PDA

View Full Version : Adam Jones (tool)



MJK
8 augustus 2002, 10:14
Volgens mij is deze gitarist zeker een van de geniaalste van de wereld...

iedereen praat hier maar over Vai en Satriani en al die andere supersnelle gitaristen, ik vind Adam Jones beter

Adam Jones Kan alles, goede solo's (vooral loopjes) maar vooral goede riffs, zeer goede riffs.

ik snap niet waarom hij hier nooit genoemd wordt... (moest et effe kwijt)

Noctiis
8 augustus 2002, 10:26
thanks for sharing :S
Ik heb hetzelfde met zoveel gitaristen overigens

coal
8 augustus 2002, 15:44
Ja, goeie gitarist. Ik dacht pas even een paar nummertjes mee te kunnen spelen van Laterus, viel me toch een beetje tegen... Al die rare ritmetjes enzo! Nee, mijn waardering voor hem is behoorlijk gestegen. Is inderdaad eens wat anders dan notenkakkerij en fietsen over de hals....

MJK
8 augustus 2002, 17:39
ja dat vindt ik nou ook !

gewoon een geweldige riff schrijver, probeer parabola maar eens te spelen... dat valt zeer tege.

Ditmar
8 augustus 2002, 18:18
Tool dingetjes zijn best makkelijk te spelen, technisch gezien, en als je die ritmes niet kan spelen moet je gewoon leren tellen (in iets anders dan vierkwarts) en in quintolen en triolen leren spelen. Waar die gozer wel erg goed in is, is van die loopjes en riffjes verzinnen die heel normaal klinken en toch in onbekende maatsoorten zitten, bij de meeste bands gaat dat heel onnatuurlijk klinken, maar tool kan dat om de een of andere reden vaak wel heel goed (maar toch, wanneer trappen ze die zanger er nou een uit !!!! die verpest de hele band !!!!!)

nozem
8 augustus 2002, 18:59
Adam Jones is zeker een creatieve gitarist, mede verantwoordelijk voor de complexe ritmes van Tool.. je moet er maar mee komen.. naspelen kan iedereen maar verzin het eens :wink:

MJK
9 augustus 2002, 09:32
DE ZANGER ERUIT TRAPPEN ???

ben je gek, dat is een van de beste zangers ooit.

Dit kan niet waar zijn...

Satch
30 augustus 2002, 19:04
Tool roelt!

miegiel
2 september 2002, 16:31
idd, ben zelf absoluut geen metalfan, maar voor Tool maak ik graag een uitzondering.

Swan
2 september 2002, 16:49
ik vind Adam ook veel beter dan Vai of Satriani of 1 van die andere patsers

coal
4 september 2002, 12:05
Tool dingetjes zijn best makkelijk te spelen, technisch gezien, en als je die ritmes niet kan spelen moet je gewoon leren tellen (in iets anders dan vierkwarts) en in quintolen en triolen leren spelen.

Duh, dat snap ik ook wel, ik zeg alleen dat IK het in eerste instantie wat lastig vond, dat wil niet zeggen dat ik het niet kan spelen, misschien moet JIJ eens leren lezen....


Waar die gozer wel erg goed in is, is van die loopjes en riffjes verzinnen die heel normaal klinken en toch in onbekende maatsoorten zitten, bij de meeste bands gaat dat heel onnatuurlijk klinken

En hoe noem je dat dan??!! Dat zijn toch lastige ritmes of niet?

Anders Destium
7 september 2002, 13:38
Ease up gasten !
Mensen zijn altijd zo snel aangebrand als hun techniek ter sprake komt....
Ik ben het er mee eens dat Adam Jones een erg goede gitarist is, dat uit zich natuurlijk ook in zijn briljante songwriting die niet vierkwartsmaat gebonden is :smile:
Maar dat is het zelfde als wat Vai en bijvoorbeeld Petrucci onderscheidt van de rest, het kunnen spelen en bedenken van ingewikkelde dingen die natuurlijk overkomen...
En nu we het toch over vage maatsoorten hebben, luister eens Meshuggah en huiver :wink:

Neals
7 september 2002, 20:42
Meshuggah vind ik persoonlijk niet zo heel bijzonder, maar om deze goede band af te kraken.

moretel
9 september 2002, 10:23
Ik heb alles eens beluisterd en een en ander meegespeeld, als album vind ik lateralis best goed.
Het gitaarwerk vind ik vrij standaard, voor mij een goede oefening geweest om wat te spelen met drop D tuning. De riffjes zijn allemaal aardig maar niet echt moeilijk om te doorgronden en te spelen, eenmaal in de vingers is het wel leuk om daarna zelf wat zaken te verzinnen , zijn solo's als hij ze speelt zijn niet echt top, weinig melodie en lijn zit erin.
Je moet inderdaad op de eerste ideen komen en wat dat betreft is het een echte muzikant maar technisch gezien is het een gitarist waar je snel de stijlkenmerken kan herkennen.
De afwijkende maatsoorten kom je tegen in alle wat ingewikkelder muziek, luister maar eens naar albums van Rush, 5/4, 7/8 etc.
De stijl van Adam Jones rust vnl. op Drop D tuning.

Kris Haex
16 oktober 2002, 00:03
Adams is technisch een goede gitarist maar zeker niet de beste, hij heeft ook feeling. Hij is duidelijk meer een ritmegitarist dan een sologitarist. Een ritmegitarist die ook een solotje kan spelen zeg maar. Hij kan wel briljante riffs bedenken.