PDA

View Full Version : Tokai Tele



brambuschman
8 augustus 2002, 17:33
Kan iemand mij wat meer vertellen over een Tokai telecaster? Zijn ze echt zo goed, zijn bijvoorbeeld ook de stemmechanieken goed. Ik heb er 1 in mijn handen gehad, hij voelt goed, maar wil graag info hebben van iemand die meer ervaring met zo'n gitaar heeft! Mischien is een Mexicaanse Fender beter?
Bedankt!

nozem
8 augustus 2002, 19:17
Hij voelt goed maar speelt ie ook goed? :wink:

Phizer
8 augustus 2002, 19:19
En klinkt ie ook goed? :wink:

nozem
8 augustus 2002, 19:23
ja ook al weer zoiets haha
Trouwens tokai is geen slecht merk geloof ik.. hun aanstekers gaan toch best lang mee :grin:

episua
9 augustus 2002, 00:28
Ik heb er wel verschillende keren op gespeeld in een oefenruimte waar wij ooit speelden.
Goeie klank, speelde niet echt soepel, maar ja dat doen alle fender mexico´s ook niet.

wingman
9 augustus 2002, 02:10
Het is gewoon een goed merk nou zegt dat niet alles maar het zijn op
zich goede gitaren, zeker de moeite waard!

John P
9 augustus 2002, 10:45
Ik heb sinds 1980 een Tokai bas (Hardpuncher); die is erg goed gebouwd, prima hout, goeie hals (nog steeds). Hij wordt steeds beter eigenlijk. Er is wel bezuinigd op de stemmechanieken; die heb ik vervangen. Maar ja, dat kost je de kop niet en als je de tele voor een beetje leuk bedrag kunt kopen.. Die Tokai's worden trouwens zo'n beetje collector-item's, heb ik gemerkt. Bassisten zijn altijd nieuwsgierig naar mijn gitaar. Er bestaat ook een Tokai-site!

jaccoos
9 augustus 2002, 15:11
Ik heb eens op een tokai les paul gespeeld die beduidend beter was dan de epiphone. kost ook 2x zo veel. maar ik denk dat hij stukken beter kan zijn dan mexicaanse tele, maar dat zul je toch helemaal zelf moeten beslissen.

brambuschman
9 augustus 2002, 16:16
Thanx voor alle snelle reacties! Heb nog een keer goed gekeken en vergeleken met een mexicaan: voor mij is alles duidelijk: Hij klinkt en speelt gewoon goed! Tokai heeft er een fan bij!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brambuschman op 2002-08-09 16:17 ]</font>