PDA

View Full Version : Tommy Bolin



Stratman70
20 april 2005, 20:53
bla

Stratman70
20 april 2005, 20:53
Ik zit nu naar Billy Cobham's Spectrum (1973) te luisteren en daar doet Tommy Bolin wel zulke fantastische dingen. Soms doet het me denken aan Steve Vai.

Helaas heeft hij zelf m.i. dit niveau nooit meer zo bereikt. Ondanks dat bijv. Teaser best een goed album was. Bij Deep Purple was het bij tijd en wijlen echt triest.

Wie kent hier nog meer Tommy Bolin?

BassAgent
20 april 2005, 20:57
Ik heb Spectrum. Die kerel kan echt heel goed spelen!!

duckman
21 april 2005, 14:57
Helaas had hij inderdaad wat ups and down, maar zijn werk bij DP vind ik wel goed.
Come taste the band is een van mijn favo lp's.

cheers,
Arjan

taylor
22 april 2005, 10:51
ik vind hem erg goed(ook niet alles)voor mij is het ongeveer wat voor vele andere srv is(daar heb ik niet zo veel mee).

de enigste die echt een beetje in de buurt komt van hendrix qua feel voor muziek en experiment enzo niet dat zijn muziek er op lijkt

yanto
24 april 2005, 20:55
Spectrum is een erg goed album. Tommy Bolin is eigenlijk het tegenovergestelde van John McLaughlin. Maar wel goed. Een beetje als Miles & Coltrane

marc_o
10 juli 2005, 00:09
Tommy is één van mijn absolute helden!!!

Teaser is een superplaat, jammer dat ie zo kort is en dat de beste man dood is. :(

newbreed
14 juli 2005, 12:27
[quote="Stratman70"]Ik zit nu naar Billy Cobham's Spectrum (1973) te luisteren en daar doet Tommy Bolin wel zulke fantastische dingen. Soms doet het me denken aan Steve Vai.

Bolin is top! als je spectrum goed vind moet je eens proberen om "Mind Transplant" van Alphonso Mouzon te krijgen. Is uitgebracht op het blue note label. drumwerk in de stijl van Cobham en waanzinnig gitaarwerk van Bolin!

marc_o
14 juli 2005, 13:39
Mijn broertje verzamelt echt alles van Bolin en heeft bergen live-optredens, en ook zijn laatste optreden op CD.

andy
14 juli 2005, 16:43
Ik ken hem alleen van Come taste the band van Deep Purple. Maar dat vond ik een goede plaat.

marc_o
14 juli 2005, 22:09
Ritchie Blackmore had zelf min of meer gezegd dat Bolin zo'n beetje de enige waardige opvolger zou zijn in zijn plaats..