PDA

View Full Version : Keeley DS-1 mod



Uchison
19 april 2005, 13:32
Wie heeft er deze pedaal? En wat voor git/versterker combinatie?
Beschrijf de mod en klank eens...thx :)

robzilla
19 april 2005, 13:59
Ik ben ook benieuwd naar de SD1 (de overdrive dus).. :)

Lucluc
19 april 2005, 14:19
Heb ik het goed begrepen dat die Boss pedaaltjes nu ook true bypass gemaakt kunnen worden? Dat zou wel interessant zijn.

Uchison
19 april 2005, 14:22
Heb ik het goed begrepen dat die Boss pedaaltjes nu ook true bypass gemaakt kunnen worden? Dat zou wel interessant zijn.

Daar ben ik dus ook benieuwd naar...volgens mij niet namelijk. Maar maakt hij dan de buffer beter?
Robzilla, ik bedoelde eigenlijk wel de DS-1 distortion....ben ook benieuwd naar de SD, maar dan uit nieuwsgierigheid.

robzilla
19 april 2005, 15:56
Heb ik het goed begrepen dat die Boss pedaaltjes nu ook true bypass gemaakt kunnen worden? Dat zou wel interessant zijn.

Daar ben ik dus ook benieuwd naar...volgens mij niet namelijk. Maar maakt hij dan de buffer beter?
Robzilla, ik bedoelde eigenlijk wel de DS-1 distortion....ben ook benieuwd naar de SD, maar dan uit nieuwsgierigheid.

ja, ik begreep dat jij in de DS1 geinteresseerd was. Ik ben in de SD1 geinteresseerd, ik dacht ik vraag het hier..

Robbert
19 april 2005, 18:09
Luca heeft em gehad, en verkocht. Tijdje al niet meer online geweest..

BartL
19 april 2005, 18:53
Hij vond hem te dun klinken oid.

vester86
20 april 2005, 00:21
ik heb een normale DS-1, die komt lekker door de mix heen, maar als de tone boven de 12 uur komt wordt ie te schel

phx
20 april 2005, 08:50
Was het niet zo dat de keeleymod juist het schelle weghaald en meer bottom (en/of) mid geeft? Niemand met ee gemodde ds-1 hier?

gvink
20 april 2005, 11:21
De Keeley mod maakt er eigenlijk een ander pedaal van... Je krijgt de ultieme marshall-plexi sound in-een-doosje..
De gain gaat verder, tone is aangepast (voller, krachtigere klank) en er zitten andere capacitators in, waardoor de klank 'smoother' wordt.

In de ultra mod heb je nog een klein switchje waardoor je een kleine boost krijgt & meer harmonischen.. (je gitaar zingt meer.. :) )

Mitch
20 april 2005, 14:44
'Capacitor' is in het Nederlands 'condensator' :wink:

Robbert
20 april 2005, 15:09
'Capacitor' is in het Nederlands 'condensator' :wink:

:razz:

Dirk_Hendrik
20 april 2005, 15:14
ja en het is "dit pedaal" en niet "deze pedaal" :razz:

Uchison
20 april 2005, 15:14
Robbert, ik kan bijn aniet geloven dat JIJ nooit deze pedaal heb uitgeprobeerd.... :???:
Gvink, op wat voor versterker/gitaar combi heb je dat geluid?

Robbert
20 april 2005, 15:24
Robbert, ik kan bijn aniet geloven dat JIJ nooit deze pedaal heb uitgeprobeerd.... :???:

Ik ook niet ;)
Volgens mij moet de how-to nog ergens op internet staan, eerst nog ergens een DS-1 goedkoop vandaan halen :D

Uchison
20 april 2005, 16:32
Robbert, ik ben nu diep teleurgesteld, dat snap je toch wel?




:wink:

Maar, lees ik het goed dat hij daar een nieuwe mod op heeft tegenwoordig?
Nu heb ik de Dist. Pro. Die is goed, maar die heeft zoveel knopjes en daar wordt ik af en toe een beetje :-? van. Ik zoek iets wat de Dit. Pro zou kunnen vervanegen.
Ideeën? Iemand?

Lucluc
20 april 2005, 16:43
ja en het is "dit pendaal" en niet "deze pendaal" :razz:

en het is pedaal en geen pendaal

Dirk_Hendrik
20 april 2005, 19:46
J-sus.

Blijkbaar kom ik die fout hier zo vaak tegen dat ik em nou zelf al tik.. :(

Robbert
20 april 2005, 21:41
J-sus.

Blijkbaar kom ik die fout hier zo vaak tegen dat ik em nou zelf al tik.. :(

:P

LordRiffenstein
21 april 2005, 07:47
Ik heb de Keeley DS-1 een tijdje te leen gehad, ik weet niet precies welke versie, was met extra toggle en seeying eye mod of zo. Maakt weinig uit want hoe ik de pedaal ook instelde, het klonk altijd bagger. Ik ben nooit een grote fan geweest van de standard DS-1 maar ik vond de Keeley zeker niet beter. Alles geprobeerd, met clean, met lichte crunch maar ik vond er gewoon niets aan. En de kerel van wie ik hem geleend had ook niet want hij heeft hem snel verkocht. :-?

Uchison
21 april 2005, 15:29
Lordriffenstein, op wat voor gitaar en versterker had je dat toen uitgeprobeerd?

LordRiffenstein
21 april 2005, 16:28
Lordriffenstein, op wat voor gitaar en versterker had je dat toen uitgeprobeerd?

Strat
Tele
SG

Engl Savage 120
Framus Red Rogue
H&K Duotone

groovyB3
21 april 2005, 18:00
Hmm ik krijg ook steeds meer interesse in die Keeley DS1....