PDA

View Full Version : Richwood LP



MetalliCat
8 augustus 2002, 23:43
Eej, zijn dr hier ook mensen die ervaring hebben met de Richwood LP ? Ik heb vandaag op de ze gitaar gespeeld en vond hem naar mijn gevoel best goed klinken alleen ik ben nog niet zo "into" het gitaargeluid..hij kostte 260 euro.

Bvd

Cat

Fluffy
8 augustus 2002, 23:47
ik heb wel een richwood, en ik vind het een prima gitaar

MetalliCat
8 augustus 2002, 23:51
Wat voor richwood dan ?

Fluffy
9 augustus 2002, 00:04
zo'n strat :grin: imitatie, toch wel de beste van alle imitaties

episua
9 augustus 2002, 00:25
Ik heb een Richwood LP model.
De voorkant van de gitaar lijkt op een lp custom. Terwijl door de geschroefde hals het officieel een studio zou zijn.
Over de kwaliteit, de afwerking is te vergelijken met een epiphone (lp studio) en de klank is wat miezerig. Maar vergis je hier niet in, ik heb ook nog een epiphone lp en sg en die zijn heus niet omdat ze twee of drie keer zo duur zijn, daadwerkelijk 3 keer zo goed.

MetalliCat
9 augustus 2002, 12:53
Ah ok..dan w8 ik toch maar even.
Weet iemand vanaf hoeveel euro je een goeie electrische gitaar hebt..?

Lacrymosa
9 augustus 2002, 12:58
500 euro
kan je heel je leven mee doen
In et begin als hoofd gitaar, als na een jaar of 4 de klank je nie meer bevalt of je mist iets, kan je er wat aan sleutelen (elementen en zo) en als je dan oud en wijs ben met veel geld, kan je een echt goede gitaar kopen (maar dan ben je rond de 2000 euro kwijt) en dan kan je je oudere gitaar als backup gaan gebruiken, of voor er bij.

CheerS!!

MetalliCat
9 augustus 2002, 19:18
Ok...dan ga ik maar es een epi ofzo proberen :smile:

Anders Destium
9 augustus 2002, 19:32
Ik zou (als Ibanezfan) een Ibanez RG aanraden of een Jackson of Washburn als je die kan vinden...
Dat zijn gitaren die zeer goed voldoen voor bijv. metal als ik je naam volg!
Belangrijk is natuurlijk ook (voor 't échte geluid) een beetje pedaal en dito versterker

MetalliCat
10 augustus 2002, 12:56
Daar had ik ook al aan ged8, ik zit nu een beetje te twijfelen tussen dit:
-Washburn rs8v, floyd trem, emg select humbuckers, 308 euro.
-Jackson Dinky (weet niet precies wat voor 1) 2ehands, HSH, 614 euro.
-Jackson DX-1 Dinky Reverse, 315 euro.
-Fender Mex Tele, 595 euro. Weliswaar een compleet andere gitaar dan bovenstaande, maar toch leuk voor het cleane werk. Alleen ik vind het heel jammer dat hij voor het scheurwerk natuurlijk niet geschikt is.

Dila&Kitaar
10 augustus 2002, 15:12
Dila: ik heb ook wel ns op zo'n ding gespeeld, best een goeie gitaar.

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 15:52
je mot een gitaar kopen waar je opzich geen nadelen inziet... als je de tele nu al jammer vindt ga je er geen plezier van hebben.

maar je weet onderhand wel dat ik vind dat jacksons heerschen

Anders Destium
10 augustus 2002, 17:50
Als die 2e hands Dinky in de buurt is lijkt me dat een goeie optie, ik vind het mooie gitaren die ook nog zeer lekker spelen (zeker de prijs in acht nemend... :smile: )
Als je begint is een 2e hands vaak een goede keus ivm afstellingen en het feit dat die gitaren al zijn ingespeeld.
Je moet hem natuurlijk wél mooi vinden!

MetalliCat
10 augustus 2002, 19:15
Anders Destium> Die dinky van 614 = 2ehands, die van 315 nieuw. En ik vind hem zeker wel mooi :razz: )
Dila> Op welke heb je wel eens gespeeld?
Iceglove> Daar heb je idd groot gelijk in, die Tele word dus niet.

MetalliCat
10 augustus 2002, 19:15
Bij de weg, die Jacksons zijn hier allebei dicht in de buurt te koop :smile:

Anders Destium
10 augustus 2002, 19:25
Ik zou niet de goedkoopste Dinky kopen (dus de nieuwe), hier zitten Jackson-eigen pickups op. Waarschijnlijk op die 2e hands Seymour Duncans of EMGs, licht aan het type...
Heppie een link ofzo (of is het onderhands?)

MetalliCat
10 augustus 2002, 19:47
http://www.gitareon.nl/verkoop5.htm hier staat ie bij. volgens mij zitten er wel originele jackson pickups op. zijn die zo slecht dan ? Of gewoon net dat beetej slechter als bijv EMGs ?

MetalliCat
10 augustus 2002, 19:57
Btw, Die 2ehands Jackson daar kon volgens de eigenaar wel wat vanaf :smile: Alleen ik weet niet precies hoeveel. Owjah, er gaat so wie so 5 % vanaf omdat ik daar les heb, 614 - 5 % = euhm..583.0 euro :smile:

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:08
volgens mij zijn het jackson pu's die daarop zitten ja. maar ik heb op een jackson professional (?) gespeeld en die had ook jackson pu's (ook HSH) en die klonk goed hoor... was ook iets van 600 euro ofzo.

maar ja een gitaar zou ik niet snel 2ehands kopen want als 'ie dan niet naar jouw smaak is afgesteld moet je dat laten doen en dat kost weer geld en er kan vuil in de gitaar zitten waardoor'ie kan gaan storen blablabla

MetalliCat
10 augustus 2002, 21:18
Wat versta je allemaal onder afstellen ? Kijk, mijn oom kan het ook wel. Of zit het wat ingewikkelder ?

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:41
oja misschien kan jouw oom het wel maar je kan bijv. een kromme hals hebben, floyd rose die omhoog komt of naar beneden zakt als je er de snaren op zet die jij fijn vindt. elementen kunnen te hoog/te laag staan (dat kan je zelf ook wel veranderen) blaatblaatblaat.

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:47
oja intonatie is ook altijd irritant gekut, vooral als je een floyd rose hebt (dan moet je de snaar eruit halen om de intonatie af te kunnen stellen.. dom ontwerp)

Anders Destium
10 augustus 2002, 23:27
Enige remedie: SPELEN (als dat mag)
Het komt nog al eens voor dat gitaren die rechtstreeks uit de fabriek komen echt niet lekker spelen terwijl het mooie gitaren zijn (heb ik wel eens gehad in een winkel).
Als je de gitaar in een winkel hebt gezien wordt dit meestal wel gedaan (is mijn ervaring), maar het ging om dit soort (blaat-spam with spam and additional extra spam)verhalen :grin:

MetalliCat
11 augustus 2002, 00:03
Hehe, dan denk ik dat ik maar voor die duurdere Jackson ga..:smile:

Anders Destium
11 augustus 2002, 11:11
Het is denk ik wel verstandig als je avn plan bent voor die 2e hands te gaan om in ieder geval het type te achterhalen.
Dan kan je even researchen om te kijken hoeveel hij bijvoorbeeld nieuw kost of heeft gekost, en bijvoorbeeld een paar keer zoeken of deze zelfde gitaar elders 2e hands ook deze prijs is, of weet de eigenaar dat niet meer?

MetalliCat
11 augustus 2002, 13:25
Ik weet niet of de eigenaar het weet, geloof het niet. Maar bij Jacksons staat het type er niet op of wel ?