PDA

View Full Version : Wat zou een Mesa V-twin voor mij kunnen doen???



Theije
7 augustus 2002, 23:53
Wat zou een Mesa/Boogie V-twin pre-amp voor mij als 'niet zo trotse' marshall Valvestate combo eigenaar kunnen betekenen???? ik ben niet zo tevreden over het 'scheur' geluid van mijn amp(je).
Ik heb er goeie dingen over gehoort en hij ziet er zo stoer uit, maar wat kan hij nou precies voor mij doen?? of juist niet doen natuurlijk :smile:

Raffel
8 augustus 2002, 08:36
over het algemeen maakt ie geluid, maar soms ook niet! Blijft altijd afwachten! Maar het is mesa he! Ga m n keer testen zou ik zeggen! Ik denk dat ie je wel bevalt...

Rectifier
8 augustus 2002, 09:17
Als je Valvestate een pre-amp ingang heeft kun je de V-twin gebruiken als pre-amp, want dat is het eigenlijk.
3 kanalen geloof ik.
Maar je kan hem ook gebruiken puur als scheurpedaal. Dan moet je hem gewoon aansluiten voor je versterker.
Hij is wel heftig (net geen Rectifier :sad:

Theije
8 augustus 2002, 10:39
Mijn versterker heeft geen pre-amp ingang, tenminste die zou aan de achterkant moeten zitten right??

Soulman
8 augustus 2002, 11:44
Op 2002-08-08 10:39, schreef Theije:
Mijn versterker heeft geen pre-amp ingang, tenminste die zou aan de achterkant moeten zitten right??

Je kunt de return van de FX loop gebruiken.
Het punt blijft dat je eindversterker niet buizen is en dat geeft toch wel het echte buizen geluid.
De V-twin is ook niet goedkoop, beter ff doorsparen voor een buizenbak en de valvestate inruilen :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-08-08 11:45 ]</font>

Theije
8 augustus 2002, 12:47
Ja das waar, maar goed ik dacht een tweedehands V-twin is stukken goedkoper dan een buizenbak en zoveel gaat mijn Valvestate niej opleveren ben ik bang :smile:

sebass
8 augustus 2002, 13:49
Wat voor valvestate is het? Als die zo'n 30 tot 50 watt is kun je er een kleine 200 euro voor vragen. Maar ja die prijs valt in het niet bij zo'n v-twin. Dus dat wordt toch nog wat sparen. Waarschijnlijk kun je je oude versterker gewoon inruilen bij waar je je versterker of v-twin gaat kopen.

Rectifier
8 augustus 2002, 15:46
Yep, ik zou ook doorsparen voor een echte buizenbak. Klinkt toch stukken beter dan een Valvestate.

srv-man
8 augustus 2002, 23:45
Een V-twin moet je echt eerst proberen voor je hem koopt. Voor blues en bluesrock komt er een goed geluid uit, echt het ouderwetse vette mesa geluid. Maar vergeleken met de modernere pedalen (Pedaltone, Tubetoner, Brunetti Overtone) is het een tamelijk futloos geval als je eens echt lekker scherp wil gaan scheuren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2002-08-08 23:45 ]</font>

Nocki
11 augustus 2002, 08:26
de V-twin houd je van of niet.
Je kunt hem of in de in van je amp hangen of in de fx return achterop je combo.
moet je maar vene kijken wat het mooist klinkt.
als je m in de gitaar ingang hangt heb je de kanalen van de boogie en die van de marshall. als je m in de fx return hangt alleen de kanalen van de boogie en de eindtrap van de marshall.
speel er een tijdje mee totdat je ook een mooie eindtrap met buizen vind. dan ben je gelukkig.
boogies zijn wat moeilijker in te draaien dan gewone transitor amps dus neem eve je tijd en experimenteer veel. je kan uit de vtwin eenhele mooie scheur halen (zelfs metallica) als je het goed doet.oook even spelen met nieuwe buizen doet wonderen als jeje goed laat inlichten over welke buis op welke plaats.

ik zou m gewoon kopen.

succes, Nocki

Mitch
11 augustus 2002, 10:32
Ik heb zelf een AVT50 en heb vorige week een Ibanez Tube King aangeschaft voor zo ongeveer hetzelfde probleem als wat jij schetst: niet helemaal tevreden met de scheur van de versterker....
Ik vind zelf dat de AVT serie gelukkig een stuk beter clean heeft dan de oudere types, maar het overdrive kanaal is niet super veel beter.
Tube King en V-twin zijn niet helemaal te vergelijken, maar het gaat om het idee; de scheur die ik heb met de Tube King is al veel soepeler en dieper dan ik uit de AVT kan halen. Wat dat betreft: missie geslaagd.
Eerlijk gezegd verbaast het mij een beetje dat zoveel mensen de Tubescreamer bewieroken en dat je maar weinig hoort over de Tube King. Ik vind hem zelf echter veelzijdiger, zowel qua overdrive-range, maar vooral qua equalizer instellingen. Werken fantastisch !
Ze zijn denk ik ook goedkoper te krijgen dan V-Twins, dus overweeg het eens.

Maar mooi clean: beter een buizenversterker...