PDA

View Full Version : Vette overdrive/distortion voor een Twin Reverb



jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 10:01
Hello,

Ik zoek een mooi overdrive/distortion pedaal die vet klinkt op mijn Fender Twin, in combi met mijn Gretsch hot rod, Tele en Epiphone SG.

Vooral die Epiphone klinkt nu nergens na en idd, het is een Epiphone dus daar hoef ik geen comments op :P

Ik heb een RAT die ik erg gaaf vind klinken maar die heeft echt GEEN laag, alleen als ik 'm hard zet.

Tubescreamer heb ik ook, en die klinkt super maar ik wil er een pedaal bij.

Heeft iemand tips...

Ik zag er laatst met buizen in het pedaal, wat is daar anders aan dan aan normale??

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 10:12
test

bluegate
20 april 2005, 10:19
H&K Warp pedaal...

Ik weet dat die niet direct aan je verbeelding spreekt omdat je niet van metal houdt.
Maar ik was zelf reuze verbaast toen ik dit pedaal probeerde.
Als je laag wilt, hier zit dat echt in.
En subtiele geluiden zijn ook mogelijk, moet je echt even proberen.
Kost overigens maar 99 Euro... koopje!

Mark S
20 april 2005, 10:44
Tonebone: ik heb de Hot British flink aan de tand gevoeld op een DeVille: vette Marshall-drive a la TSL/DSL/900 met veel mogelijkheden om je sound naar smaak te tweaken. Er zit alleen gelijk veel gain in dit pedaal(zelfs met de gain bijna op 0) dus een lekker bluesrandje wordt lastig met de Hot British, maar daar hebben ze waarschijnlijk de 'Classic' voor die ik verder niet ken. Beide pedalen zijn wel behoorlijk prijzig: €230-250

Visual Sound Jekyll & Hide: die heb ik nu een maandje en bevalt prima, een Dual OD- Distortion met veel instelmogelijkheden. De OD kant is een Tubescreamer en de Distortion gaat van randje tot zeer heftig. De prijs ligt rond de €140,-.

Lucluc
20 april 2005, 12:23
Ooit heb ik een Frantone Peachfuzz gehad en die heb ik weggedaan omdat ie teveel laag toevoegde. Extreem veel laag. Maar als dat is wat je wilt, dan kan dat ook wel wat voor je zijn.

Als je een overdrive wilt, ik heb nog een Ibanez SML Super Metal te koop. Heeft niets met metal te maken. Hij kan een overdrive ala TS-9 en verder kun je de sound tweaken met een lage-, midden- en hoge tonenregeling. Je kan er erg veel laag in draaien als je wilt.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=40676

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 12:33
Ik ben dus een beetje op zoek naar die oudere ac/dc marschall sound.
Maar kan ik dat krijgen ja? Met een twin en zo'n tonebone bjivoorbeeld??

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 12:34
Ik ben dus een beetje op zoek naar die oudere ac/dc marschall sound.
Maar kan ik dat krijgen ja? Met een twin en zo'n tonebone bjivoorbeeld??

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 12:34
Ik ben dus een beetje op zoek naar die oudere ac/dc marschall sound.
Maar kan ik dat krijgen ja? Met een twin en zo'n tonebone bjivoorbeeld??

Mark S
20 april 2005, 13:13
Dan moet je de 'Classic' hebben, voor AccaDacca etc. heeft de Hot British teveel gain.

Dit is 'm en Feedback en v/d Haar hebben ze trouwens op voorraad

http://www.tonebone.com/tbone_labeled_classic_72dx3.gif

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 14:51
wat bedoel je precies met teveel Gain??

Dus deze hierboven klinkt vet op een twin??

jeroenuiteindhoven
20 april 2005, 14:53
wat bedoel je precies met teveel Gain??

Dus deze hierboven klinkt vet op een twin??

Lucluc
20 april 2005, 16:52
Maar AC/DC met een Twin Reverb? Waarom dan geen Marshall aanschaffen? Heb je geen pedaaltje meer nodig.

Wat voor een versie van de Twin Reverb heb je dan? Een 135 of 100w versie?

Antal
20 april 2005, 17:00
Als dat echt je ding is dan kun je misschien beter je twin verruilen voor een 1kanaals marshall. 8-)

duckman
20 april 2005, 23:11
check inderdaad de visual sound jekyll & hyde II eens en ook de carl martin plexitone.
De eerste heeft een groot "palet" qua sounds en de tweede is een marshall in een blikje :D

cheers,
Arjan

jpb
20 april 2005, 23:39
Menatone King of the Britains mischien? Er zijn oudere en nieuwere versies die schijnen te verschillen; meningen zijn hier ook over verdeeld. Ik heb er een keer op gespeeld en vond hem goed klinken. Het blijft wel een compromis, want je twin reverb is niet echt geschikt voor wat je wilt (circuitwijs + verschillend karakter van de 6L6's tov de EL34's).

jpb
21 april 2005, 08:00
[....]
Ik zag er laatst met buizen in het pedaal, wat is daar anders aan dan aan normale??
Interessante discussie hierover op:
http://musictoyz.infopop.cc/eve/ubb.x/a/tpc/f/4066066091/m/5281062062

jeroenuiteindhoven
21 april 2005, 09:10
Ik hoef ook niet perse die exacte ( ac/dc ) sound, ik snap dat die twee amps totaal verschillen, maar als ik een redelijke benadering ervan krijg op mijn twin, die ik toch wel graag hou..dan is het ok. Het was meer een aanduiding van de distortion/overdrive kleur zeg maar....ik zoek geen heavy metal sound of nu metal achtig...

Ik ben benieuwd naar die tonebone uit eerdere posts...

Maar blijf maar posten....

jeroenuiteindhoven
21 april 2005, 09:21
Ik hoef ook niet perse die exacte ( ac/dc ) sound, ik snap dat die twee amps totaal verschillen, maar als ik een redelijke benadering ervan krijg op mijn twin, die ik toch wel graag hou..dan is het ok. Het was meer een aanduiding van de distortion/overdrive kleur zeg maar....ik zoek geen heavy metal sound of nu metal achtig...

Ik ben benieuwd naar die tonebone uit eerdere posts...

Maar blijf maar posten....

Nicci
21 april 2005, 20:18
ik weet niet of de Fulldrive 2 al is genoemd? heeft in ieder geval een switch om de drive te kleuren (modern/vintage of zoiets, komt neer op meer of minder midden). op zich een prima pedaal die dek ik wel gioed combineert met een fender versterker.