PDA

View Full Version : Vraagje...



Hell's Engl
18 april 2005, 20:52
Test :lol:

Hell's Engl
18 april 2005, 20:52
Hallo,

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik me eerst eens voorstellen...
Ik ben Joost, kom uit Waalwijk en ben 26 jaar geleden praktisch met 'n gitaar geboren :lol: En speelde op m'n 12e in 't bandje van mijn ooms (hele muzikale familie..) en heb sinds dien de smaak te pakken...

Ik heb dit forum sinds kort pas ondekt en heb al hééél veel leuke speeltjes gezien. En heb ook gezien dat er aardig wat Engl-gebruikers hier actief zijn.
Nu heb ik wat vraagjes en denk dat deze hier wel beantwoord kunnen worden....

Ik ben van plan een POD XT aan te schaffen met Shortboard. De XT wil ik puur voor de effecten en de oversturingen gewoon uit de Powerbal.
Ik neem aan dat ik dan ook een Z-7 moet aanschaffen...
Maar.... kan ik nu de A/b volumes nog schakelen?

De XT is eigenlijk een tussenfase (waarschijnlijk en hele lange...), omdat ik uiteindelijk een rack wil...
Nu zag ik al dat verschillende mensen hun Engl in combi met 'n rack gebruiken en daar ook verschillende schakelsystemen bij gebruiken zoals de Voodoo lab Ground controle en de Rocktron All EX.
Is hierbij de A/B volumes ook te schakelen? En is 't hierbij ook mogelijk de taptempo te regelen?

Alvast bedankt!

Joost

kokeleko
19 april 2005, 11:28
Hallo, welkom.
Alleen als je de XT gaat gebruiken in een series-loop kun je A/B en, wil je de XT in een parallele-loop gaan gebruiken staat de routing van dat ding 1 effect tegelijk toe!!

Succes.

vinni
19 april 2005, 19:59
Hoi en welkom....

Als je later toch richting rack wil is dit wellicht meer geschikt...

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=53422

Vinni

Epic
21 april 2005, 11:40
Waarom neem je niet de PODxt Live, heb je POD en shortboard ineen (en nog meer!)

Baco
21 april 2005, 14:43
Waarom neem je niet de PODxt Live, heb je POD en shortboard ineen (en nog meer!)
En klinkt beter!

srv-man
21 april 2005, 20:28
Ik ben van plan een POD XT aan te schaffen met Shortboard. De XT wil ik puur voor de effecten en de oversturingen gewoon uit de Powerbal.

Hey Joost,

Van harte welkom! Eerlijk gezegd vind ik de effecten niet het sterkste punt van de XT en daar zou ik hem zeker niet voor kopen. Aangezien je toch richting 19" wilt kun je daar beter een fx-unit voor kopen.

Welke de meest geschikte is hangt af van welke fx je het meest belangrijk vindt, maar een Lexicon MPX1, G-Major oid is een prima uitgangspunt.

Succes, Theo

Hell's Engl
25 april 2005, 19:04
Bedankt voor alle reacties!!

Na wat overwegingen denk ik dat ik inderdaad ipv 'n Poddy aan te schaffen, m'n rack langzamerhand bij elkaar zie te krijgen...
Maar m'n rack heeft geen haast. D'r zit eerst 'n verbouwing aan te komen en dan ga ik eerst m'n Peavey Wolfgang Special weg doen voor 'n strat.
En wat voor strat? Daar ben ik ook nog niet uit....

Thx guys!