PDA

View Full Version : speaker cabinet voor 7-snarige gitaar.



urezna
7 augustus 2002, 14:08
Wie o wie weet het…?

Ik ben in het bezit van een 7-snarige gitaar (Ibanez RG2027XVV) in combinatie met een Marshall Valvestate combo VS100R.
Op zich zeer tevreden met de combinatie en het geluid dat het voortbrengt, alleen vraag ik me af of de lage tonen er niet beter uit zouden komen met een extra speaker-cabinet, en wel eentje die ook qua afmetingen goed bij de combo past (oftewel, ook in één hand mee te nemen).
De stijl die ik speel ligt ergens in de hardrock/progrock/metal.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren welk cabinet lage tonen erg goed aankan? Ik heb al wel positieve dingen gelezen over de Mesa Boogie 1x12” Thiele Design. Iemand bekend mee of andere / betere suggesties?

alvast dank!

Fluffy
7 augustus 2002, 15:05
de H&K warp 7. De naam zegt het al voor 7-snarige gitaren.

Matje
7 augustus 2002, 16:06
Op 2002-08-07 15:05, schreef Fluffy:
de H&K warp 7. De naam zegt het al voor 7-snarige gitaren.


die is niet echt met één hand te tillen :grin:

urezna
7 augustus 2002, 16:10
Dank voor je reactie.
Ja daar heb ik van gelezen, maar daar zie ik geen kleinere losse cabinet van. Is die er wel?
Daarbij, reviews lijken aan te geven dat de Warp7 vooral beestachtig is voor nu-metal, van mij mag het wel wat veelzijdiger... dus dit vind ik wat twijfelachtig, hoewel; een keer proberen en luisteren mij natuurlijk op andere gedachten kan brengen...
Ik wil ook mijn piezo-element door dezelfde set laten klinken.
Nog iemand andere ideëen?

BLOK182
7 augustus 2002, 16:50
Misschien kan je een Mesa Boogie Thiele cabinet proberen. Ik heb ook gehoord dat dat erg goede cabinets zijn. Misschien kan je de widebody versie van die 1x12" eens proberen, die is wat groter en dat geeft wat meer bas.

FragDaddy
7 augustus 2002, 17:35
mesa/boogie cabs doen het altijd lekker met 7-snarige gitaren. zou alleen wel voor een 2x12 of een 4x12 gaan. wees trouwens niet verbaasd over de prijzen van die kasten :smile: maar dan hebbie ook wat. ze hebben een extreme bass-response.

Raffel
8 augustus 2002, 09:06
EEN 2027XVV? Weet je dat ik daar al een jaar naar op zoek ben?!

Je gaat toch geen lelijke warp hangen aan zo'n mooie gitaar?!

Ik zou zeker voor Mesa gaan, VEEL LAAG dmv grotere inhoud van de luidsprekerkast bij dezelfde grote speakers...

Rectifier
8 augustus 2002, 09:25
Ik heb 2 Mesa Rectifier Cab's.
Die hebben ontzettend veel druk en laag.
Dat zijn geen Thiele kasten, de Thiele zijn voor 3/4 geloof ik open aan de achterkant, daardoor klinken ze clean iets beter, want dan krijg je een bredere spreiding.

Echter, een piezo klinkt nooit optimaal door zulke speaker. Via een hoge tonen hoorn klinkt ie veel beter.
Rivera heeft z'n combo (Sedona)
Wil je echt laag moet je'n Subwoofer kopen van Rivera....

Maar als je toch een Mesa kast koopt, kijk dan naar de Rectifier kasten, die hebben meer druk dan de thiele.

urezna
8 augustus 2002, 11:06
Tja, Raffel , een 2027xvv vinden kon wel eens lastig worden, zijn uit productie. is een fantastische gitaar hoor..!!!
en als ik je nog lekker mag maken, zie mijn homepage:
http://www.homepages.hetnet.nl/~ghizmo96/Music/MyEquipment/rg2027xvv.html

Ik geloof ook niet dat het een warp-7 zal worden...
mesa lijkt toch een stap in de goede richting. Heeft iemand daar op internet toevallig ergens een prijslijst van gevonden? is mij nog iet gelukt...
ik wil trouwens niet zo'n enorme 4x12" kast, is me te groot om makkelijk te vervoeren...

nog meer adviesjes?

pimmetje
8 augustus 2002, 11:52
Een bassist in een vroeger bandje van me had voor de 5e snaar 1 extra speaker in een kast gegooid en er een filtertje tussen geknikkerd zodat de laagste frequenties (vraag me niet tot hoe hoog) door die speaker gingen en de hogere door z'n standaard-combo-speaker.

Dan kan je gewoon een lekker klinkende speaker zoeken en er een simpel (of minder simpel) kastje omheen timmeren.

Raffel
8 augustus 2002, 13:11
kijk even op serlui.nl daar staan alle prijzen van mesa zooi voor nederland. Ik weet dat de 2027 uit produktie is genomen. En daar baal ik flink van. Ook dom van ibanez, want er zijn VEEL mensen die hem willen. Maar er schijnt wel weer een nieuw model 7-snaar met piezo te komen. :S

urezna
8 augustus 2002, 14:10
ik dacht ook dat serlui er iets mee deed, als ik bj google ga zoeken staat serlui er tussen, maar de mesa-pagina is er niet meer. ik kom mesa boogie helemaal niet tegen op de site van serlui... :sad:
ergens anders nog prijslijstjes?

enne, raffel, de mogelijke opvolger van de 2027 effe goed in de gaten houden he? ik heb vaker gezien dat mensen deze gitaar nog zochten...

groetjez!

Rectifier
8 augustus 2002, 15:28
Ik heb begrepen dat Serlui geen Mesa meer in het programma heeft. Volgens mij is dat nu naar Voerman gegaan. (k'kan me vergissen)

Kijk voor prijzen:
http://www.musik-produktiv.de
http://www.beyers-musik.de

Prijzen liggen wel een stuk beneden de NL-markt.

PeArLjAm
8 augustus 2002, 16:44
Op 2002-08-08 15:28, schreef Rectifier:

Kijk voor prijzen:
http://www.musik-produktiv.de
http://www.beyers-musik.de

Prijzen liggen wel een stuk beneden de NL-markt.


Nou wat mijn ervaring is is dat veel prijzen van musik produktiv juist hoger zijn dan in Nederland maar ik kan me vergissen ??

Rectifier
8 augustus 2002, 17:04
Noem eens wat voorbeelden???

Uitgaande van de normale catalogusprijzen
in Nederland heb ik nog niet veel aangetroffen wat daar duurder is dan hiero.

Nu praat ik over amps en niet over een pakje snaren van 7 Eur.

sash
8 augustus 2002, 17:42
Had Nocki niet zo'n klein Mesa cabinet?

PeArLjAm
8 augustus 2002, 19:43
Op 2002-08-08 17:04, schreef Rectifier:
Noem eens wat voorbeelden???

Uitgaande van de normale catalogusprijzen
in Nederland heb ik nog niet veel aangetroffen wat daar duurder is dan hiero.

Nu praat ik over amps en niet over een pakje snaren van 7 Eur.


Bij die Beyers is een usa strat 1225 euro nou ik heb ze goedkoper gezien hoor hier in Nederland. Maar ja veel dingen zullen ook wel goedkoper zijn..

collin hoeve
10 augustus 2002, 17:00
Op 2002-08-08 11:06, schreef urezna:
Tja, Raffel , een 2027xvv vinden kon wel eens lastig worden, zijn uit productie. is een fantastische gitaar hoor..!!!
en als ik je nog lekker mag maken, zie mijn homepage:
http://www.homepages.hetnet.nl/~ghizmo96/Music/MyEquipment/rg2027xvv.html

Ik geloof ook niet dat het een warp-7 zal worden...
mesa lijkt toch een stap in de goede richting. Heeft iemand daar op internet toevallig ergens een prijslijst van gevonden? is mij nog iet gelukt...
ik wil trouwens niet zo'n enorme 4x12" kast, is me te groot om makkelijk te vervoeren...

nog meer adviesjes?


nouja wat ik zelf gebruik en erg tevreden mee ben is mijn line6 HD top met marshall kast... is niet zo erg duur als mesa en zeker beter dan huus en knetter =]
btw mooie gitaar maar moet je niet je snaren lager zetten? de hoek van de brug ziet er op die foto niet helemaal gezond uit

voor mijn troep check:
go.to/collinhoeve en dan de gear-box

lators

urezna
12 augustus 2002, 08:41
Hi collin hoeve,

Jij zei:
"btw mooie gitaar maar moet je niet je snaren lager zetten? de hoek van de brug ziet er op die foto niet helemaal gezond uit"
Ik geloof niet dat ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij staat-ie prima zo, ook volgens de meegeleverde handleiding...
Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Hij staat inderdaad wel anders dan bijv mijn andere gitaar, een Ibanez RG560, maar dit type Floyd Rose is een andere (oudere).