PDA

View Full Version : Hoe stel ik de action goed in?



DiGGERtje
7 augustus 2002, 14:10
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een nieuwe gitaar gekocht (Ibanez RG 550 EX). Mooie gitaar, niet te duur en speelt verrekte lekker. Alleen wil ik de action wat lager instellen. Hoe kan ik dit nu het beste doen, en waar moet ik op letten? (ik ben niet zo technisch :smile:

Ik heb al op het forum gezocht en ook al op internet, maar daar kon ik niet echt een goede beschrijving vinden. Wie kan me helpen (of wie weet er een link naar een goed artikel ofzo).

Thanx!

sash
7 augustus 2002, 14:12
Als het goed is kan je bovenop de zadeltjes ergens een inbusboutje insteken, daarmee stel je de action in. Weet niet precies hoe het zit met een floyd.

John P
7 augustus 2002, 17:17
Kijk eens op http://www.westerhaven.nl; daar staat duidelijk en professioneel hoe je het moet doen.Succes!

DiGGERtje
7 augustus 2002, 17:33
Cool! Da's een site waar ik wat aan heb.

Nou eens kijken of het lukt :smile:

moretel
7 augustus 2002, 21:23
Koop het boek van Ralph Denver : Ge Gitaar
Staat hier ook goed in beschreven

Casey
7 augustus 2002, 21:34
Let wel op dat er in je Lo-Pro Edge studs nog een klein imbus boutje zit die je eerst los moet draaien voordat je de studs zelf met een imbus sleutel hoger of lager zet , daarna draai je de kleine imbus boutjes weer vast .

pimmetje
8 augustus 2002, 00:02
Als 't met de zadeltjes niet helemaal wil lukken en je hebt een gitaar die je ABSOLUUT niet wilt vernachelen.... wegbrengen, want de holling van je hals heeft er ook mee te maken. Die wil je echter niet zelf bijstellen op een dure gitaar als je nog niet al te veel aan gitaar-knutselen hebt gedaan.

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 11:17
waarom zou je de actie lager willen hebben als 'ie toch al verrekte lekker speelt?
te lage actie veroorzaakt fretbuzz... en kan verkeerd gaan met je elementen die je dan weer moet afstellen en je moet je floyd opnieuw intoneren blablabla

Raffel
9 augustus 2002, 15:02
mja of niet natuurlijk. als je last van fretbuzz hebt is de actie te laag, maar je wil em natuurlijk wel zo laag mogelijk of niet dan?

rePUNKtative
9 augustus 2002, 20:51
een gitaar waar je op moet werken is ook errug lekker vind ik :smile:

Niet dat je badend van het zweet in je kamer staat te spelen, maar gewoon, wel een beetje moeten werken om een beetje geluid eruit te krijgen