PDA

View Full Version : Weet iemand........... ???



Flowertje
6 augustus 2002, 12:48
Heej iedereen,

Ik heb een vraag, k wil namelijk binnekort beginnen met gitaarlessen te nemen.

Nou wil ik ook een gitaar aanschaffen (Akoestisch), maar ik heb (nog) totaal geen verstand van gitaren.

Nou is mijn vraag: Weet iemand een goed merk van een gitaar wat niet al te duur is??

Alvast Bedankt,

groetjes Flowertje

Beer
6 augustus 2002, 15:09
Hoeveel wil je er voor uitgeven ??

Flowertje
6 augustus 2002, 15:30
ehm niet al teveel om dat ik natuurlijk nog moet beginnen en dus niet weet of t mij bevalt, maar k denk tussen de 100 en 150 euro?

Beer
6 augustus 2002, 15:58
IK GA UIT VAN KLASSIEK,NYLON SNAREN?
DAN KAN JE VOOR DIT GELD HET BESTE 2E HANDS
KOPEN,NIEUW KRIJG JE BRANDHOUT.
1.MISSCHIEN EEN ADVERTENTIE'GEZOCHT'OP
GITAARNET.
2.ANDERS HEBBEN DE MEESTE WINKELS WEL OCCASIONS.

MERKEN:BIJV.ARIA,ALHAMBRA,YAMAHA,ESTEVE,ETC.

SUCCESS !!!!!!!

Flowertje
6 augustus 2002, 17:21
Tsja ik weet niet wat je beter kunt nemen Klassiek of Western. Ik heb gehoord dat uit een Western mooier geluid komt. Dus k denk dat daar mijn eerste keus naar uit gaat en die pijn in me vingers kom ik ook wel overheen (hoop ik)

alexgit
6 augustus 2002, 20:27
Nou voor 100 tot 150 euro kom je niet aan een mooie/goeie western.

alexgit
6 augustus 2002, 20:27
Behalve als je mijnes overkoopt natuurlijk.
125 euro.

Dirk_Hendrik
6 augustus 2002, 22:47
Op 2002-08-06 15:58, schreef Beer:
IK GA UIT VAN KLASSIEK,NYLON SNAREN?
DAN KAN JE VOOR DIT GELD HET BESTE 2E HANDS
KOPEN,NIEUW KRIJG JE BRANDHOUT.
1.MISSCHIEN EEN ADVERTENTIE'GEZOCHT'OP
GITAARNET.
2.ANDERS HEBBEN DE MEESTE WINKELS WEL OCCASIONS.

MERKEN:BIJV.ARIA,ALHAMBRA,YAMAHA,ESTEVE,ETC.

SUCCESS !!!!!!!



LIEVER NIET SCHREEUWEN!!!

(Zet je caps lock eens uit) ( :razz:)

Beer
7 augustus 2002, 08:55
Tsja,zelfde verhaal.Een redelijke gitaar in die prijsklasse moet je echt zoeken onder
de 'gebruikte'.Bij voorkeur particulier of
anders in een winkel.Zijn veel meer mogelijke merken,veelal onbekend in die prijsklasse.Moet je echt een gitaarspeler
menemen als je gaat kijken.

Succes,


p.s.: Caps is uit!!!!!!!!!!!!!!!

Flowertje
7 augustus 2002, 12:29
okidokie thnx!!!!

Leen Kap
7 augustus 2002, 19:50
Kom ik weer met mijn bekende verhaal: geef gerust wat meer uit voor een goede gitaar. Eric Clapton (toch niet de eerste de beste) zei eens in een interview dat veel beginnende gitaristen afknappen, niet alleen door gebrek aan doorzettingsvermogen (want dat heb je zeker de eerste twee jaar nodig) maar ook doordat ze op goedkope met schapedarmen bespannen schoenendozen spelen. Trek dus €350-400 uit. Je kunt een goede gitaar altijd tweedehands weer goed verkopen. Een goedkoop barrel kun je na gebruik weggooien. Een goede gitaar speelt lichter en klinkt stukken beter en staat dus garant voor veel meer speelplezier. Koop een Furch, art&lutherie, norman of een Seagull (www.ebay.de onder akoestische gitaren staat er een te koop) of kijk bij http://www.thestring.com.

MetalliCat
7 augustus 2002, 21:12
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens...deze vraag is inmiddels zoooooooooo vaak gesteld..

Flowertje
8 augustus 2002, 12:58
ja sorry, heb ik inmiddels ook gedaan. Ben al een heel stuk wijzer geworden. :smile:

alexgit
8 augustus 2002, 20:18
Op 2002-08-07 19:50, schreef Leen Kap:
Kom ik weer met mijn bekende verhaal: geef gerust wat meer uit voor een goede gitaar. Eric Clapton (toch niet de eerste de beste) zei eens in een interview dat veel beginnende gitaristen afknappen, niet alleen door gebrek aan doorzettingsvermogen (want dat heb je zeker de eerste twee jaar nodig) maar ook doordat ze op goedkope met schapedarmen bespannen schoenendozen spelen. Trek dus €350-400 uit.


Dat hoeft niet vind ik.
Toen ik begon met gitaarspelen kostte mijn gitaartje 300 gulden, het was dan wel een klassieke, maar ik speel er nog steeds op, gewoon omdat ik hem al zo lang heb, maar hij speelt erg lekker en dat is echt wel genoeg geld voor een klassieke.
Voor een western is het misschien iets meer, maar die western die ik nou heb kostte 360 euro en die speelt echt goed.
Dus je kan best met iets mindere kwaliteit, hoewel die vaak wat moeilijker spelen.

Ic3gl0vE
8 augustus 2002, 22:32
een yamaha f310 is iets van 160 euro en die spelen ook wel fijn hoor
probeer anders een Crafter die zijn iets van 230,- (of meer) en klinken + spelen erg goed