PDA

View Full Version : Wel of niet...



Jax
18 april 2005, 21:14
Grrrrr... werk nou eens...

Jax
18 april 2005, 21:14
Hallo,

Ik ben een beetje in tweestrijd of ik wel of niet een tweede gitaar voor naast mijn Epiphone SG zal kopen of niet. Aan de ene kant wil ik graag een tweede gitaar omdat ik het fijn zou vinden om mijn sg af te kunnen wisselen met een andere gitaar bij het oefenen. Ik denk dat ik mijn sg ook meer zal kunnen waarderen als ik niet continu erop speel.

Toch heb ik behalve dit, niet een echte reden waarom ik dan een tweede gitaar nodig zou hebben. Daarnaast voel ik me ook een beetje schuldig als ik een tweede gitaar zou kopen, aangezien ik nog niet echt op zo'n niveau zit dat een tweede gitaar echt iets zou bijdragen. (speel ongeveer 2 jaar) Ook blijf ik met het idee zitten dat ik pas echt van de gitaar zou kunnen genieten, wanneer ik beter zou spelen. Dit is dus ook nog een reden om te wachten.

De hoofdreden om een tweede gitaar te kopen is ter afwisseling van mijn sg. Het is namelijk wel een goede gitaar, maar ik zou graag af en toe over kunnen schakelen op een andere gitaar. Zoals ik al net zei denk ik ook dat ik dan meer zou kunnen genieten van het instrument als ik iets van de helft van de tijd erop zou spelen.

Ik weet het dus niet, dus alle ideeën zijn welkom. Wat denk jij? Zou ik wel of niet een tweede gitaar moeten kopen?

Bigfoot414
18 april 2005, 21:25
Mijn eerste echte gitaar was ook een Epi SG.
Een jaar nadat ik die had gekocht(toen speelde ik ook iets van 2 jaar), had ik er (mede dankzij RATM :D ) een 2dehands Tele bijgekocht.
Vooral eigenlijk omdat ik een beter clean geluid wilde. De SG was me veel te wollig.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar het is geen overbodige luxe. Vind ik dan.

Negative K3 fan
18 april 2005, 21:26
als je het geld hebt, of ervoor gaat werken en je je prioriteiten goed hebt afgewogen moet je vooral die nieuwe gitaar kopen! zeker voor de afwisselin... een tele of strat voor naast die SG is natuurlijk geweldig en niemand gaat je tegenhouden omdat je te slecht speelt.

harrie-beton
18 april 2005, 22:51
gewoon doen en dan wel een ander type gitaar (single coils?)
Misschien een strat of een semi akoestische.

ik heb ook meer dan 1 vrouw

Jax
19 april 2005, 13:40
Bedankt voor de reacties. Ik was inderdaad misschien van plan omdan voor iets met single-coils te gaan, misschien een yamaha pacifica ofzo, niet zo duur.

deedee
19 april 2005, 16:29
wel, zeker een pacifica, die is niet zo duur.

ijzerbroot1
19 april 2005, 16:38
Welkom in de wereld die GAS heet :-D

Anders Destium
19 april 2005, 16:47
Je kunt ook redeneren dat je met een gitaar ernaast creatiever bezig kunt, je hebt meer mogelijkheden en zal dus sneller bijleren :wink:

Als je niets kunt bedenken waar je het geld liever aan zou willen besteden tussen bijvoorbeeld nu en de zomervakantie moet je het gewoon doen!

BartL
19 april 2005, 16:53
Ik zit ook een beetje met zo een gevoel. Ik wil bijvoorbeeld ook wel een metal-achtig ding erbij, of een SG (Anders leer ik g*dverdeg*dver nooit spelen op een gitaar met vaste brug). Maargoed, ik speel ook pas 2en een half jaar en heb eigenlijk genoeg aan mijn Fender. Daarnaast ben ik ook niet dat je zegt 'goed'. Zit dus met hetzelfde probleem :-D

Jax
20 april 2005, 18:00
Ik ben al een beetje aan het kijken naar een gitaar voor naast de sg, maar ik moet zeggen dat het nog best wel lastig is. Misschien heeft iemand ideeën. Ik heb de volgende eisen:

- Snellere hals dan mijn sg
- Liefst rosewood hals, maar maple kan ik ook wel mee leven :)
- Vaste brug, erg belangrijk
- Liefst humbucker en twee singles, of twee humbuckers en 1 single.
- Hout maakt niet uit
- Ik wil er zittend mee kunnen spelen (dus geen gekke punten)
- Kleur maakt niks uit

Ik kijk al een beetje naar de ibanez rg321, maar dan is het wel meteen een echte metal gitaar. Op zich is dit geen echt probleem aangezien ik vooral bezig ben met het leren van lead gitaar, maar dan denk ik weer, misschien moet ik juist een gitaar kopen waar ook lekker slaggitaar op gespeeld kan worden, voor als ik een tijdje geen lead meer wil oefenen... En misschien moet ik juist zo'n rg bewaren voor als ik echt goed ben, maar als ik zo denk kan ik alleen een prut gitaar kopen, wat dus ook nergens op slaat.... Keuzes, keuzes, help aub met wat wijze woorden!! :lol:

ijzerbroot1
20 april 2005, 18:07
Dean Vendetta voor 399?

http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/ZGVhbi12ZW5kZXR0YTQzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg

Jax
20 april 2005, 18:09
Heb ik idd naar gekeken, maar dan heb ik weer twee humbuckers, en ik wilde juist minstens 1 single coil ter afwisseling van de dubbelcoils op mijn sg. Maar bedankt voor de tip.

deedee
20 april 2005, 18:11
yamaha pacifica 112 heeft t allemaal



en een mooie prijs :-D


http://www.freewebs.com/deedeeguitar/elektrischegitaar.htm

Jax
20 april 2005, 19:20
Dat is zeker een mogelijkheid, bedankt. Nog andere ideeën?

AART
20 april 2005, 19:22
ibanez sa series voldoen aan al je wensen

Jax
20 april 2005, 19:50
ibanez sa series voldoen aan al je wensen

...behalve de vaste brug :wink:

BartL
20 april 2005, 20:25
yamaha pacifica 112 heeft t allemaal

- Vaste brug, erg belangrijk
Leugenaar :razz:

Cubensis
20 april 2005, 20:27
ibanez sa series voldoen aan al je wensen

...behalve de vaste brug :wink:

er zijn toch ook SA series met vaste brug?

Jax
20 april 2005, 20:31
:o Ok, laat maar zitten, al gevonden!

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/44272.jpg

richtprijs 400/500.... :(

Jax
20 april 2005, 20:39
forum laat me niet bewerken, dus dan maar zo. Het gaat om een Ibanez JS100, vaste brug, p90 in de hals, rosewood hals, niet te dik, niet te dun. Tweedehands richtprijs....400/500 :(

Jax
21 april 2005, 08:03
Ok, JS100 is gewoon te duur voor leuk erbij. Nog andere ideeën? Jackson of Charvel? Die lijken ook allemaal een floyd te hebben... Misschien dan maar toch gewoon sparen voor de js100 :oops: