PDA

View Full Version : Wanted!!



Theije
9 augustus 2002, 02:35
Ik ben al enige tijd opzoek naar dit gitaar, de Bc Rich Meegs uitvoering, maar aangezien deze niet meer gemaakt worden is het heel moeilijk, ook omdat er niet zo veel van gemaakt zijn. Nou zag ik op de Bc Rich site dat ze eenmalig 4 stuks aanbieden voor $3250!!!! terwijl ze destijds naar mijn informatie voor $1400 verkocht werden. maarja 3250 dollar oftewel euro is mij iets TE.
Ja je hebt nix aan zo'n toppic maar k wou het ff kwijt.
Tips of commentaar zijn welkom

http://www.bcrich.com/hcimg/HMRS153021023.jpg

Btw het is een neck-thru fat tele model. mat zwart, met spinning number inlay, duncan distorion in brug positie, SIT custom meegs Rascon snaren (.020-.070 volgens mij) en hipshot.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Theije op 2002-08-09 02:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Theije op 2002-08-09 02:44 ]</font>

Matthijs Hajonides
9 augustus 2002, 10:18
Misschien heel vanzelfsprekend maar dan probeer je toch nog 3 mensen zo gek te krijgen om zo'n gitaar te kopen. ik bedoel 900 euro is echt niet veel voor een gitaartje die anders 1400 kost. Het is dat ik net een andere gitaar heb gekocht.

Anders Destium
9 augustus 2002, 10:26
Serieus mooie gitaar!
Wat mij altijd opvalt aan BC-Riches is dat eht gros niet boven de zeg 650 euro uitkomt, maar dat de gitaren daarboven ook gelijk flink duur zijn.
Als er natuurlijk maar een stuk of 500 van deze beauty zijn gemaakt is het een instant-collector, en als mensen dat weten heb je echt geen kans om hem ergens nog voor de oorspronkelijke prijs te krijgen... (smiley die huilt)

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 10:59
020 snaren? jezus...

Theije
9 augustus 2002, 11:00
Ja ik weet ondertussen hoe moeilijk het is.
Is trouwens wel een leuk idee, maar dan heb je met z'n vieren 1 gitaar toch :smile:

Jah er is inderdaad maar een zeer beperkte oplage gemaakt, als je nou in de buurt woont kun je er wel een kunnen laten maken in de custom shop van BcRich, ik sprak eens iemand die dit had laten doen en was toen iets van &amp;2300 kwijt.

Een deel van de prijs is natuurlijk ook gebaseerd op het feit dat het een signature gitaar is die zijn altijd veel duurder kijk eens naar de ESP K-500 kost $999 maar in Kelly Hayes signature uitvoering $2999! (ik noem dit als voorbeeld omdat ik dat ook een geweldig gitaar vind :wink: ik heb nou eenmaal een zwak voor string-thru bodies, net als de jackson Roswell roads, en dat papa roach ding van Schecter)

Anders Destium
9 augustus 2002, 11:11
Er zijn nu zelfs Ibanezzen met een neck-tru constructie: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RGT3120
En een stuk goedkoper:
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RGT42

Anders Destium
9 augustus 2002, 11:15
Sorry voor deze niet terzake doende post...
Er zijn trouwens redelijk veel Jacksons met strings-thru body, een mooi gezicht, maar ik heb liever een flinke floyd er op staan vanwege het spelen, kijk anders eens naar de DKMGT (niet in NL helaas!)

Theije
9 augustus 2002, 13:52
Dit geloof je niet....nu ik dit toppic geplaatst heb staat er een te koop op Ebay.com en nog niet eens zo duur, al hoewel de reserve wel hoog zal zijn, maar goed het komt erop neer dat ik nu geen geld heb, niet genoeg althans :smile:

Raffel
9 augustus 2002, 14:57
hetzelfde met ibanez rg2027xvv! :sad:

.20? Is dat een baritone of zo? Hoe lang is de nek in inches?

Matthijs Hajonides
9 augustus 2002, 21:54
hahahaha ik snapte het niet geloof ik. Ik dacht dat je met voor dat bedrag 4 gitaren kreeg beetje dom nou ja.

Bluppie
9 augustus 2002, 23:52
Op 2002-08-09 21:54, schreef Matthijs Hajonides:
hahahaha ik snapte het niet geloof ik. Ik dacht dat je met voor dat bedrag 4 gitaren kreeg beetje dom nou ja.


precies wat ik dacht:)

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:16
Op 2002-08-09 13:52, schreef Theije:
Dit geloof je niet....nu ik dit toppic geplaatst heb staat er een te koop op Ebay.com en nog niet eens zo duur, al hoewel de reserve wel hoog zal zijn, maar goed het komt erop neer dat ik nu geen geld heb, niet genoeg althans &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif"> grrrrr heel frustrerend!! laten we hopen dat er nog eens een aangeboden word, k hoop dat ik er niet weer 2 jaar op hoef te wachten &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



sluit een lening af bij een vriend of familielid...

Theije
10 augustus 2002, 21:39
Ik heb gehoord dat het snaren zijn die officieel voor lap-steel waren bedoeld, het is ook vrij zwaar klinkende muziek ( al zal menig iemand van mening zijn dat het geen muziek is :smile: ) en word altijd in B of A gespeeld, dit is de stemming, tenminste heb ik wederom gehoort :smile:.070(B), .056(E), .046(A), .036(D, .026(G), .020(B)
maar ik zal ophouden met info geven voor ik iets doms zeg en iedereen gaat denken dat ik dat ook ben hehe :smile:

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:40
zelfs voor B blijft het dik...

Theije
10 augustus 2002, 21:41
hals lengte weet ik niej, k zal ff zoeken.

ik heb wel een 'D' en 'T' probleem zoals je misschien gemerkt heb :smile:

Theije
10 augustus 2002, 21:44
Het is een 24 frets, 25 1/2

Anders Destium
10 augustus 2002, 23:24
Het zijn inderdaad redelijke slierten, wel gaaf een 6-snaar die gestemd is op laaaaag, een vriend van mij was dit van plan met zijn standaard-brug, maar volgens mij werkte dat niet maar ik zou niet weten waarom niet...

Theije
11 augustus 2002, 00:25
Neej ik ook niej, ik stem mijn mockingbird ook wel us op B, klinkt wel maar dan kun je echt boogschieten met de snaren :smile:
Het gitaar heeft trouwens ook een hipshot, dus je kunt in een keer van B naar A als het moet.

Anders Destium
11 augustus 2002, 11:13
Ik denk dat je dan wat meer afstand tussen de brug en je toplocks moet hebben omdat je je brug anders niet op spanning krijgt (is maar een ideetje hoor)