PDA

View Full Version : Fernandes strat



hugo
20 april 2005, 23:53
Ik heb een van mijn gitaren geruild tegen een Fernandes revival strat uit 1983 (made in Japan), tenminste dat zei hij, speelt prima en klinkt oke, maar weet iemand wat meer over deze gitaren, er staat geen serial-nummer op, misschien andere kenmerken waarmee de leeftijd of oorsprong kan achterhalen. Er staat wel revival op de brugzadels. IK heb een fototje dus zal even proberen die online te zetten.
Hugo

hugo
20 april 2005, 23:59
Hoe doe je dat ook alweer een fototje plaatsen, je kan alleen een link toevoegen toch?, waar kan je goed een fototje hosten?

hugo
20 april 2005, 23:59
Hoe doe je dat ook alweer een fototje plaatsen, je kan alleen een link toevoegen toch?, waar kan je goed een fototje hosten?

Wormaap
21 april 2005, 02:52
www.imageshack.us
En dan de url van de foto tussen de en tags zetten :)

hugo
21 april 2005, 08:03
http://img252.echo.cx/img252/5813/fernandes1kt.jpg

hugo
21 april 2005, 08:04
http://img252.echo.cx/img252/5813/fernandes1kt.jpg

thx wormaap

hugo
21 april 2005, 13:34
Niemand?

Shaggy
21 april 2005, 13:35
misschien word je op www.harmony-central.com wat wijzer

Bobbel
21 april 2005, 13:47
ik vind hem wel mooi, maar die goude hardware kan echt niet... voor de rest... mooie kleur!

Shaggy
21 april 2005, 14:01
ze zijn wel enthousiast op hc, is wel erg subjectief daaro

als het een revival is dan is het idd een jappo

hugo
21 april 2005, 14:01
Harmony Centraal, heb ik ook al gezocht en flink wat gegoogled maar tot nu weinig gevonden.

De goude hardeware is inderdaad een beetje te, maar ik ga het niet vervangen.

taylor
22 april 2005, 10:39
ieder geval het is fernades strat maar zeker geen 83.dan zo het zo'n law suite copy zijn dus ook met fender kop....

denk dat die uit jaren 90 is zo te zien kan ook wel vrij nieuw zijn die serie maken ze nog steeds in beperkte oplage voor azie markt.

die serie heet geloof ik zo uit me hoofd st

R. Flagg
22 april 2005, 11:49
Ik heb zo een fernandes strat met een fender kop, het is een 57 model. Het model die jij hebt zag ik een paar jaar geleden nog regelmatig te koop staan, en die law suit modellen dateren uit de jaren 80. Volgens mij is dit inderdaad een model die hier speciaal naar toe is geimporteerd zoals Taylor al vermeld heeft.

marc_o
22 april 2005, 12:33
Met deze kop zijn ze inderdaad een stuk jonger dan de verkoper beweerde. In de 80-er jaren hedden ze nog gewoon de stratkop. Ik heb een revival tele gehad en eerlijk geegd was dat een erg goede gitaar.

hugo
22 april 2005, 13:35
R. Flagg staat er bij jou strat ook revival op de brugzadels? En staat er bij jou ergens een serie nummer op.
Als het gewoon een nieuwer model is, voel ik me aardig genaait, die je ze voor minder te koop dat dan die man beweerde, ik zal vanavond nog even mailen. ik baal ook wel van die kop, ik vind een fenderkop een stuk mooier. Voor de rest is het wel een lekker gitaartje, elementen ruisen redelijk, volgende week even testen in de oefenruimte.
Gr. Hugo

hugo
22 april 2005, 13:36
R. Flagg staat er bij jou strat ook revival op de brugzadels? En staat er bij jou ergens een serie nummer op.
Als het gewoon een nieuwer model is, voel ik me aardig genaait, die je ze voor minder te koop dat dan die man beweerde, ik zal vanavond nog even mailen. ik baal ook wel van die kop, ik vind een fenderkop een stuk mooier. Voor de rest is het wel een lekker gitaartje, elementen ruisen redelijk, volgende week even testen in de oefenruimte.
Gr. Hugo

pimmetje
22 april 2005, 14:08
Ik heb ook nog een oud fernandes stratje .
Op zich een leuk gitaartje, maar 't kon bij mij geen kwaad om de electronica te vervangen. Ook de p-ups moeten eigenlijk, maar ik speel er te weinig buitenshuis op om dat te doen.
Misschien toch maar gewoon 's doen, zodat ik 'm wel 't huis uit neem :D

R. Flagg
23 april 2005, 09:56
Nee mijn gitaar is een onbeschreven blad, er staat helemaal niets op kwa serienummers of model aanduiding. Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt of wat je inruil gitaar waard was maar ik heb op een hoop strats gespeeld en heb eigenlijk nooit een gelijke gevonden in deze prijsklasse.

taylor
23 april 2005, 10:15
nou echt balen zou ik er niet van fernandes maakt naar mijn idee de beste buget gitaren die er zijn,ze zijn misschien niet al te duur maar wel over het algemeen erg goed.

ik zeg dus begin jaren 90, kan goed zijn dat het toen nog wel revival serie was...... zoveel weet ik er ook weer niet van

R. Flagg
23 april 2005, 11:21
Nee mijn gitaar is een onbeschreven blad, er staat helemaal niets op kwa serienummers of model aanduiding. Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt of wat je inruil gitaar waard was maar ik heb op een hoop strats gespeeld en heb eigenlijk nooit een gelijke gevonden in deze prijsklasse.