PDA

View Full Version : Whammy/ Wha-wha en de rest



funlovinme
7 augustus 2002, 19:36
Hey, ik wil erg graag een whammy/ wha-wha, nou ja, dat ding waarmee je dat geluid kunt maken. Welke zijn goed en welke zijn slecht? Boss heeft de PW10 V-Wha, die schijnt helemaal het einde te zijn, maar is dat ook zo? En maakt het nog uit wat voor gitaar en versterker je hebt? Ik heb een Gibson LP Studio Plus met Marshall Valvestate 80 en maak meestal hardrock/ heavy metal.

Fluffy
7 augustus 2002, 19:40
die pedalen van Boss zijn zeer goed, alle pedalen van boss zijn goed :grin:.

Het type versterker maakt eingelijk nie zo veel uit, meer het soort geluid

Pegasus
7 augustus 2002, 19:41
Ik heb er één van het merk Wahman. Niet al te duur (fl 200) en toch goed.

Rectifier
7 augustus 2002, 22:39
Je zit in de verkeerde groep.
Hij zou in randapparatuur moeten.
Maar goed, geeft niet.

Ligt er een beetje aan wat voor geluid je zoekt in een wah-wah.
Metal en hardrock denk ik dat een Morley Bad Horsie of Dunlop wel bij je past. Maar ja, smaken verschillen.
De Boss virtual wah wat je opnoemde is een simulator van allerlei wah's dus dat kan je ook wel bevallen.

sash
8 augustus 2002, 01:50
De Boss V-Wah is wel uitgebreid enzo, maar ik vind hem toch te digitaal klinken. Ik denk dat het het beste is om naar een grote winkel te gaan waar ze een groot assortiment wah's hebben. Al die wah's uit de vitrine te trekken en mee te slepen de oefenruimte in. Allemaal uitproberen en dan kijken welke het best bij jou en je budget past. Dat heb ik ook gedaan en ik kwam tot de conclusie dat ik toch een gewone crybaby wou, waren ze niet blij mee :grin:

philbee
8 augustus 2002, 09:19
whammy/wah-wah?
ik heb wel eens van een whammy bar gehoord, dat noemen de amerikanen het tremolo staafje aan je gitaar.
Betr wah-wah, ik speel zelf op een Jim Dunlop, lekkere vette wah, persoonlijk vind ik Dunlop spullen erg goed. Verder is er natuurlijk de Vox wah (waar oa Hendrix op speelde), maar meteen erg duur.

Rectifier
8 augustus 2002, 09:33
Digitech heeft ook een Whammy-pedaal.
Gebruik o.a. door Vai en Satriani.
Is een soort pitch-shifter en de toonhoogte pedaal je met het zwelpedaal.
Leuk ding, maar meer als speelgoed :wink:

taylor
8 augustus 2002, 12:31
budda maakt ook 1 goeie wah.

is zoiets als 1 vox maar dan beter schijnt,ik weet niet of je dat in nederland kan krijgen.

zelf heb ik de eerste serie bad horsie.