PDA

View Full Version : FX - loop



Rock n' sad
20 april 2005, 19:02
test

Rock n' sad
20 april 2005, 19:03
Nog een term waar ik voorlopig nog niets van snap , ben een beginner op gebied van losse effecten

Wat zet je er best in en hoe ?
Ik heb flanger , chorus , wah en mischien ooit nog andere shit

BartL
20 april 2005, 20:29
Om te beginnen zou ik er geen shit in gaan doen, kan verkeerd aflopen :-D

Volgens mij doen de meesten de delay, tremolo en misschien ook pitch-shifters etc. in de effectloop. Zoveel weet ik er ook niet vanaf. Chorus klinkt lekkerder voor de pre-amp. Maargoed, het is allemaal uitproberen wat jij het beste vind!

outside
20 april 2005, 22:10
dist, overdrive en comp ervoor en de rest achter de preamp heb ik erges geleze.

BartL
20 april 2005, 23:50
Waar je de WAHWAH wil moet je trouwens ook even proberen...

outside
26 april 2005, 21:46
Kwil de vox ad50vt kope ma daar zit geen fx loop op :(
is een fx-loop noodzakelijk als ge altijd meer wilt? ik ken mezelf, en ik wil altijd meer en meer... zoals effectpedalen... is het dan echt noodzakelijk een fx loop te hebben? Want delay en reverb enzo moet achter de distortion komen, maar als ik nu zelf een distortion koop daarachter een effect zet en da dan naar input (preamp) is da ook ni goe?

Mike McCready
26 april 2005, 22:39
Kwil de vox ad50vt kope ma daar zit geen fx loop op :(
is een fx-loop noodzakelijk als ge altijd meer wilt? ik ken mezelf, en ik wil altijd meer en meer... zoals effectpedalen... is het dan echt noodzakelijk een fx loop te hebben? Want delay en reverb enzo moet achter de distortion komen, maar als ik nu zelf een distortion koop daarachter een effect zet en da dan naar input (preamp) is da ook ni goe?

Werkt bij mij perfect. Mijn delay zit na mijn distortion pedaal en het signaal blijft veel beter overeind dan wanneer ik de distortion van mijn versterker gebruik. Het wordt niet zo'n brei...

outside
27 april 2005, 12:47
k merci, dan zal ik da ook wel goe genoeg vinde, let's buy my vox now :-D