PDA

View Full Version : Koch Twintone II 1e pics...



Mark S
20 april 2005, 20:44
II

Mark S
20 april 2005, 20:45
Geen echte 3-kanaals amp zo te zien maar 2 drivemodes op het scheurkanaal die Footswitchable zijn :-?

Zodra hij binnen is bij FB ga ik 'm zeker aan de tand voelen...


http://www.seriousmusic.se/Pics/TTII%20frontpage.jpg

Ritch
20 april 2005, 22:26
Ik ben benieuwd! :) (Leveren ze ook zo'n switch bij de Multitone, of iig werkt ie daar ook op? Of is het dezelfde alleen zonder leds :-? :) )

iam
20 april 2005, 22:30
de plus heeft dan ook 3 kanalen

die plus zie ik wel nog zitten, vette sounds die kochs!!! (gehoord op de messe)

Mitch
20 april 2005, 23:58
Meer de lay-out van de Powertone als ik het goed heb ?
Goeie zet.

Nicci
21 april 2005, 00:03
ik vind deze mooier dan de huidige koch versterkers. op deze manier wordt de twintone overigens wel verleidelijk. 3 kanalen, dat is precies genoeg.
gaan we zeker eens proberen.

guhlenn
21 april 2005, 10:36
indeed my friend indeed. Heb al gemaild voor de prijs...

Anders Destium
21 april 2005, 10:56
Is dat "3e kanaal" dan een booster oid? Want een Twintone met meer ballen is precies wat ik zoek, de reden dat ik hem weg heb gedaan is het gebrek aan gain (al schijnen nu achteraf de eindbuizen daar ook mee te maken hebben gehad :oops: ) :)

guhlenn
21 april 2005, 11:42
het gain kanaal schijnt gelijk te zijn aan multitone... (wat ik dus allerminst te weinig gain vind hebben...) Het extra kanaal schijnt crunch te zijn. but then again... dat zijn allemaal geruchten.

Mark S
21 april 2005, 11:49
Is dat "3e kanaal" dan een booster oid? Want een Twintone met meer ballen is precies wat ik zoek, de reden dat ik hem weg heb gedaan is het gebrek aan gain (al schijnen nu achteraf de eindbuizen daar ook mee te maken hebben gehad :oops: ) :)

Het nieuwe kanaal is volgens Dolf Koch 'Vintage Marshall Crunch' dus meer gain als de oude TT's zal er niet inzitten, jij zal toch echt aan de Powertone moeten!

guhlenn
21 april 2005, 12:51
btw, waar komt deze info vandaan?

Droffie
21 april 2005, 13:14
Hmm...reverb aan/uit vind ik nog wel de meest bruikbare toevoeging.

Ben ook wel erg benieuwd.

marc_o
21 april 2005, 13:44
Ik ga 'm ook zéér zeker testen.
Die OD+ zit ook op de studiotone, en dan heb je natuurlijk de 2 mastervolumes nog, wat 6 bruikbare geluiden oplevert.....mjammie!

cosmos
21 april 2005, 14:01
..ziet er cool uit hoor, maarreh..
hiermee vermindert mijn Twintone dus wel effe flink in waarde, wat behoorlijk jammer is!

Droffie
21 april 2005, 14:05
..ziet er cool uit hoor, maarreh..
hiermee vermindert mijn Twintone dus wel effe flink in waarde, wat behoorlijk jammer is!

Dat valt nog te zien. Ik denk dat dat wel mee valt.

Nicci
21 april 2005, 14:07
gewoon de mythe de wereld inhelpen dat de 1e serie veruit superieur is aan de daarop volgende . . . . . gebeurd vaker en het helpt! :D

Grave Fillé
21 april 2005, 14:55
Geil ding :-D Ben benieuwd of het 3e kanaal meer gain heeft dan de multitone.

Grave Fillé
21 april 2005, 14:55
Geil ding :-D Ben benieuwd of het 3e kanaal meer gain heeft dan de multitone.

Droffie
21 april 2005, 15:09
gewoon de mythe de wereld inhelpen dat de 1e serie veruit superieur is aan de daarop volgende . . . . . gebeurd vaker en het helpt! :D
Hoezo Mythe? de Twintone I is gewoon vele malen beter dan de Twintone II. Dat is algemeen bekend. :wink:

Droffie
21 april 2005, 15:11
Geil ding :-D Ben benieuwd of het 3e kanaal meer gain heeft dan de multitone.

Nee het is een crunch kanaaltje. Hij heeft niet meer gain dan de eerste TT. Dat kan ook niet want de TTI is beter dan de TTII...

Mark S
21 april 2005, 15:23
pff, ik ben blij dat ik net voor de introductie van de TT II nog een TT I op de kop heb kunnen tikken: die worden geld waard!

Droffie
21 april 2005, 15:32
Ik vraag me af of je je TT I kan laten modden naar een TT II...

pimmetje
21 april 2005, 15:37
Dat zou geen zin hebben... da's net zoiets als van een blackface fender een silverface maken.
De vraag is of je van een TT2 ook nog een TT1 kan maken :D.

marc_o
21 april 2005, 15:57
Jaja, alsof je nog aan al die vintage onderdelen kunt komen....tgggg

Anders Destium
21 april 2005, 16:10
Ik vraag me meer af wat de overweging van mensen zal zijn om nog een Multitone 50W te kopen!

Droffie
21 april 2005, 16:33
Ik vraag me meer af wat de overweging van mensen zal zijn om nog een Multitone 50W te kopen!

De Multitone II zal ook niet meer lang op zich laten wachten denk ik.

marc_o
21 april 2005, 16:43
Ik vraag me meer af wat de overweging van mensen zal zijn om nog een Multitone 50W te kopen!

Is toch een heel andere versterker hoor, zeker door de 212 configuratie en knalheldere crunch, die echt anders is dan die op de Twintone..

guhlenn
21 april 2005, 16:50
je hebt ze al naast elkaar gehad? vertel!

G

Wicked Willy
21 april 2005, 19:15
Tsja wat is de overweging om een Twintone te kopen met een extra kanaal? Ik zou dan eerder voor de Multitone gaan (ben ook al een tijdje overgestapt van Twintone naar Multitone), al is de Twintone natuurlijk een stuk compacter. Maar goed zodra ie bij mijn lokale gitaarboer staat ga ik um zeker uit proberen. Was al erg onder de indruk van de Studiotone en heb zelfs al overwogen om um voor "durbij" aan te schaffen.
Ach ja met een Koch kun je je nooit een buil vallen.

gibls6
23 april 2005, 09:28
Ach, jullie hebben het nog niet door, maar wat je zoekt is gewoon een Powertone :-D

Anders Destium
25 april 2005, 15:31
Ik zoek een Powertone in een Twintone behuizing, maar geen geld betekent geen probleem :D

wytz
25 april 2005, 20:22
godver. ik zou niet net een maandje of wat een twintone 1 in huis hebben staan.... :"( niet dat ik daar niet tevreden mee ben, maar de waarde zal wel omlaag gaan...

Anders Destium
26 april 2005, 15:06
Je hebt hem toch voor het geluid, niet de waarde :wink:

En zoals je hier leest is het onmogelijk dat de TT2 beter is dan de TT1 :D

Droffie
26 april 2005, 15:58
godver. ik zou niet net een maandje of wat een twintone 1 in huis hebben staan.... :"( niet dat ik daar niet tevreden mee ben, maar de waarde zal wel omlaag gaan...

Precies wytz...je moet ondertussen toch wel weten dat de Twintone I superieur is aan de Twintone II.
Wel blijven opletten he?... :wink:

BS
26 april 2005, 17:25
Yupz en als in 2015 de Koch Twintone MarkI Reissue uit komt heb jij mooi een echte :-D

Droffie
26 april 2005, 17:27
Yupz en als in 2015 de Koch Twintone MarkI Reissue uit komt heb jij mooi een echte :-D

:wink:

Speeddemon
26 april 2005, 19:00
even zeiken op iets onlogisch:

waarom zitten er WEL led-houders ter bescherming op de 2 LEDjes boven de Standby en Aan/Uit knoppen -die nauwelijks bescherming nodig hebben, of je moet zo'n rechterhand hebben als HellBoy-, maar zitten ze NIET op de footswitch, waar ze WEL bescherming nodig hebben?! :???: :o

jaycee
26 juni 2006, 22:41
Hmm dat is inderdaad een goede vraag... maar dat is dan ook het enige puntje dat ik heb kunnen ontdekken. Gelukkig ben ik niet zo'n trashboy die stampend op z'n footswitch ramt

AART
26 juni 2006, 23:24
dit topic is meer dan een jaar oud....


Ineens heb je het, je word archeoloog. :chicken:

paulusdeBKB
26 juni 2006, 23:31
A joh, gezellig toch? Ik ga er ook eentje omhoog schoppen, nog veel ouder. Kijk over 2 min. maar ns in Gitaar - diversen... :strat:

Michael AE
26 juni 2006, 23:49
Wat maakt het uit hoe oud een topic is, eigenlijk? Wil iemand me dat eens uitleggen?

Anders Destium
27 juni 2006, 09:57
Het is eigenlijk veel beter om oude topics te bumpen dan steeds weer nieuwe te openen, zo voorkom je redundancy.

Mike McCready
27 juni 2006, 19:13
Helemaal mee eens, deze newbie heeft in ieder geval de zoekfunctie gebruikt. Zouden meer mensen moeten doen...

jaycee
10 juli 2006, 12:11
Hmm ik lees in deze thread dat de TT-1 "superieur" is ten opzichte van de TT-2 haha. Dan mogen de heren "mythe makers" me nu even uitleggen waarom dat zo zou zijn hehe? Wat is er dan superieur? Ik ga de mythe omdraaien: de TT-1 is prima, en de TT-2 is nog beter. Je bent wel gek als je nu nog een TT-1 koopt :-)

BartL
10 juli 2006, 12:32
Ik denk dat ze dat meer als grap bedoelen ;)

Droffie
12 juli 2006, 10:32
Hmm ik lees in deze thread dat de TT-1 "superieur" is ten opzichte van de TT-2 haha. Dan mogen de heren "mythe makers" me nu even uitleggen waarom dat zo zou zijn hehe? Wat is er dan superieur? Ik ga de mythe omdraaien: de TT-1 is prima, en de TT-2 is nog beter. Je bent wel gek als je nu nog een TT-1 koopt :-)

Haha dat was idd een grap onder het mom vroeger was alles beter. Welkom op 't forum overigens.

Lees ik tussen je regels door dat je een TTII hebt?

Droffie
12 juli 2006, 10:33
Het is eigenlijk veel beter om oude topics te bumpen dan steeds weer nieuwe te openen, zo voorkom je redundancy.


100% mee eens.

vinni
12 juli 2006, 14:54
Vintage topics zijn beter! :satisfie::chicken:

Vinni

Anders Destium
12 juli 2006, 16:02
Ik lees een duidelijk verschil als ik oude en nieuwe topics vergelijk:cheerup:

jaycee
12 juli 2006, 23:34
Inderdaad, ik heb een TT-2 helemaal nieuw :-) Mijn buren schijnen er wat minder blij mee te zijn dan ik. Maar gelukkig ga ik na mijn vakantie verhuizen.

Droffie
13 juli 2006, 00:05
Inderdaad, ik heb een TT-2 helemaal nieuw :-) Mijn buren schijnen er wat minder blij mee te zijn dan ik. Maar gelukkig ga ik na mijn vakantie verhuizen.

Super, join the exclusive Koch Club!

jaycee
13 juli 2006, 07:21
yep, ik was van plan een Marhall DSL 401 te kopen en kende de Twintone 2 eigenlijk niet. Na het lezen van wat zaken op o.a. dit forum ben ik de Twintone aan de tand gaan voelen. Ondanks de meerprijs t.o.v. de DSL401 kon ik de TT-2 niet laten staan en heb de TT-2 dus gekocht :-)

Droffie
13 juli 2006, 09:21
yep, ik was van plan een Marhall DSL 401 te kopen en kende de Twintone 2 eigenlijk niet. Na het lezen van wat zaken op o.a. dit forum ben ik de Twintone aan de tand gaan voelen. Ondanks de meerprijs t.o.v. de DSL401 kon ik de TT-2 niet laten staan en heb de TT-2 dus gekocht :-)

U heeft wijs gehandeld... 8-)

Orpheo
13 juli 2006, 12:06
U heeft wijs gehandeld... 8-)

Het spijt me heel erg droffie, maar je hebt gelijk :satisfie: ik ben ook langzaam maar zeker aan het zwichten voor koch... EN IK BEN DAAR HELEMAAL NIET BLIJ MEE!!!! (gaat me weer geld kosten...)

Droffie
13 juli 2006, 12:18
Het spijt me heel erg droffie, maar je hebt gelijk :satisfie: ik ben ook langzaam maar zeker aan het zwichten voor koch... EN IK BEN DAAR HELEMAAL NIET BLIJ MEE!!!! (gaat me weer geld kosten...)

Haha...Ehhm...Had je niet een Studiotone trouwens?

Orpheo
13 juli 2006, 12:58
Haha...Ehhm...Had je niet een Studiotone trouwens?

nee :) maar ik zat er wel HEEL dicht bij om 'm te kopen! ik had 'm pinpas al in de hand zeg maar. maar er hield me iets tegen. niet zozeer de prijs. ik weet niet wat. qua tone is ie top. op dat moment had ik de noodzaak nog niet zo. nu wel (uhm; meer dan eerst). maar ik twijfel: nieuwe les paul (nummer 5) of amp kopen... ik zie t wel als de marshall echt op gaat ;)

Droffie
13 juli 2006, 13:15
nee :) maar ik zat er wel HEEL dicht bij om 'm te kopen! ik had 'm pinpas al in de hand zeg maar. maar er hield me iets tegen. niet zozeer de prijs. ik weet niet wat. qua tone is ie top. op dat moment had ik de noodzaak nog niet zo. nu wel (uhm; meer dan eerst). maar ik twijfel: nieuwe les paul (nummer 5) of amp kopen... ik zie t wel als de marshall echt op gaat ;)

Heb je weer een LP? wat voor een?

Orpheo
13 juli 2006, 17:38
Heb je weer een LP? wat voor een?

een studio, door mij aangepast tot standard onderhand :satisfie: in t winered. ze klonk zo asociaal, en zo lekker, en speelde zo goed, kon t niet laten. en tis eigenlijk n cadeautje van thuis, omdat ik geslaagd was. ik heb net, in het kader van koch's bespelen, de soldano hotrod 50+ getest, (jaja, die paarse bij max guitars!!) en daarnaast een powertone2. ze schelen 'maar' 400 euro, maar tonewise gezien is het een immense verbetering, meer dan 400 euro waard. uhm, de powertone dus. ik krijg behoorlijk veel geld dit jaar, en ga dus sparen voor de ultieme les paul en ultieme amp :rockon:

gaan ze thuis leuk vinden joh :sssh:

new deep
13 juli 2006, 17:54
Ik zie veel te weinig plaatjes trouwens in dit prachtige topic, daarom;

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC00467.jpg