PDA

View Full Version : Welk gereedschap om gitaar uitelkaar te halen



RedBuell
18 april 2005, 23:09
doe nou eens iets aan dat forum......

RedBuell
18 april 2005, 23:12
Ik ga mijn Ibanez RG 770 met Floyd Rose tremelo uitelkaar halen en een ander kleurtje geven.

Heb ik naast schroevendraaiers, tangen en inbussleutels nog speciffiek gereedschap nodig om dit uit te voeren...?

Fumi SG
18 april 2005, 23:13
Leatherman.... is altijd handig :wink:

RedBuell
18 april 2005, 23:16
Leatherman, check :wink:

wietse
19 april 2005, 07:51
ik kan me geen gitaar voorstellen waarbij je ander gereedschap nodig hebt dan een paar schroevendraaiers en een tangetje of een kleine bahco (voor de potmeters).
waar wil jij een inbus sleutel voor gebruiken of gebruikt ibanez die om daadwerkelijk iets mee vast te zetten op de body?
meestal vind je inbus alleen in de hals (trusrod) en bij de brug voor de zadeltjes nergensvoor nodig om daar aan te draaien.

fertje
19 april 2005, 10:47
De floyd rose is een floating-tremolo, dus die valt er vanzelf af als de snaren en veren eraf zijn.
Laat de bouten eventueel zitten in je body en tape ze af. Als je ze eruit kan schroeven, zorg dat je de hoogte opmeet of markeert zodat je dit niet weer hoeft af te stellen.

Afhankelijk van de kwaliteit van je gitaar kan het zijn dat er kleine opvullertjes zitten onder de hals om de hoek goed te houden. Mocht dat zo zijn let dan op waar ze zitten!

Succes.

Raytheman
19 april 2005, 20:30
Om de moertjes van de potmeters af te halen is het verstandiger een pijpsleuteltje te gebruiken. Minder risico op krassen door het ronddraaien van een ander stuk gereedschap.