PDA

View Full Version : cornford



Flatcat
19 april 2005, 17:45
Hallo iedereen!

Wie is of was hier bezitter/tester van een Cornford amp?

Ben voornamelijk geïnteresseerd in de MK50H of de Hellcat, maar van de hellcat staan geen soundclips op hun site.

Welke tonen kunnen er zo allemaal uitgehaald worden?

Discuss!

BramVersteeg
20 april 2005, 12:16
Hey Flatcat,
ik heb een keer op een cornford versterker gespeeld. Het was echter live en ik prikte gewoon even in zonder verder aan knoppen te draaien (gastoptreden) dus was het natuurlijk moeilijk te beoordelen wat de versterker allemaal kon en ik weet al helemaal niet wat voor een het was. Het was een losse top met een extra 2x12 (ook cornford). Volgens mij had de top 2 of 3 kanalen. Het geluid/de instellingen vond ik voor mijn doen iets te schel met iets te weinig ballen maar het deed het erg goed in de mix (samen met een Koch PowertoneII). Het leek me een fijne (no nonsense) versterker, maar nogmaals.....lastig om zo te beoordelen.

taylor
21 april 2005, 10:23
de hellcat is volgens mij een klasse a amp dus heel wat anders dan die mk-50 lijkt me.


van de haar heeft een hellcat staan in de opruiming misschien kun je die kopen/proberen?

imlikeajungle
21 april 2005, 16:09
heeft jukebox in boekel ook geen cornford? is niet zo ver over de grens, ongeveer even ver als tilburg dacht ik?

brunetti, bogner, cornford... 8-)

Hell's Engl
24 april 2006, 07:51
Weet iemand de prijzen van deze amps? Bij v/d Haar staan geen prijzen...
Ik heb wel op buitenlandse site prijzen gevonden maar ben benieuwd of ze 'n beetje gelijk zijn...
De MK50 lag rond de 2200 Euro en de RK100 rond de 2800 Euro...

Solidkick
25 april 2006, 09:23
Ik gebruik al een tijdje de 6 Watt Harlequin van Cornford.
Erg fijn ampje voor lichte tot medium scheur.
Het lage wattage geeft de mogelijkheid de eindbuizen flink te laten gloeien.
Klinkt beter met passieve dan met actieve elementen.
Geen vet laag overigens.

SOS heeft er het volgende over te zeggen:
Cornford Harlequin (http://www.soundonsound.com/sos/jun00/articles/cornford.htm)

2e hands gekocht voor 700,-

Hell's Engl
26 april 2006, 22:02
Ik gebruik al een tijdje de 6 Watt Harlequin van Cornford.
Erg fijn ampje voor lichte tot medium scheur.
Het lage wattage geeft de mogelijkheid de eindbuizen flink te laten gloeien.
Klinkt beter met passieve dan met actieve elementen.
Geen vet laag overigens.

SOS heeft er het volgende over te zeggen:
Cornford Harlequin (http://www.soundonsound.com/sos/jun00/articles/cornford.htm)

2e hands gekocht voor 700,-

Hmmmm..... alleen is 6Watt toch iets te weining voor me...
Jammer dat je weinig over dit merk te vinden is...

Mitch
26 april 2006, 23:19
Ik gebruik al een tijdje de 6 Watt Harlequin van Cornford.
Erg fijn ampje voor lichte tot medium scheur.
Het lage wattage geeft de mogelijkheid de eindbuizen flink te laten gloeien.


Allemaal ? :D

jacky
26 april 2006, 23:21
inderdaad alle een

Solidkick
27 april 2006, 10:02
EINDBUIS

happy now? jeeeeez... 8-)

jacky
27 april 2006, 18:41
dus hij is single ended ohhhhhhhhhhhhh

Solidkick
27 april 2006, 20:16
Nog iemand zout op z'n slak?
Ja, lekker.....

Punt
29 april 2006, 14:26
Over het algemeen vind ik het amps zonder ballen.
Beetje dun.
Ik houd meer van dikke crunchie sounds.
Ik heb alleen nieuwe geprobeerd met fabrieksbuizen.
Kan dus best na inspelen engoede tubes erin een stuk anders klinken.

FrankS
1 mei 2006, 14:22
Clinic van Guthrie Govan op zowel de Hellcat als de Mk50 :

http://www.tonemerchants.com/Guthrie_Govan_Clips.htm

manzana
2 juni 2006, 14:34
Hey Flatcat,
ik heb een keer op een cornford versterker gespeeld. Het was echter live en ik prikte gewoon even in zonder verder aan knoppen te draaien (gastoptreden) dus was het natuurlijk moeilijk te beoordelen wat de versterker allemaal kon en ik weet al helemaal niet wat voor een het was. Het was een losse top met een extra 2x12 (ook cornford). Volgens mij had de top 2 of 3 kanalen. Het geluid/de instellingen vond ik voor mijn doen iets te schel met iets te weinig ballen maar het deed het erg goed in de mix (samen met een Koch PowertoneII). Het leek me een fijne (no nonsense) versterker, maar nogmaals.....lastig om zo te beoordelen.

Dat is grappig... dat was dus waarschijnlijk mijn versterker MK50H....
Heb al diverse andere versterkers gehad in mijn "carierre"als gitarist maar ik moet zeggen dat Cornford een echte "toneking" is, door beperkte mogelijkheden (geen clean kanaal) is het effe wennen om met volumeknop te spelen van de gitaar.... deze amp is alles behalve dun, waarschijnlijk stonden instellingen niet ideaal voor Bram...het geluid is wel doordringend en zelfs op grotere podia overal hoorbaar bent, de Koch powertone2 die aan de andere zijde van het podium stond had 6 x 12 dus......compliment voor Cornford dacht ik zo..... ik heb deze Amp in 2002 voor 2900 euro gekocht incl. speakerkast... en er nog NOOIT problemen mee gehad... heb Dweazil Zappa op het nieuwe model horen spelen en ga dus alvast sparen......

oh ja ik las van iemand anders iets over de "fabrieksbuizen" ??? dit is een versterker die door een 2 mans zaak wordt vervaardigd....

Als je in de buurt bent van een optereden ofzo mag best de amp eens uit komen proberen...zie data www.ratz.nl of www.rattlesnakeshake.nl

Zoals je leest ben ik apetrots op mijn Cornford en deel ik graag die ervaring met anderen die een echte handwired buizentop willen bespelen.

Groeten Frits Appel (frits@rattlesnakeshake.nl)

Hell's Engl
2 juni 2006, 17:59
Dat is grappig... dat was dus waarschijnlijk mijn versterker MK50H....
Heb al diverse andere versterkers gehad in mijn "carierre"als gitarist maar ik moet zeggen dat Cornford een echte "toneking" is, door beperkte mogelijkheden (geen clean kanaal) is het effe wennen om met volumeknop te spelen van de gitaar.... deze amp is alles behalve dun, waarschijnlijk stonden instellingen niet ideaal voor Bram...het geluid is wel doordringend en zelfs op grotere podia overal hoorbaar bent, de Koch powertone2 die aan de andere zijde van het podium stond had 6 x 12 dus......compliment voor Cornford dacht ik zo..... ik heb deze Amp in 2002 voor 2900 euro gekocht incl. speakerkast... en er nog NOOIT problemen mee gehad... heb Dweazil Zappa op het nieuwe model horen spelen en ga dus alvast sparen......

oh ja ik las van iemand anders iets over de "fabrieksbuizen" ??? dit is een versterker die door een 2 mans zaak wordt vervaardigd....

Als je in de buurt bent van een optereden ofzo mag best de amp eens uit komen proberen...zie data www.ratz.nl of www.rattlesnakeshake.nl

Zoals je leest ben ik apetrots op mijn Cornford en deel ik graag die ervaring met anderen die een echte handwired buizentop willen bespelen.

Groeten Frits Appel (frits@rattlesnakeshake.nl)

Pics please!!!