PDA

View Full Version : Digitech RP3 of Digitech RP200



Hook_a_loogie
6 augustus 2002, 23:40
Heeft er iemand enige ervaring met de Digitech RP3 en RP200 multi-effect pedaal? Ik zit te twijfelen welke ik aan wil schaffen. De RP3 wordt niet meer gemaakt, maar kan deze 2e hands aanschaffen. Kan iemand mij hier een antwoord opgeven?

Oviv
11 augustus 2002, 09:34
Ik heb nog een Digitech RP-6 te koop. Want een paar maanden geleden heb ik een Boss GT-6 gekocht. Als je interesse heb laat het dan even weten. Ik heb er een foto van, kan ik die eventueel naat je mailen.

starter
11 augustus 2002, 09:49
Ik heb vorige week mijn rp 200 ingeruild voor een Boss GT 6. Probleem van de rp 200 is dat het schakelen tussen effecten moeizaam gaat met die twee pedalen. Verder is het geluid en de mogelijkheden - ofwel prijs-kwaliteitverhoudig - ok.

Die andere Digitech ken ik niet.

Bedenk wel dat je beter iets kunt doorsparen en dan een 'echt' apparaat aanschaffen. Daar zijn de mogelijkheden veel groter van. Het is misschien niet helemaal 'toevallig' dat twee digitech gebruikers ondertussen zijn overgestapt op een andere processor. :wink:

Mitch
11 augustus 2002, 10:16
Hé, (her)starter ! Toch overgestapt naar een grote multibak ?

Hook-a-Loogie: hert hangt er helemaal vanaf waar je 'm voor wil gebruiken of je voor een wat eenvoudigere of juist grotere (lees: Digi RP of Boss GT) effectenbakken gaat.

RP's 100/200/300 vind ik persoonlijk niet echt om mee op te treden, de oudere RP's (1 tot en met 6 geloof ik) waren wat uitgebreider, maar qua schakelen niet beter. Distortiongeluiden zijn ook niet echt je dat.

Ik wil niemand een Boss aanpraten hoor, ik ben zelf ook geen liefhebber, maar meld anders even wat je er precies mee wil; kunnen we wat accurater advies geven waarschijnlijk.