PDA

View Full Version : Strat hals...



Droffie
20 april 2005, 10:54
test

Droffie
20 april 2005, 10:55
Hey
Ik wil de Neck van mijn Strat gaan vervangen. Iemand enig idee waar ik deze tweedehands of nieuw kan vinden?

Jorikjet
20 april 2005, 11:12
voxhumana?

Droffie
20 april 2005, 11:32
ja heb ik gekeken maar die zijn mij te duur.
Ik wil gewoon een fender strat neck.

Stratman70
20 april 2005, 12:48
Ik heb nog wel een Tokai AST hals liggen. Op zich een prima hals voor een strat, alleen wijkt de vorm van de kop ietsje af van een originele stratkop. Is zo goed als nieuw. Vrijwel geen fretslijtage en heeft een lekkere feel (medium C shape). Als de vorm van de kop je niks uitmaakt, is het een prima hals voor een strat.

Voor 90 euro mag je 'm hebben.

vulvasonic
20 april 2005, 14:37
ja heb ik gekeken maar die zijn mij te duur.
Ik wil gewoon een fender strat neck.

Echte Fendernecks zijn niet te koop, behalve voor de '57 en '62 strat meen ik. En die zijn erg mooi, maar ook reteduur en ze zijn alleen geschikt voor die bewuste modellen. Verder is er geen enkele manier om een nieuwe Fenderhals te kopen.
Er zijn wel 1 of 2 merken die van Fender het recht hebben gekregen exacte kopietjes te maken (zonder logo dus, maar wel de juiste vorm van de kop).
Mighty Mite is er een van, de ander kan ik me even niet herinneren. Jammer, want die is beter dan Mighty MIte.

Jeroenvanhulsteijn
20 april 2005, 14:50
http://www.wdmusic.com/
http://www.warmoth.com/
http://www.rockinger.com/

tenzij je persé een "originele" wilt zijn dit ook opties. En anders op marktplaats, gitaarmarkt, speurders, ebay, et cetera kijken.

Droffie
20 april 2005, 15:13
Ik heb nog wel een Tokai AST hals liggen. Op zich een prima hals voor een strat, alleen wijkt de vorm van de kop ietsje af van een originele stratkop. Is zo goed als nieuw. Vrijwel geen fretslijtage en heeft een lekkere feel (medium C shape). Als de vorm van de kop je niks uitmaakt, is het een prima hals voor een strat.

Voor 90 euro mag je 'm hebben.

Bedankt voor 't bod Stratman maar ik wil eerst proberen een echte Strat hals te vinden..

john.3001
20 april 2005, 15:31
Ik heb nog wel een Tokai AST hals liggen. Op zich een prima hals voor een strat, alleen wijkt de vorm van de kop ietsje af van een originele stratkop. Is zo goed als nieuw. Vrijwel geen fretslijtage en heeft een lekkere feel (medium C shape). Als de vorm van de kop je niks uitmaakt, is het een prima hals voor een strat.

Voor 90 euro mag je 'm hebben.

tokai necks zijn veel geiler! (ook de kopvorm)

Mark S
20 april 2005, 16:41
Op de verschillende 2ehands-sites worden strathalzen regelmatig te koop aangeboden, dus zo moeilijk moet het niet zijn om er 1 op de kop te tikken...

ik moet er binnenkort trouwens ook 1 hebben... :-?

SteavisSmokin
20 april 2005, 19:22
Droffie, ik heb er ook nog 1 liggen -> is een hals gebouwd door vox humana maar wel met fender logo er op. Dikke hals, Birdseye maple, rosewood toets. Mail me maar ofzo bij interesse.

bert k
20 april 2005, 19:50
Ik heb ook een gitaar met zo'n Voxhals. Prima kwaliteit, aanrader!

turboblues
21 april 2005, 22:59
http://stores.ebay.com/The-STRATosphere

Butcher
22 april 2005, 06:39
Okay, whatever you do, blijf weg van Warmoth. Ik had een probleem met m'n Telecaster nek en kocht een Warmoth. Wat een drama...

Op de eerste plaats is een Warmoth nek niet identiek aan een Fender nek. De headstocks zijn 1/16 van een inch dikker ( m'n oude stemknoppen pasten niet...), en de hiel is groter en heeft een andere vorm.
Ten tweede claimt Warmoth dat ze "aged woods" gebruiken. Oud hout, wat betekend dat het hout een hele lang tijd laten drogen. Het punt is dat Warmoth hun hout niet al te lang laten drogen. Daarbij komt dat Warmoth hun fabriekje in de buurt van Seattle hebben. En liep Kurt Cobain nou niet altijd te zeiken over hoeveel het regent in Seattle..? Het gevolg is dat Warmoth nekken erg onstabiel zijn. Echt niet af te stellen.
En nou ik toch aan het klagen ben: De nek die ik bestelde had en complex radius, oftewel, de radius werd groter naarmate je dichter bij de hiel komt. Het idee was cool, en ik geloof dat het een Gibson uitvinding was. Je houdt je gitaar anders vast als je dichter bij de body komt, en een groter radius is comfortabler in die positie. In de praktijk bleek het vrijwel onmogelijk om een egale action in te stellen.
En ten laatste: er zat een stickertje op het fretboard met het modelnummer, etc, en toen ik dat eraf haalde nam ik een stukje van de lak mee.
Ik heb Warmoth gebeld, en je vertelden me doodleuk dat "sales are final", blah blah blah, maw: ze staan absoluut niet achter hun product.

fred dons
22 april 2005, 08:48
sorry butcher maar ik heb een kleine 30 warmoth nekken en ik heb nog nooit een standaard nek met een afwijkende hiel gehad tov van fender
wel heb ik ooit uit de thrift shop (showcase) een yamaha neck bij hun gekocht die een andere hiel had, maar dit was duidelijk aangegeven
misschien was dit bij jou ook het gevak

verder de onzin over dat het zo hard regent in seatle wat instabiel hout op zou leveren ? de nekken van warmoth worden ovengedroogt (in tegenstelling tot hun bodies) en ga er maar van uit dat het niet regent in de oven

de dikte van de kop heb ik ook nog nooit last van gehad (en ik heb nekken met klusson, sperzels, schallers en gotoh's

en als laatste, compound radius (en dus niet complex radius) dit is een warmoth uitvinding en niet van gibson en kan er voorzorgen dat je aktie lager kan, enig probleem hier bij is wel dat als (bijvoorbeeld door het vervoer van warmoth naar nederland) 1 of 2 frets niet geheel vlak meer zijn deze is eerst gevlakt moeten worden voor dat je dit effect merkt (ook dit wordt aangegeven op de warmoth site)
het heeft overigens niets met hoe je je gitaar vast houd te maken, compound radius heeft er mee te maken dat bij 9 van de 10 gitaren de afstand tussen de snaren bij de topkam kleiner is dan bij de brug, het gevolg hiervan is dat als de brug en de topkam de radius van de toets volgen, je snaren op de hogere posities een andere radius hebben dan bij de lage (hoe hoger hoe groter de radius). Een compound radius houd rekening met dit effect en zorgt er voordat je toets naarmate je hoger komt steeds vlakker word. bij komend voordeel is dat je op een vlakke toets met een lagere aktie beter kunt benden (wat zeer moeilijk is op een vintage fender radius van 7,5)

wat het stickertje betreft dat is natuurlijk lullig, alleen staan op al mijn nekken het model met potlood aangegeven op de hiel en niet op het fret board

taylor
22 april 2005, 11:32
originele fender necken kom je 2e hands best nog wel tegen op ebay.

nieuw heb je idd(van fender) alleen die 62 modelen die zijn erg duur wat dat is custom shop spul geloof ik(of dat doen ze je geloven).

wat mij belangrijker lijkt is dat je een neck hebt die past een geen aanpassingen aan hoeft te doen welk merk het dan ook is,maar goed op ebay heb je ze wel eens,weet alleen niet precies welke je zoekt.....