PDA

View Full Version : Wah pedaal stagneerd!!!



Chiel
20 april 2005, 15:22
Stomme testen altijd :-?

Chiel
20 april 2005, 15:23
Ik heb al sinds geruime tijd een Dunlop CryBaby. Deze is gemodded naar true-bypass en ik ben hier zeer tevreden over. Voorheen speelde ik altijd met passieve pickups (Duncan en Suhr’s) i.c.m. een Ernst Fliek ‘the Rover’. Deze combinatie klonk altijd als een klok!

Op het podium ben ik over gegaan naar actieve pickups (EMG’s) en een Custom Audio 3+. Fluisterstille combinatie en mega veelzijdig. De Wah klinkt best oké op de leadkanalen (beetje te rommelig wel), maar op het cleane kanaal is het echt zwaar bagger! Heel veel laag/mid, niets geen brightness en het lijkt wel alsof het input signaal te hoog is oid :-?

Nu mijn vraag. Is hier iets aan te doen? Of zou de aanschaf van bijv. een Teese Wah mij blij maken, of zou de uitwerking ervan hetzelfde zijn?

LordRiffenstein
20 april 2005, 15:39
FoxRox wah retrofit:

http://www.foxroxelectronics.com/Wah%20retrofit%201.html

Chiel
20 april 2005, 16:02
FoxRox wah retrofit:


Oké dan! Thanks, ik heb Dave al een mailtje gestuurd met de probleem stelling. Ben benieuwd!

grt,
Chiel

Mitch
21 april 2005, 00:01
Ik zie even niet wat de retrofit hier zou moeten doen ? Ik mag aannemen dat die pre amp geen fuzzface-lage ingangs impedantie heeft :-?

LordRiffenstein
21 april 2005, 07:53
Ik zie even niet wat de retrofit hier zou moeten doen ? Ik mag aannemen dat die pre amp geen fuzzface-lage ingangs impedantie heeft :-?

Ik vermoed dat de output van die EMGs hoog ligt en met de retrofit kan je het zo afregelen dat de wah minder signaal binnenkrijgt.

Chiel
21 april 2005, 09:34
Oké dan, hier de quote van Dave (Retrofit).


I don't think the FWR will help your situation. It prevents interaction between the wah pedal and fuzzface. It sounds like either you're overloading the wah pedal or your pickups just don't sound good through a wah. Or maybe you have too much distortion after the wah.


Dat de Wah een overload aan input door de EMG's krijgt, zou kunnen. Te veel distortion is mijns inziens niet van toepassing. Alle gain instellingen staan op 12uur en het probleem doet zich m.n. voor op het cleane kanaal :???: . Ik ga van't weekend toch maar eens proberen of ik zo'n RMC3 kan uitchecken op mijn setup. Deze is af te stellen en wellicht dat dit de remedie is voor mijn probleem.