PDA

View Full Version : Opname van mijn zelfbouw versterker (stukjes Opeth)



Negative K3 fan
21 april 2005, 16:18
eindelijk weer eens wat geluid van mijn kant, ik ben alleen absoluut niet tevreden met deze opname, het spel is behoorlijk slecht, valt pas op als je gaat opnemen en de sound is kut door de microfoon, deze opname klinkt bijna hetzelfde als de opname van andere versterkers die ik met die microfoon heb opgenomen, maar dat kan natuurlijk ook aan de kamer liggen ofzo.

maar alle kritiek en flames zijn welkom :)

http://home.zonnet.nl/spit23/blackwaterparkmixdown.mp3

Jeroenvanhulsteijn
21 april 2005, 17:06
Klinkt wel heel lekker rauw, lekkere riffs en voor de rest geef ik je helemaal gelijk.

Kun je er niet een baspartijtje bijgooien?? Dat maakt het wat voller.

Toffe gozer
21 april 2005, 18:39
Gave sound man , een beetje gruizelig maar erg lekker :)

boudewijn
21 april 2005, 18:49
Ja eigenlijk vind ik dit wel vet iig goede ideeën

maar dat vond ik van de vorige ook wel dat wat je toen met je pod had opgenomen.

Sound is voor thuis zeker niet verkeerd . :x :x

groet ,

Boudewijn

Negative K3 fan
22 april 2005, 12:43
wow boudewijn, wat een positieve post :D de ideen zijn trouwens niet van mij, zijn gewoon riffjes van Opeth uit het nummer blackwater park (opeth is op dit moment mn favoriete band, ze zijn echt goed).

en de sound is idd lekker rauw, de versterker is gebasseerd op een jcm800 pre amp met Diezel tweaks, de eindversterker is single ended class a met 1 oude, verrotte 6l6.

Er is een nieuwe uitgangstrafo onderweg en ik ga de eindbuis dus ook nog vervangen, hopelijk tem ik dan het hoog een beetje (hij is behoorlijk schel) en wordt de bas dan een stuk voller.

Heerlijk trouwens, zo'n 12 watter, ik kon de clip zonder problemen opnemen met het volume over 75%.

Negative K3 fan
22 april 2005, 12:45
Gave sound man , een beetje gruizelig maar erg lekker :)

gruizelig is mooi, mits in de juiste hoeveelheden, de greenbacks van mn 1960TV spelen daar natuurlijk ook een grote rol in, ook weer een bewijs dat je best kan metallen met een class a versterker en greenbacks :)

de sound is trouwens ontzettend los, dat kun je denk ik wel horen bij de palm mutes op het eind, just the way i like them :)

EpiCenturiesAWAy
22 april 2005, 16:55
Zalig man!

Shaggy
22 april 2005, 18:05
http://www.gogalt.com/ssheaven/b0095.jpg

Kasper
22 april 2005, 18:52
Ik vind dit erg netjes opgenomen voor een thuisopname :o

Klinkt echt super in mijn mening.

Welke microfoon gebruik je? Hoe ver zet je hem van je speakers?

Squier4ever
22 april 2005, 19:31
wat doe je met die ouwe trafo?
ben nl ook van plan een bak te gaan bouwen als pws :-D
anders PM me maar ff :razz:

Squier4ever
22 april 2005, 19:33
wat doe je met die ouwe trafo?
ben nl ook van plan een bak te gaan bouwen als pws :-D
anders PM me maar ff :razz:

Negative K3 fan
22 april 2005, 21:58
Ik vind dit erg netjes opgenomen voor een thuisopname :o

Klinkt echt super in mijn mening.

Welke microfoon gebruik je? Hoe ver zet je hem van je speakers?

de microfoon die ik gebruik is een schel kutding van phillips, een of ander karaoke ding, NIET nemen, sommige webcam mics zijn vrij goed en stukken beter dan deze.

ik heb de mic zo ongeveer tegen het speakerdoek aangezet, zoals het hoort, dat moet je sowieso altijd doen

de truc is het dubbel tracken, zelfde stukje een paar keer extra opnemen en links en rechts pannen in het stereobeeld, daar krik je bijna alles mee op :)

de oude trafo ga ik hergebruiken hehe, waarschijnlijk voor een fixed bias 2x6v6 ampje, maar dan iets meer mesa gevoiced en een echt clean kanaal ofzo?

Stitch
22 april 2005, 23:58
gaaf hoor! lekker geluid, mooie metronoom ook :-D

Iceman
23 april 2005, 00:03
Negatief, dat klinkt goed. Ik luister even door de cheapass mike heen, het karakter van de versterker is mooi korrelig. En TOON!! Kun je die amp ook als preamp aansluiten op een andere eindtrap?

Met welk element in je gitaar opgenomen? (actief, passief?)

Negative K3 fan
23 april 2005, 02:13
Negatief, dat klinkt goed. Ik luister even door de cheapass mike heen, het karakter van de versterker is mooi korrelig. En TOON!! Kun je die amp ook als preamp aansluiten op een andere eindtrap?
Hey, dankje, de amp heeft ook precies 'mijn' voicing en daar ben ik echt blij om, het gaat alleen nog beter worden aangezien er een paar dingen moeten worden 'geupgrade' en ik speel nog maar met drie vingers, dus het wordt allemaal nog mooier!

op een andere eindtrap aansluiten kan nu nog niet, maar zou het er op zich zo bij in kunnen bouwen... Maar ik zit eerder te denken aan een power amp in... dan kan ik mn pod erop aansluiten.


Met welk element in je gitaar opgenomen? (actief, passief?)

alle stukken zijn gedaan met een agile LP kopie, esdoorn nek, mahonie body, met een seymour JB in de brug voor de higher gain dingen, en het clean stuk was precies dezelfde amp met dezelfde instelling, maar dan met de volumeknop op de gitaar teruggedraaid voor een clean tone met de seymour duncan 59 in de nek.

passief dus.

de truc is overigens, naar mijn mening dat je heavyness niet uit een hoeveelheid gain moet halen, maar uit de voicing. Gain is nauwelijks nodig! helemaal niet als je ook nog eens gaat overdubben.

Negative K3 fan
23 april 2005, 02:22
gaaf hoor! lekker geluid, mooie metronoom ook :-D

metronoom is echt een must bij dubbel tracken, helemaal met zon belabbarde timing als ik.

Iceman
24 april 2005, 12:31
Bij gain geldt: minder is meer.

Zodra gitaristen die gainknop een zwengel geven raak je alle defenitie en karakter kwijt. Om over dynamiek nog maar te zwijgen.

Bouw maar een effectloop in, ben benieuwd hoe je pre-amp over een flinke poweramp met 4x12 zal klinken.

AART
24 april 2005, 12:48
Heb je ook al een mooie behuizing? marshall like? :razz: 8-)

Negative K3 fan
24 april 2005, 13:53
hij gaat al over een dikke 4x12" deze:

http://www.wildwestguitars.com/marshall/cabinets/1960tvunit.jpg

oversized nog wel. De eindtrap gaat alleen nog verbeterd worden.

de behzuizing zijn we (ik en mn vader) net mee begonnen, ben niet zo handvaardig als hem en hij gaat hem heel mooi beschilderen, voor een echte unieke look, dus dat komt wel goed.



Bij gain geldt: minder is meer.

Zodra gitaristen die gainknop een zwengel geven raak je alle defenitie en karakter kwijt. Om over dynamiek nog maar te zwijgen. Hier kan ik het niet meer mee eens zijn.

spanky_franky
24 april 2005, 14:04
Vette shit allemaal! tof geluid!
ik wou dat ik het kon, m`n eigen amp bouwen :wink:

groovyB3
24 april 2005, 14:07
Klinkt best cool voor zover ik het kan horen.

Clips van buizenamps vertrouw ik nooit echt eigenlijk, want ze geven altijd een misvormd beeld van een amp.

Negative K3 fan
24 april 2005, 22:57
Clips van buizenamps vertrouw ik nooit echt eigenlijk, want ze geven altijd een misvormd beeld van een amp.

klopt deels, een versterker is helemaal anders in het echt meestal, maar ondertussen is het wel leuk als hij opgenomen ook mooi klinkt enzo. Maar idd, nav deze clip kun je weinig zeggen over wat voor versterker het eigenlijk gaat.