PDA

View Full Version : c.d's....



wingman
9 augustus 2002, 02:42
Van een band die je goed vind koop je de cd's en trek je de nummers niet van internet af , simpelweg omdat je hun muziek goed vind en ze daar voor wilt belonen als zijnde hun werk. Deel je deze mening of niet?

Fluffy
9 augustus 2002, 11:46
Van mijn favoriete band(en) koop ik altijd de orginele CD's. Zals ik heb nu 9 orginele CD's van Nirvana.

Maar goeie nummers van bijv. limp bizkit of linkin park haal ik altijd van het internet af.

pimmetje
9 augustus 2002, 11:58
Internet gebruik ik meestal om enkele nrs van cd's ff te keuren... ik haal nooit hele cd's van het internet af. Die koop ik nog ouderwets in de winkel.

Losse nummers haal ik soms wel van het internet af, maar dan heb ik 't over echt heel erg stok-oude blues die vaak in de winkel ook niet meer te vinden is.

Noctiis
9 augustus 2002, 12:10
ik download veel, ook hele cds. Maar dan alleen van artiesten waarvan ik de cd net niet goed genoeg vind om de hele smak geld ervoor neer te tellen.
Van bands die ik echt supergoed vind (zijn helaas op 1 hand te tellen) koop ik wel eens wat in de winkel (na uitproberen van enkele nummers op internet).
En de meeste artiesten die ik echt goed vind downloaden zelf ook cd's van internet :grin:

Harry
9 augustus 2002, 12:26
ik koop alle CD's die ik goed vind, een kopietje of een gebrande is voor mij een beetje surrogaat. Ik kopieer af en toe eens een CD, maar meer omdat ik de muziek 'wel aardig' vind (en dan bij acts die toch al miljonair zijn) of omdat ie niet meer te krijgen is. Muzikanten moeten er ook van vreten, en voor sommige is het al geen vetpot...

Noctiis
9 augustus 2002, 12:41
het interesseerd me geen pest of de muzikant ervan kan eten of niet... Tis leuk als het je beroep is geworden, maar de meeste muzikanten/bands waar ik cds van koop/brand hebben er gewoon een baan bij voor het geld.
Muziek is niet voor het geld (bah bah cliche):)

basswasp
9 augustus 2002, 13:09
Ik koop alleen de cd's waarvan ik zeker weet dat ze de moeite waard zijn... Die koop ik dan ook zonder ze eerst in de platenzaak de beluisteren. Soms denk ik dat iets een goede cd is, en dan blijkt 't ook niets te zijn :smile:

Markie
9 augustus 2002, 13:13
Op 2002-08-09 02:42, schreef wingman:
Van een band die je goed vind koop je de cd's en trek je de nummers niet van internet af , simpelweg omdat je hun muziek goed vind en ze daar voor wilt belonen als zijnde hun werk. Deel je deze mening of niet?


Als je ze graag wilt BELONEN, kun je beter een kwart van wat die CD kost rechtstreeks op hun rekening storten. Dat is meer dan dat ze er nu aan verdienen.
Wellicht dat jij ook graag de manager, de platenmaatschappij, platenzaak, marketing-, distributie- en grondstoffenleverancier beloont. In dat geval prima, want met het kopen maak je iedereen blij.
Oh ja, en ook natuurlijk onze overheid, die graag nog wat BTW int.

Begrijp me niet verkeerd, ik koop ook CD's, maar niet uit liefdadigheid.
En daarom download ik dus ook, meer nog dan kopen. Alleen de 'toppers' koop ik voor de meerwaarde.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-08-09 13:13 ]</font>

Harry
9 augustus 2002, 13:48
ik kan me voorstellen dat die mensen niet op liefdadigheid zitten te wachten, maar gewoon betaald willen worden voor wat ze doen

Dila&Kitaar
9 augustus 2002, 13:57
kitaar download meestal een paar nummers van een cd die me leuk lijkt om te kijken offie echt wel leuk is, als ie leuk is koop ik 'm
dila maakt meestal cds waar gewoon een zooi leuke nummers opstaan.

alhambra
9 augustus 2002, 19:37
Ik download en veel ook, ze moeten gewoon net zoals bij video's en cassettes bij cdr(w)'s een klein bedrag bij op doen vanwaar uit ze de artiesten kunnen betalen, tis dan alleen wel moeilijk te bepalen hoeveel welke artiest krijgt. En dat gelul dat de cdbranche er zo erg op achteruit gaat geloof ik ook nog niet zo ze vergeten er wel bij te zeggen dat de productie van cd en de opnamen ook een stuk goedkoper zijn geworden dan enkele jaren terug. Je betaald een erg groot deel voor reclame/marketing en dat soort kosten. Ik zag deze week nog een artikel van een amerikaans onderzoek (dacht ik) waaruit bleek dat de verkoop niet of nauwelijks achteruit is gegaan, ik hoop dak hem nog terug kan vinden dan zet ik hem hier wel bij.

hoofd
9 augustus 2002, 20:20
Ik download echt heel veel (kut dus dat audiogalaxy down is, iemand een goed alternatief?), maar ik koop wel s een cd, soms omdat ze gewoon echt supergoed zijn, of omdat het het hoesje en het boekje echt de moeite waard zijn om er (teveel) geld voor neer te leggen, of omdat ze gewoon niet te vinden zijn op internet.

taylor
10 augustus 2002, 22:57
als ik het kan downe dan koop ik het niet.

soms als ik echt snel wil hebben koop ik het maarja ik heb echt al zoveel cd's gekocht dan ik nu wel ff meer mag downe.

ik download alles via nieuwsgroepen met bv newsbinpro.

suzanne
11 augustus 2002, 00:17
ik koop alleen de cd van artiesten die ik erg bewonder!! omdat ik het ze gun en gewoon omdat ik het leuk vind ze te hebben.

Grandma_Placenta
11 augustus 2002, 00:25
ik koop ze bijna altijd, behalve cd's waarvan ik weet dat ik ze bijna nooit luister. Voorbeeld, ik heb alles van Sonic Youth origineel maar zoiets als Marilyn Manson haal ik van internet.

MetalliCat
11 augustus 2002, 10:23
Ik koop eigenlijk altijd originele cds, vind ik veel mooier dan zon nep cdtje. Als ik de band toch niet zo vind haal ik ook geen cd ervan van internet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MetalliCat op 2002-08-11 10:24 ]</font>

Neals
12 augustus 2002, 18:36
downloaden heb ik ook alleen om bands te leren kennen, als ik iets ook meteen heel erg gaaf vind sta ik de zelfde dag al bij de platenboer.

alleen er komt momenteel zo weinig :sad:

ammelis
15 augustus 2002, 18:12
Nee, ik koop helemaal geen cd's meer sinds je kunt branden.

Ditmar
15 augustus 2002, 19:50
Ik brand vaak de cd's die ik nergens te koop kan vinden, en als ik ze toch net niet goed genoeg vind om te kopen. (Strapping Young Lad - No Sleep Till Bedtime is bijvoorbeeld zo'n onvindbaar album)

Ditmar
15 augustus 2002, 19:50
Ik brand vaak de cd's die ik nergens te koop kan vinden, en als ik ze toch net niet goed genoeg vind om te kopen. (Strapping Young Lad - No Sleep Till Bedtime is bijvoorbeeld zo'n onvindbaar album)

Yorrit
15 augustus 2002, 22:46
als vrienden van me een cd hebben die ik ook wel wil (en vice versa, dan branden we em.
ik koop ook alleen maar goedkope cdeetjes, dus niet van die krengen van 20 euro.

Thomasvv
15 augustus 2002, 23:25
Ik koop eigenlijk al mn cd's. Ik download vaak eerst wat MP3tjes als ik die kan vinden om te luisteren of het wel wat is en dan ga ik naar mn vaste stekkie in gouda om het te halen.. Ikkan van niemand kopieeren, want de meeste mensen hebben hier niet echt dezelfde miuzieksmaak als ik...

Ibanez_grx70_Dennie
16 augustus 2002, 11:30
ja je hebt helemaal gelijk ik koop ook altijd de muziek kost wel meer maar je helpt de band wel en jij zou het toch ook niet leuk vinden als je muziek alleen gedownloeid werd.

Kitaarhiero
16 augustus 2002, 17:36
Ik vind het niet erg als mensen Cd's downloaden om een band te leren kennen.

wat ik wel kut vind is van die mensen die alles downloaden wat los of vast zit en er ook maar niet eens naar lúisteren, gewoon downloaden om het downloaden. dat is verkeerd

Anders Destium
23 augustus 2002, 16:58
Wat mijn ervaring is dat de meeste mensen die Top40 muziek luisteren geen soort van band hebben, die mensen zijn veel eerder geneigd te downloaden en dan te branden...
Ik vind het niet gepast om van muziek die je goed vind geen CD te kopen, ik download ook vaak om iets te leren kennen...
Ik ben een beetje opgegroeid met CD's kopen dus dat doe ik nu nog!

BLOK182
23 augustus 2002, 17:02
Ik brand steeds een liedje van die en een nummer van die enzovoort. Krijg je een soort eigen "time-life" collectie.

moretel
28 augustus 2002, 12:32
ik download alles via nieuwsgroepen met bv newsbinpro.


Hoi Taylor, ik ben nu in bezit van een kabelaansluiting en kan nu meer downloaden.
Hoe werkt dat precies met de nieuwsgroepen. Ik ken het principe wel maar hoe weet je welke newsgroup je moet hebben ?

taylor
29 augustus 2002, 12:20
opzich niet zo moeilijk.

het beste kun je het doen via newsbin omdat die alles in grote blokken laat zien dus niet in stukjes zoals bv outlook en andere progs doen.

met newsbin pro hoef je eigenlijk alleen je eigen newsserver intestellen dan moet je alle nieuwsgroepen gaan downe.
dan vinkje de groepen aan waar je op wil vaak alt.binaries.heavymetal ofzoiets snap je.(je kunt ook op onderwerp zoeken)

je kunt ook gelijk zien of iets compleet is of niet aan de kleur,ik down namelijk alleen bijna complete cd's(of software ect)

van alles bestaat wel 1 newsgroep je kunt het zo gek niet bedenken of er bestaat wel 1 newsgroep van,sommige bestaan alleen uit tekst andere staan dus ook vol met data(dus films,games,xxx :smile: ect).

downe via ware site's of sharing progs is nammelijk helemaal niks werkt vaak niet of vol met virussen.

wat soms ook werkt is via ftp site's daar heb je ook progs voor maar je bent dan wel vaak lang aan het zoeken naar 1 goeie ftp server waar je op kan(gratis).

moretel
29 augustus 2002, 13:23
Dank je voor de uitleg, ik ga binnenkort (als mijn systeem stabiel is) aan de slag.

AutoStatic
6 september 2002, 09:39
Koop geen CD's, ga geen €25 betalen voor wat muziek. Koop bijna alleen vinyl. Ik download veel, maar vaak om te luisteren of het wat is. Daarna check ik of het op vinyl verkrijgbaar is en koop ik het. Is het alleen op CD verkrijgbaar dan denk ik er nog even over na, vooral als ik er de "normale" (lees absurde) prijs voor moet betalen. Vaak doe ik het dan niet en brand ik het gedownloade album op een CD-tje. Ik doe niet mee aan de prijsafspraken die de muziekbranche onderling heeft afgesproken.

AutoStatic
23 september 2002, 17:46
De eerste platenmaatschappijen (V2 en Excelsior) doen de prijzen al omlaag vanwege tegenvallende verkoopcijfers.

Kitaarhiero
23 september 2002, 20:06
Hoera! :grin:

excelsior is ook al een cool label (goede artiesten).

Dionyios
23 september 2002, 23:03
Wanneer een band echt goed is (naar mijn mening uiteraard) koop ik tegenwoordig gewoon de cd...

Ik geef mezelf echter wel een vast budget per maand voor cd's, anders loopt het uit de hand. :smile:

Oja, en nog een tip: bestel je cd's op internet, en dan het liefste uit het buitenland (lees amerika of zoiets). Hier liggen de prijzen meestal rond de $12, en als je daar de $4 verzendkosten bijteld zit je altijd nog onder de €20+ die je hier betaald. En meestal is het nóg goedkoper, als je maar een beetje zoekt...

AutoStatic
24 september 2002, 10:20
Hmmm, veel 13 in een dozijn bij Excelsior. De enige mooie band is Daryll Ann. En Simmer was leuk, alhoewel The Serenes veel beter waren. Maar het is wel een ok label op zich.

Sjaak
2 oktober 2002, 18:58
Ik zou zeker meer cd legaal kopen als die pokke dingen niet zo godvergeten duur waren. 22.25 euro!! Terwijl je hem voor een halve euro kan branden... Wie heeft er trouwens een goede overzichtelijke site waar ongelooflijk veel cd 's staan (gelinkt)

domie
2 oktober 2002, 21:53
cd zijn duur en ik heb adsl.

wat denk je :smile:

nevermind
2 oktober 2002, 21:55
Op 2002-08-09 11:46, schreef Fluffy:
Van mijn favoriete band(en) koop ik altijd de orginele CD's. Zals ik heb nu 9 orginele CD's van Nirvana.

Maar goeie nummers van bijv. limp bizkit of linkin park haal ik altijd van het internet af.



er zijn toch maar 6 cd's van nirvana te koop (ja, ook hormoaning, maar waar kun je die en de andere 2 ergens kopen dan?)

k heb you know you're right wel (hhhh)

Kitaarhiero
2 oktober 2002, 21:59
tja... Hormoaning zou ik nog wel willun, en die samenwerking van Kurt Cobain met die andere gozer (hoeheetieookalweer?)

Sliver
2 oktober 2002, 22:08
Ik heb houdini van de melvins (errug tof)

hierop speelt kcobain gitaar, hij drumt (heel apart) en produceerde het album.

reed

hij schijnt ook op de nieuwste earth-cd een nummer mee te zingen/spelen

n in december komt er een best of uit met daarop ook ykyr en een boxset

Fluffy
6 oktober 2002, 21:17
Op 2002-10-02 21:55, schreef nevermind:


Op 2002-08-09 11:46, schreef Fluffy:
Van mijn favoriete band(en) koop ik altijd de orginele CD's. Zals ik heb nu 9 orginele CD's van Nirvana.

Maar goeie nummers van bijv. limp bizkit of linkin park haal ik altijd van het internet af.



er zijn toch maar 6 cd's van nirvana te koop (ja, ook hormoaning, maar waar kun je die en de andere 2 ergens kopen dan?)

k heb you know you're right wel (hhhh)


ooit gehoord van bootlegs ?

guitarmusicman
8 oktober 2002, 15:52
Als ik geld heb en ik wil de cd van een echte naar mijn mening goede band zal ik het altijd proberen te kopen. Cd's van goede bands die ik nu niet origneel heb wil ik ze als ik weer geld heb en ik zelf de kost verdien zeker in het origineel gaan kopen. Het heeft voor mij wel een beetje iets van om ze te belonen maar het is ook gewoon het gevoel dat je erbij hebt om de echte orignele cd te hebben. Van mindere bandejes die 'wel'leuke nummer of albums hebben haal ik van het internet af, wel van een legale site natuurlijk he :grin: