PDA

View Full Version : klein vraagje!!!!!



rhcp_schipper
20 april 2005, 09:15
TEST

rhcp_schipper
20 april 2005, 09:15
hallo

Ik had een klein vraagje!
Ik heb nu ook een verschrikkelijke brom in me versterker waar ik graag vananf wil. Ik gebruik de volgende pedalen: boss ch-1, boss cs-3, boss od-20(waar ik vanaf wil) en de crybaby wahwah(GCB-95). Ik gebruik geen origenele voeding, en ik denk zelf dat het daar aan ligt! Maar dat weet ik niet zeker! Als iemand mij hiermee zou willen helpen zou dat heel erg fijn zijn!
Alvast bedankt!

Groeten

groovyB3
20 april 2005, 09:18
Je pedalen maken weinig uit en een niet originele voeding hoeft ook niets uit te maken (zolang het maar een goede voeding is).

Ik denk zelf dat de oorzaak in je versterker of in je gitaar zit. Is je versterker aangesloten op een geaard stopcontact? Zo ja, dan is het probleem je gitaar, waar waarschijnlijk een aardedraadje is losgeschoten.

rhcp_schipper
20 april 2005, 09:24
Me versterker is aangesloten op een geaard stopcontact ja!
Maar ik denk niet dat ik een goede voeding heb, want ik heb een zelfgemaakt voeding! Was eiegenlijk voor een multimeter bedoelt, maar paste ook op mijn pedalen! En als er een draadje los zit in me gitaar waar kan ik dat vinden? Bedankt voor het snelle reageren!

rhcp_schipper
20 april 2005, 09:31
Mijn versterker zit een een stekkerdoos(lijkt me toch best geaard) :-D

marc_o
20 april 2005, 09:39
Is het je versterker die bromt, of is het alleen als je ook je pedalen aangesloten hebt. Probeer eerst eens zonder pedalen, dus zo je gitaar je versterker in en doe dan stuk voor stuk je pedalen ertussen. Op een gegeven moment moet je dan toch weten wat er aan de hand is. Probeer je pedalen ook eens met een batterijtje i.p.v. je adaptor. Zo kun je stukje voor stukje uitvinden waar de brom vandaan komt.

rhcp_schipper
20 april 2005, 09:53
Echt super bedankt, ik zal het proberen, en dan moet het goed komen :-D

rhcp_schipper
20 april 2005, 10:36
als ik alleen van gitaar naar versterker ga heb ik geen brom!
Ik heb nu alleen nog maar mijn ch-1 geprobeerd(met baterij) en die geeft wel een beetje brom! De rest weet ik nog niet! Wat is hier verkeerd aan? :???:

marc_o
20 april 2005, 11:01
kan in een hoop zaken zitten, maar vergeet zeker ook niet je kabels te checken, vaak zijn die de zwakste schakel. Men geeft met gemak vele honderden tot duizenden euro's uit voor gitaren en versterkers en staan vervolgens met een brom omdat ze niet opletten bij het kopen van kwaliteitskabels....

rhcp_schipper
20 april 2005, 11:06
Ik heb denk ik geen kwaliteitskabels...... :( , Dus daar zal het snel aan kunnen liggen? Ik heb gwoon merkloze patchkabels en de kabel van mijn versterker naar mijn eerste effect is ook merkloos, dus daar zal het wel aan liggen!

birt
20 april 2005, 11:07
wat marc zei.

en oh ja, kan je in het vervolg duidelijkere topicnamen gebruiken? iedereen heeft wel vraagjes, die titel dient om al te weten waarover het zal gaan :wink:

rhcp_schipper
20 april 2005, 11:11
Sorry daarvoor......zit nog niet zolang op dit forum en dit is me eerste topic......Zal de volgende keer een diudelijke naam geven :-D

rhcp_schipper
21 april 2005, 07:53
Kan ik mijn ch-1, cs-3, en od-20 wel met een psa voeding van boss voeden, want op de cs-3 staat dat je daar een aca voor moet gebruiken? Ik weet het niet. Ik bedoel dus of ik ze allemaal met een voeding kan voeden!