PDA

View Full Version : Under the bridge..



nozem
8 augustus 2002, 16:30
Ik vroeg me af wie er nog meer moeite heeft met de exacte begeleiding van dit nummer.. ik speel al 5 jaar gitaar en het lijkt allemaal niet zo moeilijk maar om deze riff exact te spelen valt nog niet mee..

Hetzelfde met het precies spelen van Romeo and Julliet van Dire Straits..
Ben ik nou zo slecht en kan ik beter stoppen? of hebben meer mensen dit..

danios
8 augustus 2002, 16:36
under the bridge vande peppers??? ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel moeite met dat nummer? Ik speel zelf bijna 4 jaar...(voor de statistieken....)wat is je precieze probleem?? welk gedeelte?

nozem
8 augustus 2002, 16:45
Zeg maar vanaf het twee couplet. Frusciante maakt eigenlijk gebruik van een soort Hendrix achtige riff.. ik speel het nummer vrij goed maar het gaat nooit perfect zoals op de CD zeg maar.. Maar misschien als ik blijf oefenen haha.. De akkoorden zijn uiteraard vrij simpel maar zeg maar de invulling, de slides en de hammer ons zijn iets pittiger.. zelfde bij romeo and julliet, daarentegen speel ik bijvoorbeeld Little Wing of Red House wel perfect na

danios
8 augustus 2002, 17:10
okee, dus al die toeoegingen in de akkoorden, de typische hendrix, ja dat zijn er een hoop in dat nummer! maar wil je het precies naspelen? dat vind ik niet echt nodig bij zo'n nummer, speel gewoon die akkoorden en hammer on en slide erbij wat je wilt, is veel leuker dan helemaal nadoen, zo heeft hij het ook ingespeeld, en bij optredens zal die het ook telkens weer anders doen......

da's mijn advies.....( of ben ik te lui!?!? :smile: ......

nozem
8 augustus 2002, 17:45
Daar heb je zeker gelijk in maar ik leer altijd nummer eerst exact spelen.. als ik dat eenmaal beheers dan ga ik zelf variaties maken.. dat is eigenlijk mijn werkwijze :smile:
Trouwens wel leuk want toen ik net een paar maanden speelde toen ging under the bridge heel anders.. Gewoon achtereenvolgens G-D-Em-C zo kun je em ook nog spelen haha :smile: