PDA

View Full Version : Engl Powerball of Fireball



MayaFreak
7 augustus 2002, 19:34
Ik zit met een klein probleempje. Ik wil heel graag de Engl Powerball kopen maar ik ben bang dat die een beetje te hard gaat om te oefenen. De Fireball is daarin tegen met minder watt uitgerust, maar daar zitten ook weer minder mogelijk heden op. Is het misschien een idee om 2 buizen uit de Powerball te halen om zo een normaal volume te krijgen?

Dionyios
7 augustus 2002, 21:33
Ha, iemand uit Anna Paulowna, da's tot nu toe het dichtste bij mij in de buurt...

Je hebt zeker die Powerball bij Rijkers zien staan?

Volgens mij hebben de Fireball en Powerball allebei een ander geluid. Dus je kan niet alleen op wattage onderscheid maken. En dat die Fireball 40 watt minder is wil niet zeggen dat ie minder hard gaat. Zoals je in andere berichten op dit forum kan lezen is 60 watt ruim voldoende om gehoorbeschadeging op te lopen als je hem niet verstandig gebruikt...

Als je zeker weet dat je een van deze 2 wilt moet je ze denk beide goed beluisteren, en degene die je het beste vind klinken, die neem je dan. Maar het is een hoop geld, dus ik zou er goed over nadenken welke je wilt.

Of je uit die powerball 2 buizen kan halen weet ik niet dus daar zal even iemand anders op moeten reageren.

Rectifier
7 augustus 2002, 22:34
Ik zou eerder een Koch Loadbox kopen dan gaan knooien met buizen.
En zoveel verschil zit er idd. niet qua volume.

Raffel
8 augustus 2002, 08:34
ja daar kunnen ook 2 buizen uit..... Ik vind m lekkuh die powerball! Kopuh mensen!!!! Om de mesa-rage tegen te gaan! (en dat zegt een mesa fan!)

MayaFreak
8 augustus 2002, 12:40
Je zit natuurlijk bij de Engl wel met de ECS eindbuizen protectie. Die schakeld de eindbuizen uit als er iets mis is. Vandaar :smile:

LordRiffenstein
8 augustus 2002, 12:52
Ik heb zelf een Engl Savage en alle andere Engl versterkers die ik al geprobeerd heb klinken ook goed op laag volume. Hard is beter maar het kan zeker voor thuis.

Wil zelf de Powerball eens testen!!!

Yoeri

Raffel
8 augustus 2002, 13:08
@ maya freak: En valt dat te omzeilen op de een of andere manier?!

MayaFreak
9 augustus 2002, 17:08
Dat weet ik dus niet :grin: Zal het is aan Engl zelf vragen

Raffel
12 augustus 2002, 09:49
als je t weet, kan je t ff melden?! :smile:

Aangezien ik wel van plan ben er 1 te kopen. En wil er het liefst meteen el34 inzetten....