PDA

View Full Version : Geaardheid :)



Theije
8 augustus 2002, 11:20
Ik bedacht me ineens dat er in dit brakke appartement geen stopcontacten zitten met randaarde, en mijn versterker dus niet geaard is. is dit wel erg belangrijk???

Robbert
8 augustus 2002, 11:39
Ligt eraan hoe belangrijk jij je gezondheid vindt.

Als je wilt weten hoe je aarde kunt aanleggen/testen moet je maar even de search gebruiken.

Soulman
8 augustus 2002, 11:40
Ik vind het goed dat je voor je geaardheid uitkomt :smile:
Bij een buizenversterker zou ik zeker altijd een geaardstopkontakt gebruiken.

urezna
8 augustus 2002, 12:18
Afgezien van veiligheidsaspecten, geeft een versterker zonder aarding vaak een flink stuk meer ruis.
De meeste ruimten in huizen hebben geen randaarde, alleen die ruimten waar vocht of een betonnen vloer een rolt speelt.
Dus dat wordt draadje trekken? dat is vrij goed te doen hoor, heb ik zelf ook gedaan.
succes!

Theije
8 augustus 2002, 12:49
Thanx, ik zal eens kijken wat ik kan doen, anders stuur ik wel een brief naar klussen met kijkers ofzo :wink:

sebass
8 augustus 2002, 13:45
Weet je wat ook vervelend is dat als je twee gitaren op verschillende stopkontakten hebt en je pakt ze beide tegelijk vast dat je het potetiaalverschil door je lichaam krijgt. Ik krijg dus hier constant stroom door me heen. Erg vervelend. Uh maar het heeft niets met aarde te maken. Maar inderdaad de ruis wordt minder. Maar er is hier al een heel topic over geweest een aantal zelf waar goede informatie in stond. Moet je maar even met de search die topics op gaan zoeken. Daar zul je je antwoord wel vinden.

DOLBY
8 augustus 2002, 15:38
Ik weet dat er goede gitaristen rondlopen, maar twee gitaren tegelijk bespelen lijkt me toch wel erg lastig (behalve misschien voor een inktvis)

sash
8 augustus 2002, 17:45
Wat ook leuk is: gitaar inpluggen>amp aan>hand op snaren leggen>verwarmingsbuis beetpakken. Is me 1 keer gebeurd. M'n hoge E en B sprongen eraf...

hoofd
8 augustus 2002, 17:46
Er is toch een gitarist die dat doet? Michael Angelo ofzo, k zag m een paar jaar geleden in Kopspijkers (en ik zag z'n gitaar hangen in een HardRock Cafe in Egypte :s).

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 11:24
ook leuk
ongeaard stopcontact-->amp-->gitaar-->hand op snaren leggen-->tulpstekkertje op stereotoren aanraken

dan krijg je een schok... vet irritant
maar een geaard stopcontact kan je gewoon kopen en dan moet je een draadje van dat stopcontact vastmaken aan de verwarmingsbuis

dungekste
9 augustus 2002, 16:07
Het is niet echt de bedoeling om de aarde voor een stopcontact aan een verwarmingsbuis vast te maken. Apparaten met condensatoren moeten zich namelijk kunnen ontladen en dat gebeurd via de aarde.

lars
9 augustus 2002, 21:05
of de verwarming

miegiel
19 augustus 2002, 13:15
Op 2002-08-09 11:24, schreef Ic3gl0vE:
ook leuk
ongeaard stopcontact-->amp-->gitaar-->hand op snaren leggen-->tulpstekkertje op stereotoren aanraken

dan krijg je een schok... vet irritant
maar een geaard stopcontact kan je gewoon kopen en dan moet je een draadje van dat stopcontact vastmaken aan de verwarmingsbuis

mischien makkelijker:
ongeaard stopcontact-->hand