PDA

View Full Version : statische slagplaat Richwood Les paul



hansies
19 april 2005, 12:11
Wie kent dit euvel, bij het aanraken van de slagplaat (gitaar) krijg ik storingen in mijn amp (krakend geluid) tijdens het spelen op mijn Richwood Les Paul, ik denk dat dit statische elektriciteit is want als ik met de vinger over de slagplaat wrijf hoort ge het zeer duidelijk.
iemand een oplossing om de statische elektriciteit te verwijderen, mijn slagplaat blijft wel op de gitaar................
groeten
Hansies
:wink:

bert k
19 april 2005, 12:43
Probeer de slagplaat met de massa te verbinden. Dun draadje via de pickup holte naar de elektronicaruimte?

Negative K3 fan
19 april 2005, 14:06
is dat niet een ultra microfonisch element ofzo?

Franc
19 april 2005, 14:11
Die slagplaat steunt tegen de elementen, het lijkt me eerder dat die het gekraak veroorzaken.

Statische slagplaat kan, maar storen??

hansies
19 april 2005, 17:08
Het is niet mechanische gekraak, maar geknetter zoals een heel slechte gitaarkabel die men vastneemt en beweegt, en waarvan de massa los ligt bijvoorbeeld.
En het heeft naar mijn mening niets met de elementen te zien, want deze geven geen storing als ik ze aanraak met mijn vingers.
zal de slagplaat dan toch maar moeten verwijderen zeker.
bedankt.
Hansies

sjaakies
19 april 2005, 23:33
waarschijnlijk laat je slagplaat door vrijving en als je hem aan raakt ontlaat ie. goeie reden om een nieuwe gitaar te kopen toch !!

bert k
19 april 2005, 23:34
Probeer de slagplaat met de massa te verbinden. Dun draadje via de pickup holte naar de elektronicaruimte?

Franc
20 april 2005, 00:39
Probeer de slagplaat met de massa te verbinden. Dun draadje via de pickup holte naar de elektronicaruimte?

Maar hoe dan, je kunt geen elektrische verbinding maken met een stuk plastic. Dus een draad van slagplaat naar aarde haalt niets uit...

Svenson
20 april 2005, 05:08
Het is een f**king Richwood!!

groovyB3
20 april 2005, 07:06
waarschijnlijk laat je slagplaat door vrijving en als je hem aan raakt ontlaat ie. goeie reden om een nieuwe gitaar te kopen toch !!

Of om een spellingscursus te gaan doen.

hansies
20 april 2005, 08:15
Het is een f**king Richwood!!

met alle respect...wat bedoel je met f**king Richwood.
greetz
Hansies :oops:

Jorikjet
20 april 2005, 10:17
fucking richwood :o

BartL
20 april 2005, 10:33
Een neukende Richwood :???:

Negative K3 fan
20 april 2005, 11:09
Het is een f**king Richwood!!

zou ik maar niet te hardop zeggen in deze tijden :)

bert k
20 april 2005, 11:14
Probeer de slagplaat met de massa te verbinden. Dun draadje via de pickup holte naar de elektronicaruimte?

Maar hoe dan, je kunt geen elektrische verbinding maken met een stuk plastic. Dus een draad van slagplaat naar aarde haalt niets uit...
Ja, daar heb je misschien wel gelijk. Maar die plaat is statisch geladen. Zou een draadje die lading niet gewoon naar massa laten afvloeien? Toch maar ff proberen.