PDA

View Full Version : Microfoon om voor de box te plaatsen?



Kasper
19 april 2005, 16:22
test

Kasper
19 april 2005, 16:24
Ik vroeg mij af wat zo'n microfoon kost die je rechtstreeks voor je boxen kan plaatsen.

Momenteel heb ik enkel een goedkoop praatmicrofoontje van pakweg €3 voor op de computer. Maar als ik daarmee opneem krijg ik na opname nooit hetzelfde geluid te horen dat ik hier hoor uit mijn amp. Dat is waarschijnlijk heel erg logisch met een microfoontje van €3, maar ik vroeg mij dus af of er een betere, relatief goedkope manier is om op te nemen op PC.

Ik kan van mijn Boss GT-8 rechtreeks naar mijn line-in gaan, maar dan krijg ik weer niet hetzelfde geluid dat ik uit mijn amp krijg.

Daarom dat ik dus graag wat meer info zou willen krijgen over opneemmicrofonen die op PC aansluitbaar zijn.

Dankt u allen voor uw tijd.

El Capitain
19 april 2005, 20:13
Ik denk dat je dan al gauw naar een klein mixertje (behriner 2 ingangen of zo) + een dynamische microfoon moet gaan. Ik weet niet wat budget gezien de beste mics zijn, maar overal roepen ze SM57. Die kost nieuw 100 euro bij voetbek.

harrie-beton
19 april 2005, 22:46
een shure is prima om mee te proberen. er zijn ook betere maar duurdere mogelijkheden

Jimi Hendrix
20 april 2005, 09:33
Sennheiser e606 kun je ook overwegen als goed alternatief voor sm57.