PDA

View Full Version : Death Metal sound op JCM900 + effecten???



Phyrexian
8 augustus 2002, 12:36
Hallo iedereen,
ik heb een hoopje vragen voor jullie... hopelijk krijg'k er wat nuttige tips op.

Ik heb hier een Marshall JCM900 Head van 100 watt (4100 series dus) met een Marshall 1960A.
Ik speel er op met een BC Rich Ironbird (Seymour Duncan PU's).
Ik ben redelijk tevreden van de sound. Soms een tikje te scherp maar ja.

Zoals 'k al vermelde in de topic-titel speel ik nogal vaak death metal en andere zware aanverwanten (crowbar,...).

Ik zou mijn sound soms wat logger willen.
Ik dacht er aan om eens een Bass Pod 'ervoor te zetten'. Nu is mijn vraag hoe het geluid een beetje zou zijn als'k een 'mesa' oversturing van op de pod gebruik op mijn jcm900.
Kan daar een wat degelijk geluid uit komen?
Oh ja, en die modelling van de JCM900 gebeurt dat dan op het overdrive kanaal (zodat de distortion van de JCM900 vervormd wordt) of gaat dit enkel goed op het clean kanaal van de Marshall (zoals een gewone overdrive pedal van pakweg Boss of zo).

Oh ja, m'n gitaar staat staat redelijk goed afgesteld voor zwaar metaal: .52 snaren gestemd in D...

Tips please?

Bart

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-08-08 12:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-08-08 12:38 ]</font>

dungekste
8 augustus 2002, 14:01
Bart, probeer eens een Boss GE-7 EQ pedaaltje in je effects loop. Daarmee kun je het geluid flink opkrikken.

Noctiis
8 augustus 2002, 14:02
Phyrexian; heb je toevallig mp3tjes van jouw sound? Ik ben nl. erg benieuwd!

Phyrexian
8 augustus 2002, 14:09
Hm, nog geen opnames... kheb opnames van onze band, maar da's op andere apparatuur... dus daar ben je niks mee.

Kan'k m'n JCM900 verbinden met m'n computer?
Line out ofzo?

Noctiis
8 augustus 2002, 15:54
hm.. of een microfoon ervoor zetten, dat door een mengpaneel en dan in de line-in van je computer

Phyrexian
8 augustus 2002, 17:51
whaaaaa, kheb geen mengpaneel :smile:

Phyrexian
8 augustus 2002, 17:52
Okay,

die boss GE-7 equalizer heb'k es opgezocht op 't web...

zou'k daar m'n sound zwaarder kunnen krijgen???

Soulman
8 augustus 2002, 18:50
Ik ben niet zo'n death metal type :wink:, maar het gebruik van een EQ in je loop kan je geluid zeker zwaarder maken.

dungekste
8 augustus 2002, 20:11
Met een GE-7 krijg je hetgeluid zeker wel zwaarder. Zeker met de inmiddels legendarische V stand van de schuifjes. Veel laag en weinig mid voor een vies log geluid.

Phyrexian
8 augustus 2002, 22:35
Hehehehe,

'vies log geluid' :smile:

kzal me dan eens zo'n GE-7 pedaal uitproberen.
Enig idee hoe duur die dingen zijn?
Op Harmony Central zijn veel mensen aan het klagen over de hoeveelheid ruis die deze GE-7 met zich meebrengt.
Is zulke ruis weg te halen met een noise gate?

dungekste
9 augustus 2002, 00:57
Nieuw kosten die GE-7 dingen rond de 95 euro, tweedehands denk ik ongeveer 45/50 euro. De hoeveelheid ruis vind ik wel meevallen, maar ik gebruik hem samen met een Boss noise suppressor, die zijn werk overigens uitstekend doet, in de fx loop van mijn 5150 top.

Phyrexian
9 augustus 2002, 08:37
Cool,

je noise suppressor zit dus in de fx loop,
en de ge-7 gewoon tussen gitaar en amp?

ja toch?

dungekste
9 augustus 2002, 16:00
Noise suppressor en EQ zitten beiden in de fx loop. FX send -> EQ -> NS -> FX return


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dungekste op 2002-08-09 16:01 ]</font>