje voor Richwood?

Is ie met alle modellen goedkoper?

Weet ik niet om eerlijk te zijn. Heb eigenlijk alleen maar naar die Les Paul gekeken.

Luca P
21 april 2005, 18:55
Godver, misschien toch maar eens Richwood checken. :o

Ik ook.
Ik verkoop mijn hele verzameling en koop er 40 voor terug!
:razz:

groovyB3
21 april 2005, 18:58
Dan gaat ie ES295 naar mij! :D

Kevin-D
21 april 2005, 19:00
Ding ziet er schitterend uit 8-) Love Custom LP look :)
Maar er is wel bezuinigd op 't hout hoor, misschien niet veel kwa kwaliteit, maar wel kwa houtsoort. Mahonie vs Nato (goedkoper mahonie) body (zelfde voor de neck) en een Sonokelin (ook goedkoper soort rosewood familie hout). Dit zegt niets over de gitaar, maar puur kwa specs is daar dus tóch op bezuinigd. (jaja miereneuker :D )

IIg, veel plezier met je LP (geloof me maar, dat zal je ook wel krijgen :) )

groovyB3
21 april 2005, 19:15
Indeed, de houtsoorten die gebruikt zijn, zijn inderdaad goedkoper, maar klinken vrijwel hetzelfe. Kon weinig verschil in klank ontdekken toen ik em vergeleek met die Epi Custom.
Ik heb het vermoeden dat Richwood voor deze LP's het goedkopere hout gebruikt, maar er wel de goede stukken hout uit zoekt.

OJee
21 april 2005, 20:47
Ja, die heb ik ook.

Ook bij ProMusicStore gekocht voor 199 euri.

Hier nog wat fotoos: http://oene.xs4all.nl/richwood/index.html

Lekkere veelzijdige gitaar.


OJee

Franc
21 april 2005, 20:54
Waar ik nou benieuwd naar ben is of ie ook daadwerkelijk anders klinkt dan bijvoorbeeld mijn RE125..?

Deze heet dan Custom met de gebruikelijke uiterlijke afwijkingen tov een 'normale' maar het hout is exact hetzelfde.

Is er iets bekend over de pups?? Zouden die niet gewoon hetzelfde zijn?

bert k
21 april 2005, 20:57
Mooie dinges, weer een. Ik ga zaterdag eens kijken voor zo'n ES175 copy. Zeker niet gezien of ze er hingen?

OJee
21 april 2005, 20:59
Volgens mij zijn die LP's onder hun gekleurde jasje allemaal hetzelfde. Zelfde hout, zelfde electronica. De duurdere zullen misschien wat hoogstaander zijn uitgerust, maar die in de 2-300 euro klasse zijn (denk ik) gelijk.

Wordt het niet eens tijd voor een Richwood meet and greet (and play)

Ojee

OJee
21 april 2005, 21:02
Ik denk dat die LP's onder hun gekleurde jasjes allemaal hetzelfde zijn. De duurdere hebben misschien wat duurdere componenten, maar die uit de 2-300 euro serie zijn denk ik gelijk.

Wordt het niet eens tijd voor een Richwood only meet and greet? :)


OJee

groovyB3
21 april 2005, 23:01
Nee, ik denk dat ie precies hetzelfde klinkt.

Denk aan de Les Paul Standard en Les Paul Custom van Gibson zelf. Enkel de looks zijn anders (op uitzondering van het ebony fretboard op de Custom), de sound vrijwel hetzelfde.

groovyB3
21 april 2005, 23:04
Ojee, ojee was me voor :D

Anders Destium
21 april 2005, 23:12
Gefeliciteerd Sash, is hij beter dan de Gibby die je had :wink:

frekie
22 april 2005, 11:19
Mooie Custom hoor 8-) Damn, mijn lokale muziekboer heeft de custom al verkocht en de Lp special P90 ook al, en RW tele ook niet te vinden in de uithoek waar ik woon :( Wel een London City tele maar die moet meteen 250 euri kosten. Ga vandaag een Samick tele bekijken, ja ik ga misschien vreemd :-D

Negative K3 fan
22 april 2005, 12:22
Ding ziet er schitterend uit 8-) Love Custom LP look :)
Maar er is wel bezuinigd op 't hout hoor, misschien niet veel kwa kwaliteit, maar wel kwa houtsoort. Mahonie vs Nato (goedkoper mahonie) body (zelfde voor de neck) en een Sonokelin (ook goedkoper soort rosewood familie hout). Dit zegt niets over de gitaar, maar puur kwa specs is daar dus tóch op bezuinigd. (jaja miereneuker :D )

IIg, veel plezier met je LP (geloof me maar, dat zal je ook wel krijgen :) )

er zijn ook richwoods met mahonie bodies en esdoorn nekken hoor

Negative K3 fan
22 april 2005, 12:49
ik heb zelf dus een agile en die klinkt wel anders dan normale gibsons, mijne klinkt wat moderner en helderder, dit komt door mijn seymour duncan elementen itt. de geweldige burstbuckers die gibson tegenwoordig op de standards zet en de mahonie hals van de gibson itt esdoorn hals van mijn agile, die verschillen zijn vrij duidelijk te horen.

marc_o
22 april 2005, 14:48
Sash, ik snap niet dat jij die zooi koopt.
Loopt altijd te pretenderen de master of TOOOOONE te zijn, maar dat maakt kennelijk niks uit, want voor het geld wat je normaal gesproken aan één pedaaltje uitgeeft, kun je nu een prima Les Paul kopen.
Spaar toch door man!
:)

Franc
22 april 2005, 14:53
Sash, ik snap niet dat jij die zooi koopt.
Loopt altijd te pretenderen de master of TOOOOONE te zijn, maar dat maakt kennelijk niks uit, want voor het geld wat je normaal gesproken aan één pedaaltje uitgeeft, kun je nu een prima Les Paul kopen.
Spaar toch door man!
:)

Marc, ik hoop voor jou dat je een grapje maakt want je staat op het punt om de halve Gitaarnet community over je heen te krijgen :-D

Richwood zooi noemen, ga je mond spoelen man!

bert k
22 april 2005, 15:41
Het bewijst vooral dat tone in je vingers zit.

marc_o
22 april 2005, 16:01
Sash, ik snap niet dat jij die zooi koopt.
Loopt altijd te pretenderen de master of TOOOOONE te zijn, maar dat maakt kennelijk niks uit, want voor het geld wat je normaal gesproken aan één pedaaltje uitgeeft, kun je nu een prima Les Paul kopen.
Spaar toch door man!
:)

Marc, ik hoop voor jou dat je een grapje maakt want je staat op het punt om de halve Gitaarnet community over je heen te krijgen :-D

Richwood zooi noemen, ga je mond spoelen man!

Ik ken die dingen helemaal niet, maar opeens is het hier een toverwoord.
Ik vind het erg grappig dat de "Master of TOOOOOONE" zich laat verleiden door deze speledingetjes.

Vorig jaar moesten we allemaal aan de Agile, Shamrock en nu aan de Richwood. Nog effe en Kinor, Egmond, Avora en The Animal staat bovenaan ieders lijstje. Vintage TOOOOOOOOOOOOONE

Quink
22 april 2005, 16:05
Sash, ik snap niet dat jij die zooi koopt.
Loopt altijd te pretenderen de master of TOOOOONE te zijn, maar dat maakt kennelijk niks uit, want voor het geld wat je normaal gesproken aan één pedaaltje uitgeeft, kun je nu een prima Les Paul kopen.
Spaar toch door man!
:)

:o :) Wacht effe!!! Wacht effe! (Holt naar koelkast, pakt bier, grijpt zakje chips uit kast, holt naar bank, ploft neer.)


Oooookeeee. GO! :D

Franc
22 april 2005, 16:08
Nou je kan rustig nog ff gaan pissen :D

Sash heeft nog niet gelezen zo te zien ;)

bert k
22 april 2005, 16:35
Sash kennende staat er over twee weken een Richwood Les Paul te koop :-D

Cubensis
22 april 2005, 16:55
Sash, ik snap niet dat jij die zooi koopt.
Loopt altijd te pretenderen de master of TOOOOONE te zijn, maar dat maakt kennelijk niks uit, want voor het geld wat je normaal gesproken aan één pedaaltje uitgeeft, kun je nu een prima Les Paul kopen.
Spaar toch door man!
:)

Marc, ik hoop voor jou dat je een grapje maakt want je staat op het punt om de halve Gitaarnet community over je heen te krijgen :-D

Richwood zooi noemen, ga je mond spoelen man!

Ik ken die dingen helemaal niet, maar opeens is het hier een toverwoord.
Ik vind het erg grappig dat de "Master of TOOOOOONE" zich laat verleiden door deze speledingetjes.

Vorig jaar moesten we allemaal aan de Agile, Shamrock en nu aan de Richwood. Nog effe en Kinor, Egmond, Avora en The Animal staat bovenaan ieders lijstje. Vintage TOOOOOOOOOOOOONE
Shamrock is naar mijn weten een soort Baileys achtig drankje, denk dat je Shamray bedoelt, en dat is gewoon een custom bouwer, dus gewoom kwaliteit ;)

Mitch
22 april 2005, 17:49
Als ik even voor sash mag praten: ik schat 'm toch wel zo in dat -ie het voor het geld een goeie gitaar vindt. Hij geeft ook al aan uiteindelijk een echte LP te willen, maar nu alvast wil kunnen raggen op een vergelijkbare bak.

Of voorkom ik nu een leuke bitch-fight ? :D

PeArLjAm
22 april 2005, 17:57
Ach ik vind het ook allemaal overtrokken dit. Ik ben het wel met Marc eens hoor, eerst was het toon toon toon en nu speel je op een cheape les paul, hij kan dan wel goed klinken voor zijn prijsklasse, maar het blijft een budget gitaar. Ik zou er ook nooit tevreden mee zijn (net als sas denk ik), en ik weet bijna zeker dat deze les paul weer te koop staat over een paar maanden, want sas wil toch wel de real deal. , je was al serieus aan het kijken naar gibson lp's en heritage lp's, en ik vind het zonde dat je niet even had afgewacht tot je wat spulletjes had verkocht die je te koop had staan en dan een mooie LP had uitgezocht. Ik denk dat deze koop een beetje een kooplustige opwelling is. Maar misschien heb ik het mis :)

ijzerbroot1
22 april 2005, 18:34
Oeh, nou neig ik ernaar om toch maar een richwoodje te gaan scoren, al was het alleen maar om de boel hier warm te houden :razz:

groovyB3
22 april 2005, 19:20
Halloooooooooo :D

Ik kan begrijpen dat er sceptisch op gereageerd wordt op een gitaar van 200 Euro, maar het is zeker geen rotzooi. Ik kijk wel uit met wat ik koop zeg maar. De Richwood Les Pauls zijn stock al van Epiphone kwaliteit. Hij is uiteraard niet zo goed als die Gibby LP die ik had een paar jaar terug, maar goed, dat kan je ook niet verwachten.
Zoals gezegd, deze LP is enkel tijdelijk totdat ik geld heb voor een 'echte'. Dan zal deze als backup gaan dienen.

Ic3gl0vE
22 april 2005, 19:28
The Animal staat bovenaan ieders lijstje. Vintage TOOOOOOOOOOOOONE






n000000000 :'[ niet the animal! hahahah wat een rommel is dat :)

Ibanez RuleZ
22 april 2005, 19:28
dat is ook wat mij verbaasd, al het geneuzel over goede gitaren en dan (sorry dat ik het zeg) instapgevalletje dat in ene super is. sorry, maar een gitaar die zo goedkoop is, zal altijd een bepaalde feel en tone missen. Ga niet zeggen dat een dergelijke gitaar ook maar in de buurt komt van een Gibson LP (al is "dat maar" een studio). Ik heb LP kopieen in mn handen gehad en geen van allen is ook maar OOIT in de buurt van mn oude Studio gekomen.

al die kopie rage, of dat nu richwood is, of dat dat nu agile is of weet ik veel wat, het zijn allemaal imitaties en goedkope knockoffs maar dienen hun doel, namelijk de beginnende gitarist of minder bedeelde gitarist een leuk stuk speelgoed te geven waar ze mee vooruit kunnen, maar al die zinnen over dat het zulke goede gitaren zijn... is veel te veel eer, zeker voor een ervaren gitarist die altijd zijn kwetter vol had over tone

Harrald

V!N
22 april 2005, 19:50
Oeh, nou neig ik ernaar om toch maar een richwoodje te gaan scoren, al was het alleen maar om de boel hier warm te houden :razz:

Insinueer jij nu dat het brandhout is ? :-D

wietse
22 april 2005, 19:55
The Animal staat bovenaan ieders lijstje. Vintage TOOOOOOOOOOOOONE






n000000000 :'[ niet the animal! hahahah wat een rommel is dat :)
ik heb er één m'n eerste gitaar, na wat afstellen speelt hij goed, is stukken beter dan die ouwe egmonds die ik heb.
maar ik zal wel mazzel hebben gehad met die animal.

groovyB3
22 april 2005, 19:57
Jongens jullie begrijpen het op de een of andere manier niet. Ik wil gewoon tijdelijk even een Les Paul om 'toch ff een les paul te hebben'. Tegen de tijd dat ik het geld heb voor een echte goeie Les Paul, wat waarschijnlijk nog een maand of 4 zal duren, kan ik het hier mee doen om de feel te pakken te krijgen. En mocht ik dan toch besluiten dat ik een Les Paul niet helemaal wat voor mij zou zijn zit ik niet opgescheept met een gitaar van 2000 Euro.

frekie
22 april 2005, 20:00
Ik speel al meer dan 25 jaar gitaar jong en lui en ik heb genoeg van ZeRielDiel :-D gehad om te weten dat dat ook niet allemaal goud is al staat er een Merk op. RW is zijn geld dik waard en met wat werk en betere elementen kan je er zo mee optreden. Kan je je RielDiel mooi thuishouden en over 20 jaar als Closet Classic verkopen :-D
Apropos nieuwe tele, GEEN RICHWOOD :oops:

V!N
22 april 2005, 20:15
RW is zijn geld dik waard en met wat werk en betere elementen kan je er zo mee optreden. Kan je je RielDiel mooi thuishouden en over 20 jaar als Closet Classic verkopen :-D
Dit is nu al een Water Closet Classic:
http://www.guitar.com/Discuss/img/100/4999811/m5000003-1605.jpg
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=54935

Rutger
23 april 2005, 01:04
He,

k Heb die Richwood LP Custom ook ff geprobeerd vanavond. En ik moet Sas toch gelijk geven. ;) Kreng speelt erg lekker, pu's en tuners zijn cheap maar ik denk dat je met goed elementen deze plank goed kunt laten klinken. Hij had van zichzelf erg veel sustain wat je ook mag verwachten van een LP. k Vond 'm met een rauw randje t lekkerst, k wist niet dat je ook kan funken op een LP. :P

Dr zat op deze LP wel een storend cosmetisch foutje: de lak en binding op de hals sloot niet helemaal aan waardoor er iets van hout te zien was. Voor de rest zeer fraai uitgevoerd!

k Ga 'r ook maar eentje scoren denk. Andere pu's erin, Bigsby erop, hmm :)

Daniël_san
23 april 2005, 11:04
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Maniaaaak!!
23 april 2005, 11:59
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh!

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Maniaaaak!!
23 april 2005, 11:59
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh! :wink:

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Anders Destium
23 april 2005, 18:37
Dat is inderdaad een cool idee :lol:

vulvasonic
23 april 2005, 18:49
Sowieso is het leuk om dit soort planken, relatief goed van kwaliteit en erg goedkoop, helemaal 'up' te 'pimpen'.
Ik heb het overwogen, maar ik heb toch in plaats daarvan een paar setjes snaren, een gitaarriem en een snoer gekocht. :-?

strattie
23 april 2005, 18:54
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh!

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Jonge wat lul jij nou?
heb je er wel eens getest ik bedoel ook echt getest?

Daniël_san
23 april 2005, 19:12
@Maniaaaak!!: WTF ze zijn serieus goed. Ik bedoelde dus niet dat het een kutgitaar is.......

groovyB3
23 april 2005, 19:20
Waarschijnlijk is Maniaak een gefrustreerde Epiphone bezitter.

wietse
23 april 2005, 19:31
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh!

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Jonge wat lul jij nou?
heb je er wel eens getest ik bedoel ook echt getest?

betwijfel ik, wat de boer niet kent vreet hij niet, en dit gaat helaas ook op voor muzikanten.
voor velen is het moeilijk te geloven en te verteren dat zo'n goekope plank net zo goed of zelfs beter kan zijn dah de "merk "namen, jawel ook bij epiphone betaal je voor de naam.
niet zoveel als bij gibson maar toch.
Toen Samick voor epiphone bouwde kotste iedereen op de samick modellen, maar epi was wel goed :???: precies dezelfde gitaren alleen met kleine cosmetische verschillen.
voordat je iets af gaat branden weet dan zeker waar je het over hebt, anders moet je je stil houden.

Franc
23 april 2005, 19:32
Ach joh, laat ze toch, de onwetenden :-D

We moeten ook oppassen dat we ze niet *te* populair maken, want dat drijft de prijs omhoog :D

strattie
23 april 2005, 19:38
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh!

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Jonge wat lul jij nou?
heb je er wel eens getest ik bedoel ook echt getest?

betwijfel ik, wat de boer niet kent vreet hij niet, en dit gaat helaas ook op voor muzikanten.
voor velen is het moeilijk te geloven en te verteren dat zo'n goekope plank net zo goed of zelfs beter kan zijn dah de "merk "namen, jawel ook bij epiphone betaal je voor de naam.
niet zoveel als bij gibson maar toch.
Toen Samick voor epiphone bouwde kotste iedereen op de samick modellen, maar epi was wel goed :???: precies dezelfde gitaren alleen met kleine cosmetische verschillen.
voordat je iets af gaat branden weet dan zeker waar je het over hebt, anders moet je je stil houden.

+ uno
dat was inderdaad mijn punt.

strattie
23 april 2005, 19:38
:o NICE!!!

Ik weet nu al wat ik met zo'n gitaar zou doen..... Helemaal opschuren totdat het blank hout is (ook de hals en alles) En er dan een goldtop van maken met bigsby :)

Ik ook!

ik zou hem kopen, helemaal opschuren tot er nix meer van over is en dan dansen van vreugde! Net zogoed als een Epiphone laat me niet lachen joh!

Iig. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er wel erg mooi uit moet ik toegeven.

Jonge wat lul jij nou?
heb je er wel eens getest ik bedoel ook echt getest?

betwijfel ik, wat de boer niet kent vreet hij niet, en dit gaat helaas ook op voor muzikanten.
voor velen is het moeilijk te geloven en te verteren dat zo'n goekope plank net zo goed of zelfs beter kan zijn dah de "merk "namen, jawel ook bij epiphone betaal je voor de naam.
niet zoveel als bij gibson maar toch.
Toen Samick voor epiphone bouwde kotste iedereen op de samick modellen, maar epi was wel goed :???: precies dezelfde gitaren alleen met kleine cosmetische verschillen.
voordat je iets af gaat branden weet dan zeker waar je het over hebt, anders moet je je stil houden.

+ uno
dat was inderdaad mijn punt.

Maniaaaak!!
23 april 2005, 20:03
Joh Gasten, geintje moet kunnen toch? Ik erger me gewoon aan de aandeelhouders van Richwood die hier schijnbaar ronddolen.

Heb er zeker weleens een aantal getest die ene keer was genoeg voor mij. Heb toen gekozen voor de Squier. Mijn broer is er tot op de dag van vandaag erg blij mee. :-D

En Nee ik heb geen Epiphone in huis staan (nooit gehad ook). Ik ben wel iemand die kickt op merken zoals een aantal mensen hier beschrijven. Als ik kan kiezen tussen een Richwood Tele en een Fender Tele kies ik de Fender.

Nog 1 keer voor de duidelijkheid (voorzover het jullie kan schelen) ik vind Richwood leuke gitaren VOOR HET GELD. Nix meer en nix minder.

Wat ik zei over hoe je gitaar eruit ziet en mijn felicitaties meende ik echt uit het diepst van mijn hart.

bert k
23 april 2005, 20:09
Prima gitaren voor het geld idd. Ik heb er net eentje gekocht (zie ander topic) en voor dat geld lukt het bij geen ander. Maar ik merkte dus wel in de winkel grote verschillen tussen de exemplaren, slechte afwerking, en zelfs een scheef ingelijmde neck!
Als je ff doorzoekt vind je echt wel een toffe, maar het is GEEN Gibson, en GEEN Fender, en dat merk je aan de prijs.
(Ze hebben ook een Gretsch model, en dat is ook GEEN Fender, in tegenstelling tot een echte Gretsch, want dat is wel een Fender :-D )

mrfever
26 april 2005, 00:09
zit bijna te denken om hem ook te kopen.. en te gebruiken als backup gitaar.. gaat ie snel rondzingen trouwens?

IndiepoprockJesse
26 april 2005, 00:31
hmmm, nou moet ik uiteindelijk toch ook mijn mening in dit geweld ten gehore brengen.. Laat ik dit zeggen, een goedkope gitaar kan ook een hele goede gitaar zijn, zo heb ik enerzijds een gibson lp van 2400 euro en anderzijds een ibanez afs75td van 340 euro en het zijn allebei goede gitaren..

goed, nu over de richwood lp custom, ik ben een tijd geleden met een vriend van me die nog niet zolang gitaar speelt, naar de winkel gegaan om voor hem een gitaar aan te schaffen.. het moest niet duur zijn, maar wel degelijk.. we hebben toen de lp custom getest en ik heb em ook een lange tijd in me handen gehad.. laat ik dit zeggen: Het staat van hier tot tokyo weg van een echte gibson lp, en van hier tot madrid weg van een epiphone, en dan heb ik het over de afstelling, de feel, de zwaarte, de sound e.d.
Toch kan ik niet zeggen dat deze gitaar een slechte gitaar is, vooral niet in die prijsklasse..

Ik kan de aankoop van de topicstarter welzeker begrijpen, hij wil gewoon even een likje van de stoptail van een gibson, voordat hij de echte aan kan schaffen.. ;)

Jesse//

bert k
26 april 2005, 10:19
zit bijna te denken om hem ook te kopen.. en te gebruiken als backup gitaar.. gaat ie snel rondzingen trouwens?
Ik heb nog niet full blast gespeeld, maar nu al kan ik zeggen, ja, hij zingt snel rond. Het is uiteindelijk een hollowbody, dan heb je dat.

Mike McCready
26 april 2005, 17:16
zit bijna te denken om hem ook te kopen.. en te gebruiken als backup gitaar.. gaat ie snel rondzingen trouwens?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zo gaat mijn Fender 1997 strat veel eerder piepen dan mijn Fender 50th ann. strat. Ik verwacht dat een Tele dat nog eerder zal doen... :???:

Daniël_san
27 april 2005, 21:43
En, bevalt ie nog steeds goed na een week? En effe op een andere post terugkomen: Vind je deze zo goed dat je geen Heritage of Gibson koopt?

bert k
27 april 2005, 23:07
Was dat tegen mij? Want dan slaat dat nergens op. Gibbie is veel mooier, Heritage ook. Maar voor een cheapass Chinees istie prima.

Daniël_san
27 april 2005, 23:16
Nee dat was niet tegen jou bert...... Tegen de topicstarter...... En over die gibson en heritage, dat staat in een post in het begin van dit topic. Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk, maar ik wil gewoon weten how die gitaar nu bevalt, en of ie echt zo super is als een aantal mensen schreeuwen.

Daniël_san
27 april 2005, 23:17
Mooi ding man!

PS: Even een voorspellinkje: Deze gitaar gaat je zo goed bevallen dat je uiteindelijk toch geen echte les paul gaat kopen. Het is maar een voorspellinkje... :wink:

Deze bedoelde ik.

bert k
27 april 2005, 23:48
Aha, I snap. Nou, hij bevalt best wel, maar de hals staat een tikkie scheef in de body, en de brug heb ik al vervangen voor een betere tune-o-matic die ik nog had liggen. En er zit ergens een rammeltje wat ik nog niet gevonden heb. Kwaliteit van de pickup is prima! echt mooi helder, geen zompig humbucker jazz geluid.. En de mechanieken zijn best in orde.

Bluesbreaker
28 april 2005, 15:01
Aha, I snap.

Volgens mij niet, het was aan Sash gericht denk ik.

Anders Destium
28 april 2005, 15:09
Sash die al heel snel aangaf dat het geen gitaar "in plaats van" maar een gitaar "tot" is :wink:

bert k
28 april 2005, 15:42
Aha, I snap.

Volgens mij niet, het was aan Sash gericht denk ik.
Ik word gek... :o

groovyB3
28 april 2005, 16:00
Sash die al heel snel aangaf dat het geen gitaar "in plaats van" maar een gitaar "tot" is :wink:

Goed gezegd :)

Ik heb em nu veel bespeeld en ben erachtergekomen dat een LP toch zeker wel iets voor mij is. Iets wat ik mistte voor bepaalde nummers (vooral nummers in Black Crowes stijl) was gewoon een dikke LP sound. Hoewel mijn Strats ook mega dik klinken, missen ze toch het rauwe randje van een LP, wat soms ook erg lekker is.

De Richwood zal in de toekomst een leuke betaalbare backup zijn, maar ook niet meer dan dat. Vandaar dat ik dus ook een 'echte' LP wil, wat waarschijnlijk een Heritage wordt tenzij ik een goede Classic of 2e hands Standard tegenkom.
Een Les Paul is geen simpele plank met een lat erop geschroefd, zoals een Strat of Tele, zodoende is het makkelijker om een goeie Strat of Tele te maken dan een LP. Vandaar dat de Strat's en Tele's van Richwood wel dichter bij het origineel komen dan de Les Paul.
M'n Richwood Esquire zal op den duur ook wel een duurder broertje krijgen (wellicht USA Custom Guitars of Haar), maar dat is minder hard nodig een LP.

Daniël_san
28 april 2005, 16:05
okee.... Ik zit nu echt te hard te gassen op een vintage telecaster van richwood :oops: Ik ga er dan, omdat ik van knutselen hou, andere pick-ups en evt als ik veel beter speel dan nu een andere body erop maken 8-)

pietvanbuiten
28 april 2005, 16:06
hey groovy, zag net de pics van de les paul, dat ziet er errug mooi uit.....
glanst als een eikel in de maneschijn, zul je wel blij mee zijn dacht ik.
heb zelf de zwarte custom van gibson, zit halaas geen glans meer op,
25 jaar zweetjatten lets the shining disapear zulle we maar zegge.....
veel succes met je nieuwe axe!!!
piet

frekie
28 april 2005, 16:46
Informeerde ik een week gelden ofzo naar een RW vintage tele bij de lokale muziekboer, had ie toen niet. Heb ik 2dehands een Samick tele gescoord. Gister snaren wezen halen bij de muziekboer, had ie (voor mij) een RW tele hangen :oops: Meer groenig dan geel trouwens qua kleur. En geen stringthrough body idd, snaren zitten vast achterop het "bakkie " :-D

pietvanbuiten
28 april 2005, 20:14
hee frekie, waar zit jij regens in us heitelan ju?
heb 10 jaar in friesland gespeeld, ik mis het wel een beetje, dat volkje!!!!

piet

Daniël_san
28 april 2005, 20:46
Informeerde ik een week gelden ofzo naar een RW vintage tele bij de lokale muziekboer, had ie toen niet. Heb ik 2dehands een Samick tele gescoord. Gister snaren wezen halen bij de muziekboer, had ie (voor mij) een RW tele hangen :oops: Meer groenig dan geel trouwens qua kleur. En geen stringthrough body idd, snaren zitten vast achterop het "bakkie " :-D

Heb je die tele nou gekocht dan of niet??

Rutger
29 april 2005, 08:52
He,

t is nu duidelijk dat een RW LP gewoon goed is voor het geld en als je een goeie hebt ie Epiphone kwaliteit heeft.

Maar wat ik me nu afvraag: als je hem nu flink upgrade, valt de kwaliteit dan wel op te tillen richting Gibson kwaliteit? Ik bedoel: hij zal dat nooit halen, maar misschien wel redelijk benaderen. Dat hangt wrs af van de kwaliteit van het hout en lijmwerk. k Zit eraan te denken een RW LP Custom te kopen en alle hardware te vervangen voor goed spul, incl goeie pick-ups.

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoever kun je met het nodige knutselwerk de kwaliteit van deze plank nog verbeteren, en waar ligt de bovengrens?

Anders Destium
29 april 2005, 09:19
Kun je van een Epi ooit een Gibson maken :wink:

Rutger
29 april 2005, 10:01
Zo'n reactie verwachtte ik al. :roll:

Ik vraag ook: tot welk niveau kun je een RW nog optillen? Ik weet dat je geen topkwaliteit haalt, maar misschien wel middenklas kwaliteit.

frekie
29 april 2005, 11:43
Rutger, een goede USA Gibson (Ik zeg dus een GOEDE :-D ) daar kom je nooit aan met RW. Topmodel Jap Ibanez en Yamaha ook niet. Ik heb een RW RE400 (ES335), heb ik SD elementen op gezet. Je zou nog de 3 standen schakelaar, de potmeters en de bedrading kunnen vervangen. De mechanieken gaan wel en brug en staartstuk zijn goed. Met de Sd's zou ik hem zo meenemen naar een gig of een sessie geen probleem. Hij kan makkelijk tegen een Epi Dot op en zelfs de Sheraton is niet echt veel beter. Ibanez Artcore heb ik nog niet geprobeerd, kan een alternatief zijn, zou me nix verbazen als dat uit dezelfde Chinese fabriek komt.

Anders Destium
29 april 2005, 11:51
Zo'n reactie verwachtte ik al. :roll:

Ik vraag ook: tot welk niveau kun je een RW nog optillen? Ik weet dat je geen topkwaliteit haalt, maar misschien wel middenklas kwaliteit.

Je geeft zelf toch al het antwoord op je vraag :wink: Een goede RW is vergelijkbaar met een goede Epi, niet meer niet minder. Dat is middenklasse, net als bijv een Gibson LP studio of in mijn ogen een Gibson LP Classic (vaak erg tegenvallend voor het hoge prijskaartje).

Negative K3 fan
29 april 2005, 11:57
Kun je van een Epi ooit een Gibson maken :wink:

jewel, maar dan moet je lak gaan schuren om er nitro cellulose op te plakken

waarom zou een positive uitschieter van richwood ofzo niet zo goed kunnen zijn als een positieve uitschieter van gibson? Als de specs gelijk zouden zijn (en dat zijn ze niet, maar als je dus kijkt naar elementen vervangen, goede topkam, etc. etc.)

1959SLP
29 april 2005, 12:23
Dat is middenklasse, net als bijv een Gibson LP studio of in mijn ogen een Gibson LP Classic (vaak erg tegenvallend voor het hoge prijskaartje).

Die GLP Studio`s vind ik toch echt geen middenklasser hoor. Zijn gewoon topgitaren maar minder luxe uitgevoerd(wist je zelf toch al? :wink: ). Wat betreft die Classics; ik neem aan dat je hier bepaalde RI`s mee bedoeld?

groovyB3
29 april 2005, 13:03
Een goede RW is vergelijkbaar met een goede Epi, niet meer niet minder.

Indeed. Als je hardware e.d. van de RW gaat vervangen krijg je hetzelfde als je in een Epi de hardware gaat vervangen. Gewoon een upgrade, maar het zal niet van Gibson kwaliteit zijn (alhoewel Gibson ook niet echt veel kwaliteit meer heeft de laatste tijd :( )

Zoals ik eerder al zei, met Fender style gitaren is het makkelijker, omdat de constructie niet zo meetelt. Als het hout goed is kun je er een topklasse gitaar van maken.

Anders Destium
29 april 2005, 14:06
Kun je van een Epi ooit een Gibson maken :wink:

jewel, maar dan moet je lak gaan schuren om er nitro cellulose op te plakken

waarom zou een positive uitschieter van richwood ofzo niet zo goed kunnen zijn als een positieve uitschieter van gibson? Als de specs gelijk zouden zijn (en dat zijn ze niet, maar als je dus kijkt naar elementen vervangen, goede topkam, etc. etc.)

Uit jouw verhaal zou ik eerder opmaken dat het dus niet kan! Als je alles aan een gitaar hebt veranderd wat er te veranderen is, wat hou je dan nog over :wink:

Negative K3 fan
29 april 2005, 14:33
ja das dan ook wel zo, maar uiteindelijk ben je dan wel een stuk goedkoper uit. behalve als je hem gaat herlakken ofzo.

Rutger
29 april 2005, 19:29
Ah, dus hoe meer nitro cellulose hoe beter een Les Paul wordt?



:razz:

Thanks voor de reacties. ;)

Negative K3 fan
30 april 2005, 08:07
'beter' dus

Marcel2
30 april 2005, 10:25
Kun je van een Epi ooit een Gibson maken :wink:

Kun je van een Fiat Panda een Bentley maken?

Cubensis
30 april 2005, 13:17
Kun je van een Epi ooit een Gibson maken :wink:

Kun je van een Fiat Panda een Bentley maken?
heb jij al eens op een huidige gibson les paul standard gespeeld?
dat durven vergelijken met een bentley :D:D:D

Ic3gl0vE
30 april 2005, 16:36
Zoals ik eerder al zei, met Fender style gitaren is het makkelijker, omdat de constructie niet zo meetelt. Als het hout goed is kun je er een topklasse gitaar van maken.

Waarom heb jij dan van die hele dure strats gekocht?

Flipkoos
25 februari 2006, 16:53
Nog ff over Richwood...grijns...dit kan toch niet voor het geld...er zit zelfs een echte bigsby op...zullen de dure bouwers blij mee zijn, dit...

http://www.richwoodguitars.com/products/re-415-or_large.jpg


http://www.thedangleberries.co.uk/ebay/re415/big.jpg

Negative K3 fan
25 februari 2006, 17:02
fuck wat een beauties... misschien dat ik er maar zoeen moet kopen :)

nielsduursma
25 februari 2006, 17:13
WAAR, HOE DUUR?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
die zijn mooi, en moet ik hebben!!

Flipkoos
25 februari 2006, 18:12
Muziekhandel Piet Joosten biedt ze aan voor nog geen 600 euro's...ze lijken verdacht veel op een Gretsch Hollowbody...maar dan komt er nog een 2tje voor het bedrag te staan...

Kijk maar op http://www.muziekhandeljoosten.nl/.

Negative K3 fan
26 februari 2006, 11:14
ik vind ze echt bloedmooi, maar er horen toch andere elementen in dat soort gitaren?

Ganjaman
26 februari 2006, 12:34
ik vind ze echt bloedmooi, maar er horen toch andere elementen in dat soort gitaren?

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/patent%20filtertron.jpg

almarvk
26 februari 2006, 13:50
Damn, 't blijven toch mooie dingen! Ik zit ook te gassen op een les paul of een tele met H-H elementen. Die upgraden met GFS humbucker en p90 oid.

Maarjah; ik wil zo veel :)

ACSlater
26 februari 2006, 13:54
Inderdaad er horen een paar Filtertron look-a-likes in een Gretsch look-a-like. Van wat voor triplex is die hollowbody gemaakt? Beetje goed spul?

Negative K3 fan
26 februari 2006, 14:50
Body: Fichte/mahonie