PDA

View Full Version : Vanwaar komt mijn brom + pickupvraagje



Kasper
18 april 2005, 21:03
vaginale wand

groovyB3
18 april 2005, 21:04
Vaginale wand? geil...

Kasper
18 april 2005, 21:06
kutforum

Setup: Ibanez SZ -> Boss GT-8 -> Marshall VS100

Ik hoor constant een krakerig, hissende brom, zelfs al zijn mijn snaren gedempt. Wanneer ik 30cm voor mijn amp sta, is het zelfs een erg luide brom (ook wanneer snaren gedempt zijn)! Maar dat is misschien niet verwonderlijk?
Wanneer het volume op mijn gitaar dichtgedraaid is, is de brom weg. Dus ik ben er vrijwel zeker van dat het aan mijn pickups ligt. Maar wat denkt de rest hierover? Het zijn de gewone stock-pickups die er op liggen.

Op zich is de brom nog te verdragen, ik denk gewoon dat ze versterkt wordt door de GT-8 ertussen, want voordien denk ik niet dat ik er ooit last van had. Ik zal nog eens moeten kijken of ik met de noise gate het niet kan wegwerken of zoiets.


Maar een bijkomend vraagje: Als ik hi-output pups installeer, resulteert dat dan automatisch in meer brom of gerommel ertussen? Of hangt dat van pickup tot pickup af?

AlterEgo
18 april 2005, 22:02
aardeprobleem denk ik... heb ik ook last van (is je versterker geaard?). Ik ben ook wel benieuwd of andere pickups uitmaken en hoe dan. Bij mij zitten er ook nog stock pickups in mijn peavey

up-guitarman
18 april 2005, 22:09
Aardeprobleem kan het deels wel zijn, maar een valvestate (ik speel er ook over dus ik weet wa ge bedoelt :wink: ) produceert van zichzelf ook wel wat brom.
En dat de brom erger wordt als je dichter bij de amp staat is normaal hoor... (denk ik :razz: )

AlterEgo
18 april 2005, 22:12
aardeprobleem denk ik... heb ik ook last van (is je versterker geaard?). Ik ben ook wel benieuwd of andere pickups uitmaken en hoe dan. Bij mij zitten er ook nog stock pickups in mijn peavey

Kasper
19 april 2005, 01:58
aardeprobleem denk ik... heb ik ook last van (is je versterker geaard?). Ik ben ook wel benieuwd of andere pickups uitmaken en hoe dan. Bij mij zitten er ook nog stock pickups in mijn peavey

Mijn versterker is geaard ja.
Uit de versterker zelf komt het niet, want als het volume van mijn gitaar zelf is weggedraaid, is alles muisstil (tenminste toch als mijn amp op standje 2-3 staat)

Epic
19 april 2005, 09:30
Staat er verder nog apparatuur aan in de ruimte waar je speelt ? TV, Computermonitor, TL-buizen, magnetron.. kunnen ook de oorzaak van je brom zijn.

Kasper
19 april 2005, 10:12
Staat er verder nog apparatuur aan in de ruimte waar je speelt ? TV, Computermonitor, TL-buizen, magnetron.. kunnen ook de oorzaak van je brom zijn.

Ik speel in mijn kamer, waar 2 computermonitoren staan. Die staan alletwee uit als ik speel, want als ze aan staan hoor ik inderdaad meer brom. Ik weet dat er zowiezo nog magnetische storing is, zelfs al staat een scherm uit ... dus misschien is er gewoon niets aan te doen.

Kasper
19 april 2005, 10:38
Hail to the Boss GT-8!

Ik heb even in mijn manual gekeken, en wat instellingen gedaan aan de noise suppressor. Resultaat: niets van brom meer! Ik heb het er mooi kunnen uitfilteren. Er is een klein beetje verlies aan input na de suppresor, maar het is verwaarloosbaar.

I'm a happy man again :-D

Antoon
20 april 2005, 23:10
De electromagnetische golven die worden geproduceerd door de voedingstransformator van je versterker worden opgepikt door de electronica van je gitaar. Dat veroorzaakt de brom. Hoe meer voorversterking je gebruikt hoe meer brom