PDA

View Full Version : Hamer Standard of Vector?



CrystalPlanet
19 april 2005, 20:29
Allo!

Ik ben met een tribute band bezig, waarin ik een gitarist "nadoe" die voornamelijk op een Explorer type gitaar speelt. De zijne is een Lag, en die ziet er eigenlijk hetzelfde uit als een Hamer Standard.

http://www.hamerguitars.com/?fa=detail&mid=400&sid=182

Aangezien ik niet de euro's heb voor een Gibson, is zo'n Hamer wel interessant, maar ik vind er binnen een straal van een paar honderd kilometer niets over. Heeft iemand ervaring met deze gitaren, of met de Vector (ik denk dat ik daar nog wel mee weg zou komen :wink: )?

http://www.hamerguitars.com/?fa=detail&mid=960&sid=346

Of weet iemand er een te staan, zodat ik kan kijken of ik niet toch gewoon moet doorsparen voor een "echte"?

Diedo
19 april 2005, 21:22
geen info over je gitaar, maar Dean heeft ook erg leuke explorer-achtigen!

srv-man
19 april 2005, 23:40
In Den Haag staat een Hamer Standard www.maxguitar.nl
Is nog niet echt een koopje, maar wel mooi.

Overigens zijn Hamers beslist niet minder dan Gibson, naar mijn mening is de doorsnee Hamer zelfs veel beter dan de doorsnee Gibson en krijg je veel meer waar voor je geld. Maar ja, onbekend maakt onbemind!

imlikeajungle
20 april 2005, 04:27
bedoel je motorhead?

en waarom koop je geen lag?

CrystalPlanet
20 april 2005, 07:47
In Den Haag staat een Hamer Standard www.maxguitar.nl
Is nog niet echt een koopje, maar wel mooi.

Overigens zijn Hamers beslist niet minder dan Gibson, naar mijn mening is de doorsnee Hamer zelfs veel beter dan de doorsnee Gibson en krijg je veel meer waar voor je geld. Maar ja, onbekend maakt onbemind!

Ja, die is zeker mooi, maar de Hamers die ik bedoel worden in het verre oosten gemaakt, en kosten (in amerika, nota bene) ongeveer 1/5 van de amerikaanse. Van de amerikaanse Hamers is de kwaliteit inderdaad onbetwist. Van de aziatische moet je denk ik eerder een vergelijking met bijvoorbeeld Epi LP's maken, want in die prijsklasse liggen ze ook.


bedoel je motorhead?

en waarom koop je geen lag?


Yep. Lemmy en co 8-) . Die Lag is zo mogelijk nog lastiger te vinden. Volgens mij is Phil's exemplaar zo'n beetje het enige, of niet? En dan wil je me overigens ook niet horen over franse producten, maar dat is een heel ander forum :wink:

Maar in ieder geval al bedankt voor de tips zo ver! Op zijn minst wordt me duidelijk dat ik dan geen gitaar zal hebben waar iedereen al mee rondloopt :-D