PDA

View Full Version : LEd ZEPPElin - 3 demotjes - Since I've Been Loving You



Axl Rose
20 april 2005, 19:48
Onlangs ben ik hard bezig geweest met het ontwikkelen van m'n stijl. En zoals jullie wel beetje gemerkt hebben ben ik van Guns N' Roses langzaam aan naar Led Zeppelin geswitched. Ik heb ergens vorig jaar al een Since I've Been Loving You gepost maar ben geheel opnieuw begonnen. Het verschil met deze 3 demo's zit em in de speelstijl en het geluid is meer aangepast op de muzieksoort. Ik speel nu maar met een kwart distortion.

Het plezier dat ik hieraan heb beleefd is erg groot. Ik zie wel wat ik speel. What you hear is what you get. Dat kan goed of slecht uitpakken maar het is wel spannend en een stuk leuker omdat je soms dingen eruit haalt wat je zonder gokken niet zou hebben gehad. Natuurlijk kun je op save spelen en alles standaard precies willen doen zoals een ander het doet. Maar dan loop je toch een keer tegen de lamp dacht ik zo. hmmm een hoop gelul, dus ik zal ophouden. :D

Ik hoop dat jullie de 3 demo'tjes kunnen waarderen! Ik kon niet kiezen dus ik dacht.....doe ik ze ff alle drie erop. Elk commentaar is welkom natuurlijk.

www.brendmusic.com/led_zep_1.mp3

www.brendmusic.com/led_zep_2.mp3

www.brendmusic.com/led_zep_3.mp3

VHsologitarist
21 april 2005, 00:16
Hey Axl Rose,

ik had je vorige since i've been loving you ook gehoord. Je sound vind ik oke! lekker a la jimmy page achtige sound. Alleen is in dit nummer dynamiek heel belangrijk waar jimmy page zich onderscheidt met andere gitaristen. Ook schakelt hij in dit nummer af met zijn standen ( op zijn gibson (op de dvd althans die ik live heb).

Misschien niet eerlijk van me als ik kritiek zou geven, want ben een perfectionist en ik ken dit nummer door en door.
Maar ik vind dat je het goed gedaan hebt!
8-)

Axl Rose
21 april 2005, 13:53
Hey VH,

Erg bedankt voor je feedback! Inderdaad switched ie een aantal keren, daar had ik nog niet aan gedacht / gewerkt bij deze demo's. Dat zou idd wel een goede toevoeging zijn in het geheel qua improviseren. Is dat hetgene wat je ook bedoelt met dynamiek? + nog wat akkoorden er doorheen gooien?

groetjes,

Brend

Shaggy
21 april 2005, 14:08
ik ken het verder niet maar vond ledzep 2 het vetst klinken

veel feeling for tha bluez man .. klinkt goed

VHsologitarist
21 april 2005, 23:50
Hey VH,

Erg bedankt voor je feedback! Inderdaad switched ie een aantal keren, daar had ik nog niet aan gedacht / gewerkt bij deze demo's. Dat zou idd wel een goede toevoeging zijn in het geheel qua improviseren. Is dat hetgene wat je ook bedoelt met dynamiek? + nog wat akkoorden er doorheen gooien?

groetjes,

Brend

nee dat is niet wat ik bedoel met dynamiek..
Met dynamiek bedoel ik echt hard en zacht. Hij speelt stukken opmerkelijk zacht soms waar hij uiteraard ook de gain wat wegdraaid.. Hij maakt zo wel de dynamiek maar ook de aanslag is minimaal.

geen dank en postze 8-)

Axl Rose
25 april 2005, 11:13
Hey VH,

Erg bedankt voor je feedback! Inderdaad switched ie een aantal keren, daar had ik nog niet aan gedacht / gewerkt bij deze demo's. Dat zou idd wel een goede toevoeging zijn in het geheel qua improviseren. Is dat hetgene wat je ook bedoelt met dynamiek? + nog wat akkoorden er doorheen gooien?

groetjes,

Brend

nee dat is niet wat ik bedoel met dynamiek..
Met dynamiek bedoel ik echt hard en zacht. Hij speelt stukken opmerkelijk zacht soms waar hij uiteraard ook de gain wat wegdraaid.. Hij maakt zo wel de dynamiek maar ook de aanslag is minimaal.

geen dank en postze 8-)

aah op die manier...hmm.... denk dat er toch best wat stukjes in zitten met minimale aanslag...en waar het geluid aanzienlijk *voorzichtiger* / *zachter* klinkt. Denk dat die tweede dan tot nu toe de meeste dynamiek bevat. Maar het geluid wat dichtdraaien had ik nog niet aan gedacht. Kzal eraan werken! 8-)

GReetings!

Bruce
26 april 2005, 15:42
Klikt wel oke, maar er zit veeeel te veel basgitaar in (storend)

Axl Rose
26 april 2005, 17:29
Klikt wel oke, maar er zit veeeel te veel basgitaar in (storend)

lol, ok thnx. backingtrack had ik ergens gevonden op guitars101.com. :)

Stratman70
26 april 2005, 19:41
hey Axl,

Was eigenlijk wel benieuwd, maar krijg ze op één of andere manier niet gedownload. kan aan mijn pc liggen, die heeft vaker kuren. Of zijn ze al weer offline?

Ik probeer het later nog wel een keer.

Axl Rose
26 april 2005, 21:41
hey Axl,

Was eigenlijk wel benieuwd, maar krijg ze op één of andere manier niet gedownload. kan aan mijn pc liggen, die heeft vaker kuren. Of zijn ze al weer offline?

Ik probeer het later nog wel een keer.

denk dat het je pc is. :D