PDA

View Full Version : Snoerloos Systeem



bonecollector
8 oktober 2001, 19:55
Kan iemand met ervaring mij misschien helpen.
Ik ben mijn snoeren zat. En wil een draadloos systeem. Nie zo een van F1500,-
Zo diep is mijn buidel niet. Ik dacht aan een samson ofzo voor een hondertje of 5. Wie helpt mij???????? Alvast bedankt.

anoniem
8 oktober 2001, 21:34
Probleem met goedkopere systemen is dat je nogal wat signaal verlies waardoor het geluid dun wordt.
Vooral bij overdrive/vervormd geluid gaat dat ten koste van veel ballen.
Tip: probeer een gebruikte te scoren, die zijn vaak goed en een stuk minder duur.
Let ook op op verbruik van batterijen. Een duracel 9 volt ben je per optreden wel kwijt, en oplaadbare batterijen: kies die van de hema ( weet niet hoe dat komt, maar die hebben net zoveel spanning als een duracel. Eens draadloos: wil je nooit meer zo'n rot kabel. Succes.

bonecollector
8 oktober 2001, 23:12
thanks nog meer suggesties????

anoniem
9 oktober 2001, 00:55
Nou vooruit dan.
Pak er een met twee antennes (dual), je ontvangst is dat altijd optimaal.
Zorg er voor dat de antenne is ingewerkt in de kabel die in je gitaar geplugd wordt.
Tape de zender aan je band vast en zorg er voor dat je een batterij snel kunt verwisselen.
Houdt ALTIJD een goede kabel stand-by.
Als je ooit naar Engeland gaat mag je alleen spelen met een vergunning en moet je van tevoren je frequentie bekend maken.
Ik heb altijd op een Nady systeem gespeeld, maar tegenwoordig is er veel goed spul te koop.
Succes.

bonecollector
9 oktober 2001, 18:00
Hartelijk Thanks man
'k zal wel ff gaan neuzen hier en daar

Kitaarhiero
9 oktober 2001, 18:55
Draadloos is cool, dan kun je vanalles doen met je gitaar, probeer de wirlygig eens.

bonecollector
11 oktober 2001, 23:50
is dat een merk???

Chiel
8 januari 2002, 11:37
Zelf heb ik verschillende merken geprobeerd. Heb samson beltpack systeempje gebruikt en ook de nieuwe airlines. Over beide ben ik niet te spreken, het geluid werd veel te dof. Ook AKG geprobeerd, maar helaas idem dito. Thans heb ik de nieuwe Sennheisser EW UHF beltpack aangeschaft. Dit is het enige systeem in een betaalbare prijsklasse welke goed functioneert.
Ook Shure heeft goed spul, maar dan moet je wel voor de wat duurdere modellen gaan.

Overigens ken ik iemand die al erg lang op een Samsom VHF beltpack systeempje speelt en die is er zeer over te spreken. Het is maar hoe kritsch je bent.

Pee
11 januari 2002, 18:32
Peavey heeft ook een draadloos systeeem, maar van de kwaliteit weet ik niets. http://www.peavey.com

GuitarMaster
11 januari 2002, 20:03
Het geluid wordt een stuk minder dan met een gewoon snoer, voor goed geluid kun je beter een snoer van 45E, dan een draadloos systeem van 225E aanschaffen

ekkerman
13 januari 2002, 16:43
ik heb zelf een shure maar omdat ik een stereo output op mijn gitaar heb ( piezo brug !) gebruik ik hem nog zelden maar tís wel een goeie .
ik heb een klein tijdje geleden nog es een samson getest TJONGE,TJONGE!!! die had na 5 meter al moeite om het signaal een beetje door te geven maar ja wat kan je verwachten voor zo'n hondertje of 5.
als je een goeie voor weinig wil dan zul je toch echt de tweede hands markt op moeten....

Kitaarhiero
13 januari 2002, 23:22
Op 2001-10-11 22:50, schreef bonecollector:
is dat een merk???


nee, dat is een (echt levensgevaarlijke) beweging met (voor) je gitaar (en jezelf), een truukje die de bassist van papa roach wel eens uit haalt (kijk maar eens naar een clip van ze..met het geluid uit), je zwaait als het ware je gitaar om je heen.

Ik doe het niet, ten eerste heb ik namelijk geen draadloos systeem... dan wurg ik mezelf dus...
ten tweede kan je gitaar van je band afschieten en dus heel erg stuk gaan
en ten derde kan je je lelijk bezeren.