PDA

View Full Version : Heritage of Gibson?



groovyB3
18 april 2005, 19:59
De Richwood LP gaat aan de kant en ga voor nu voor het echte werk. Koop ooit nog wel een Richwood om die flink te gaan verbouwen.

Maar nu is de vraag, wat voor LP? Een R8 is voorlopig nog te duur en een LP Standard vind ik weer zonde voor m'n geld, omdat ik dan net zo goed zou door kunnen sparen voor een R8.
Het zou dus een LP Classic kunnen worden. Aan de andere kant is een Heritage LP ook wel erg aantrekkelijk.

Wie heeft er ervaring met deze gitaren?

Anders Destium
18 april 2005, 20:20
Ik heb op een paar LP Classics gespeeld en ze waren allemaal bagger, echt absoluut geen waar voor je geld. Ze moesten 1800-1900 opbrengen maar zelfs de helft waren ze niet waard. Slecht fretwork (scherpe frets en sommige eenvoudige akkoorden die niet zuiver te krijgen zijn), en qua uiterlijk ook niet echt super.

Koop een Heritage LP standard of een 2ehands Gibson LP Standard!

Orpheo
18 april 2005, 20:22
ben je je ervan bewust, dat een R8 2700 euro nieuw kost? iets minder dus dan een custom.....

maar goed...


heritage les pauls. het zijn geen echte les pauls (iets stompere cutout) maar goeie benadering. heb er wel eens op gespeeld: spelen en klinken echt GOED. heeeel lekker!!

classics; das gewoon pure bagger. moeten eigenlijk doormidden gezaagd worden. net als vroeger.

standards: soms zit er een heel goeie tussen. maar das niet vaak.
je moet bij nederland muziek gewoon testen (das de importeur)

maar idd: heritage maakt echt mooie dingen. zeker de moeite waard om je in te verdiepen. en kijk ook eens op ebay. soms zie je daar voor 2300 euro een singlecut (trem) voorbij komen. moet je wel snel zijn. ze worden zeldzamer (vermoed ik). (hoewel ik persoonlijk wel voor een heritage dan zou gaan ipv een PRS)

Les Paul
18 april 2005, 20:35
Ik heb bij NL Muziek ook wel eens een hele goede LP Classic gehoord. Bij Gibson is er helaas een groot verschil tussen goede en minder goede exemplaren (zelfs bij de Historics is er een behoorlijk verschil).

Ik zou zeker eens bij NL Muziek gaan kijken wat zij aan classics hebben. Ze selecteren daar vooral op klank en weten ook waar ze me bezig zijn.

groovyB3
18 april 2005, 20:37
Okay Classic schrijven we dus af.

Misschien een 2e hands standard dan een goed idee inderdaad.

robbertjeeeh
18 april 2005, 20:38
http://www.realguitars.de/git/heritage%20h%20150%20april%203.JPG

Mooie Heritage voor 1599 bij realguitars.de :)

BLOK182
18 april 2005, 20:39
Classic kan retevet zijn, als je maar ff zoekt naar een goeie! Ooit eens een fantastisch exemplaar in Keulen in handen gehad!

groovyB3
18 april 2005, 20:39
Jah die had ik dus ook al op het oog. Als ik die computer verkocht kan krijgen kan ik misschien m'n ma zover krijgen om me de resterende 900 te lenen. Kga deze zomer toch veel werken, dus wie weet.

groovyB3
18 april 2005, 21:04
Classic kan retevet zijn, als je maar ff zoekt naar een goeie! Ooit eens een fantastisch exemplaar in Keulen in handen gehad!

Dat is het punt juist een beetje. Als ik een Gibson koop van 1800 Euro verwacht ik gewoon dat ie goed is en wil ik niet zoeken naar het juiste exemplaar.

Negative K3 fan
18 april 2005, 21:06
hmm ik had ook een post getypt maar die is alweer weg, daarin stond ook wat negatiefs over classics en dat ze bij tags een paar heritages hebben hangen.

verder zijn er trouwens ook andere amerikaanse merken die LP achtige dingen maken, zoals godin of hamer ofzo.

schizo910
18 april 2005, 21:07
Ik zelf zou gaan voor een R8. Zelf heb ik een classic die echt super is maar daar heb ik ook heel lang naar gezocht. Inderdaad is het zo dat een heleboel Classics bagger zijn. Als je voor een classic gaat moet je een premium + (of++) zoeken. Maar die zijn de laatste jaren behoorlijk in prijs gestegen...

Anders Destium
18 april 2005, 21:11
Je mag ook mijn Godin overkopen, en als je hem dan over een paar maanden beu bent koop ik hem wel weer terug :wink:

Ik zou nooit geld lenen om spullen te kopen, en als ik jou was zou ik het nu zéker niet doen Sash. Als je straks ergens anders GAS voor krijgt ben je veel geld kwijt

Cubensis
18 april 2005, 21:16
voor dat geld zou ik er 1 laten bouwen, gibson levert echt crap voor je geld, bij shamray ben je voor 1900 ofzo echt wel klaar en dan heb je m precies zoals je zelf wilt en vanw el wat betere kwaliteit

V!N
18 april 2005, 21:17
Voordat je de Classic afschrijft vanwege de oordelen van deze kenners, de Classics uit begin jaren '90 waren wat constructie, uitdelijk en afwerking echt fantastisch ! Niet te vergelijken met de huidige, maar ja .. wie weet dat hier ?

En voor een eerste Les Paul zou een USA Standard of Classic te slecht zijn ? Moet je direct een Historic re-issue uit de Custom Shop kopen ? Laat me niet lachen ..


Als de constructie belangrijk voor je is, zou je ook een Epiphone Elitist kunnen overwegen. Die zijn wat constructie betreft gelijk aan de Historics.
Sinds dit jaar worden die echter niet meer in Nederland geïmporteerd. Men kocht liever een Gibson Les Paul Studio, want "daar staat Gibson op" .. Victorie voor onwetendheid !

Negative K3 fan
18 april 2005, 21:23
Voordat je de Classic afschrijft vanwege de oordelen van deze kenners, de Classics uit begin jaren '90 waren wat constructie, uitdelijk en afwerking echt fantastisch ! Niet te vergelijken met de huidige, maar ja .. wie weet dat hier ?
Wist ik niet, ik ging alleen op ervaring af, maar nu weet ik het dus wel!


En voor een eerste Les Paul zou een USA Standard of Classic te slecht zijn ? Moet je direct een Historic re-issue uit de Custom Shop kopen ? Laat me niet lachen .. hgahaha sash' (min of meer) eerste gitaar was een gibson lp studio, en das alweer een paar jaar geleden en hem kennende wil hij echt heel erg een historic reissue :)



Als de constructie belangrijk voor je is, zou je ook een Epiphone Elitist kunnen overwegen. Die zijn wat constructie betreft gelijk aan de Historics.
Sinds dit jaar worden die echter niet meer in Nederland geïmporteerd. Men kocht liever een Gibson Les Paul Studio, want "daar staat Gibson op" .. Victorie voor onwetendheid !

echt waar?? gekkenwerk.

robzilla
18 april 2005, 21:47
De eilitist epi's zijn zeker niet gelijk aan een historic.

Ik heb zelf een Standard (mega lekker!) en een vriend van mij een Elitist. De kwaliteit is zeker weten minder dan mij Standard. De elektronica zuigt, voelt goedkoper aan etc. etc.

Ze zijn erg lekker hoor, maar beter dan een Custom Shop niet!

groovyB3
18 april 2005, 21:47
Hoe graag ik ook een historic wil, dat is echt nog ff onbetaalbaar.

Ik denk dat als ik het geld bij elkaar heb gewoon een lading muziekzaken afstruin op zoek naar een goeie Classic en mocht ik die niet vinden ga ik voor een Heritage.

Maar ga trouwens gerust door met het posten van suggesties, misschien kom ik ideeen :)

robzilla
18 april 2005, 21:48
De eilitist epi's zijn zeker niet gelijk aan een historic.

Ik heb zelf een Standard (mega lekker!) en een vriend van mij een Elitist. De kwaliteit is zeker weten minder dan mij Standard. De elektronica zuigt, voelt goedkoper aan etc. etc.

Ze zijn erg lekker hoor, maar beter dan een Custom Shop, of Standard (in mijn geval) niet..

robzilla
18 april 2005, 21:48
De eilitist epi's zijn zeker niet gelijk aan een historic.

Ik heb zelf een Standard (mega lekker!) en een vriend van mij een Elitist. De kwaliteit is zeker weten minder dan mijn Standard. De elektronica zuigt, voelt goedkoper aan etc. etc.

Ze zijn erg lekker hoor, maar beter dan een Custom Shop, of Standard (in mijn geval) niet..

robzilla
18 april 2005, 21:49
De eilitist epi's zijn zeker niet gelijk aan een historic.

Ik heb zelf een Standard (mega lekker!) en een vriend van mij een Elitist. De kwaliteit is zeker weten minder dan mijn Standard. De elektronica zuigt, voelt goedkoper aan etc. etc.

Ze zijn erg lekker hoor, maar beter dan een Custom Shop, of Standard (in mijn geval) niet..

robzilla
18 april 2005, 21:49
KUTFORUM

Anders Destium
18 april 2005, 22:32
Bijvoorbeeld de LP Standard van Droffie van dit forum is echt super qua klank en ziet er ook echt geweldig uit, als je een goede Standard te pakken hebt ben je klaar. Maar zie er maar eens eentje te vinden, dat zijn de gitaren die altijd het eerste verkocht worden :wink:

Ritch
18 april 2005, 22:35
Wat is precies een R8 als ik vragen mag? R = Reissue? :???:

groovyB3
18 april 2005, 22:37
Custom Shop Historic '58 Reissue

Kortweg afgekort tot R8 :)

Les Paul
18 april 2005, 22:37
R8 is inderdaad Reissue 58

Ritch
18 april 2005, 22:43
Custom Shop Historic '58 Reissue

Kortweg afgekort tot R8 :)

Aaaah, dat zijn toch de topmodellen van de Gibson CS? (Of was dat de '59er :oops: :) )

schizo910
18 april 2005, 22:44
Voordat je de Classic afschrijft vanwege de oordelen van deze kenners, de Classics uit begin jaren '90 waren wat constructie, uitdelijk en afwerking echt fantastisch ! Niet te vergelijken met de huidige, maar ja .. wie weet dat hier ?

ik dus... mijn classic is van '92 en is een topper... :D

Orpheo
18 april 2005, 22:52
Custom Shop Historic '58 Reissue

Kortweg afgekort tot R8 :)

Aaaah, dat zijn toch de topmodellen van de Gibson CS? (Of was dat de '59er :oops: :) )

beiden zijn enorm populair zover ik weet, alleen iedereen loopt weg met de R9 vanwege (denk ik) de flame maple top, en die iets bredere (fat) frets. das t ENIGE verschil. niet meer.
oh, en de nek van de r8 is dikker.maar ook niet veel. d8 ik.

in ieder geval, IMO is de R9 die 4500 euro NIET waard!! de r8 met zijn gematigde(re) prijskaartje van 2700 euro vind ik nog wel te overbruggen, hoewel het nog fuckin duur is.

Orpheo
18 april 2005, 22:53
Custom Shop Historic '58 Reissue

Kortweg afgekort tot R8 :)

Aaaah, dat zijn toch de topmodellen van de Gibson CS? (Of was dat de '59er :oops: :) )

beiden zijn enorm populair zover ik weet, alleen iedereen loopt weg met de R9 vanwege (denk ik) de flame maple top, en die iets bredere (fat) frets. das t ENIGE verschil. niet meer.
oh, en de nek van de r8 is dikker.maar ook niet veel. d8 ik.

in ieder geval, IMO is de R9 die 4500 euro NIET waard!! de r8 met zijn gematigde(re) prijskaartje van 2700 euro vind ik nog wel te overbruggen, hoewel het nog fuckin duur is.

Wietse.com
18 april 2005, 22:59
Classic kan retevet zijn, als je maar ff zoekt naar een goeie! Ooit eens een fantastisch exemplaar in Keulen in handen gehad!Idd, jongens scheer ze toch niet allemaal over één kam! De scherpe fretten, te hoge kamp, onzuivere akkoorden (bij goede actie en intonatie), allemaal meegemaakt.

Maar als je zoekt en uitprobeert zijn er écht wel goede!

Anders Destium
18 april 2005, 23:19
dat is toch absoluut niet acceptabel voor gitaren die bijna E2000 moeten opbrengen :-? Bij een gitaar van 800-1000 euro zou ik dat al niet pikken :???:

Agent_Smith
18 april 2005, 23:21
Classic kan retevet zijn, als je maar ff zoekt naar een goeie! Ooit eens een fantastisch exemplaar in Keulen in handen gehad!Idd, jongens scheer ze toch niet allemaal over één kam! De scherpe fretten, te hoge kamp, onzuivere akkoorden (bij goede actie en intonatie), allemaal meegemaakt.

Maar als je zoekt en uitprobeert zijn er écht wel goede!

Zeker te weten! Classic rulez! Nou ja, goed, het is gewoon een hele goeie gitaar.

Les Paul
19 april 2005, 09:14
beiden zijn enorm populair zover ik weet, alleen iedereen loopt weg met de R9 vanwege (denk ik) de flame maple top, en die iets bredere (fat) frets. das t ENIGE verschil. niet meer.
oh, en de nek van de r8 is dikker.maar ook niet veel. d8 ik.

in ieder geval, IMO is de R9 die 4500 euro NIET waard!! de r8 met zijn gematigde(re) prijskaartje van 2700 euro vind ik nog wel te overbruggen, hoewel het nog fuckin duur is.

Een ander belangrijk verschil tussen R8, R9 en R0 ('60) is de dikte van de hals. De R8 heeft een dikkere hals. De R9 is wat dunner en de R0 is nog dunner. Ik heb me ook laten vertellen dat de R8 een dunnere laklaag heeft, waardoor de sound opener wordt.
Een nieuwe R8 komt op rond de 3500 Euro. Dan heb je een plaintop. R9's hebben vaker een figuretop en zijn dan ook veel duurder.
Een goed alternatief is de R7 Goldtop. Ook die kunnen geweldig klinken en zijn te koop voor rond de 2700.

Of een Historic het geld waard is, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken. Mijn R8 is de beste Les Paul die ik ooit in mijn handen gehad heb en gaat dan ook nooit meer weg. Zolang Gibson dit soort toppers maakt, is de prijs wat mij betreft zeker te rechtvaardigen.

Van bijv. PRS heb ik nog nooit zo'n uitschieter naar boven in mijn handen gehad. Daar is de productie veel constanter. Ook bij PRS komen er slechtere gitaren voor; je hoort er alleen minder over, ook omdat PRS veel minder gitaren maakt.

Marc Oblivian
19 april 2005, 09:40
Ik heb een Heritage les paul custom. Erg goed, klinkt iets helderder dan een Gibson Les Paul, maar het verschil is nauwelijks hoorbaar: heb hem bijvoorbeeld vergeleken met een Gibson anniversary model (zo'n duur ding)...was wel wat verschil in karakter te horen zeg maar, maar het geluid ontliep elkaar nauwelijks. Qua prijs was het weer een heel ander verhaal: heb de mijne voor 1200 Euro gekocht (2de hands).
Qua gewicht is de mijne ietsjes lichter dan de meeste Gibson LP's.
Er zitten bij mij wel SD elementen in, iets wat uiteraard ook een positief effect op het geluid heeft. Aktie is lekker laag, fretten zijn erg mooi afgewerkt, net als de rest van de gitaar trwns. De brug is een andere dan er op Gibson zit...snaren lopen er niet doorheen, maar moet je er als het ware in haken..
Al met al in alle opzichten gelijkwaardig aan een Gibson, behalve met de prijs...

Orpheo
19 april 2005, 09:50
beiden zijn enorm populair zover ik weet, alleen iedereen loopt weg met de R9 vanwege (denk ik) de flame maple top, en die iets bredere (fat) frets. das t ENIGE verschil. niet meer.
oh, en de nek van de r8 is dikker.maar ook niet veel. d8 ik.

in ieder geval, IMO is de R9 die 4500 euro NIET waard!! de r8 met zijn gematigde(re) prijskaartje van 2700 euro vind ik nog wel te overbruggen, hoewel het nog fuckin duur is.

Een ander belangrijk verschil tussen R8, R9 en R0 ('60) is de dikte van de hals. De R8 heeft een dikkere hals. De R9 is wat dunner en de R0 is nog dunner. Ik heb me ook laten vertellen dat de R8 een dunnere laklaag heeft, waardoor de sound opener wordt.
Een nieuwe R8 komt op rond de 3500 Euro. Dan heb je een plaintop. R9's hebben vaker een figuretop en zijn dan ook veel duurder.
Een goed alternatief is de R7 Goldtop. Ook die kunnen geweldig klinken en zijn te koop voor rond de 2700.

Of een Historic het geld waard is, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken. Mijn R8 is de beste Les Paul die ik ooit in mijn handen gehad heb en gaat dan ook nooit meer weg. Zolang Gibson dit soort toppers maakt, is de prijs wat mij betreft zeker te rechtvaardigen.

Van bijv. PRS heb ik nog nooit zo'n uitschieter naar boven in mijn handen gehad. Daar is de productie veel constanter. Ook bij PRS komen er slechtere gitaren voor; je hoort er alleen minder over, ook omdat PRS veel minder gitaren maakt.

3500?? als dat zo is, heb je je goed laten rippen...no offence...

maar ik kan ze gewoon kopen voor 2700 euro in nederland hoor...no problemo (kijk maar eens bij max guitarshop...)

Les Paul
19 april 2005, 10:46
3500?? als dat zo is, heb je je goed laten rippen...no offence...

maar ik kan ze gewoon kopen voor 2700 euro in nederland hoor...no problemo (kijk maar eens bij max guitarshop...)

In USA zijn ze vast nog goedkoper. Als je alleen naar specs kijkt heb je helemaal gelijk. Een gitaar (en zeker een Gibson) is niet iets wat je koopt op specs, maar op gevoel en geluid. Een beter klinkende heeft voor mij ook meer waarde.
Zoals ik al eerder schreef, mijn R8 klinkt echt beter dan welke andere Les Paul dan ook, die ik ooit in mijn handen gehad heb (en dat zijn er veel !).

ropp
19 april 2005, 11:31
heb zelf ook zitten kijken naar de heritages. Dit is wel een aardige vergelijkings site, tussen heritage, gibson & prs:
http://www.edromanguitars.com/tech/compare/her_prs_gib.htm

de importeur van Heritage in nl is haar guitars: www.haarguitars.nl
ze zijn vanaf 1550 eurotjes, dus ik ga binnenkort ook maar is proberen :D

Droffie
19 april 2005, 11:44
Groovy,
Op een forum vragen wat je moet kopen, een Heritage LP of Gibson LP is nooit een goed idee. Je krijgt de meest uiteen lopende reacties en veelal van mensen die zelf niet één van de betreffende gitaren bezitten.
Ik bezit een een waanzinnig LP Standard, qua tone en afwerking. (bedankt Anders voor 't compliment :wink: ).
Ik heb die van mij bij Nederland Muziek gekocht. Ze hebben er een stuk of wat uit 't magazijn gehaald in ik mocht de mooiste en beste kiezen. En dat heb ik gedaan. :wink:

Over Heritage kan ik niet veel zeggen. Ik heb bij Erik v/d Haar over een Heritage LP gespeeld en ik vond 't een lekker gitaartje met een goede prijs. Maar is geen Gibson qua tone. En vergeet niet dat een Gibson een behoorlijk waarde vaste gitaar is. Mocht je 'm na een paar jaar toch willen vekopen kan je er nog een goed bedrag voor krijgen.

Tip: Blijf weg bij de Classics, tenzij je een echt waanzinnig exemplaar tegen komt (Classic Plus). qua kwaliteit niet te vergelijken met een STandard.

Succes

frekie
19 april 2005, 12:00
Ik zag een tijdje geleden een Jap Tokai love rock, hele fijne Lp standard copie. Echt mahonie, echt maple, nix geen fineerlaagje, prima afwerking. Setje SD erop en klaar ben je.

Droffie
19 april 2005, 12:18
Ik zag een tijdje geleden een Jap Tokai love rock, hele fijne Lp standard copie. Echt mahonie, echt maple, nix geen fineerlaagje, prima afwerking. Setje SD erop en klaar ben je.

Heel fijn maar dat help de discussie niet echt. De topic starter twijfelt tussen Heritage en Gibson.

V!N
19 april 2005, 12:25
Ik zag een tijdje geleden een Jap Tokai love rock, hele fijne Lp standard copie. Echt mahonie, echt maple, nix geen fineerlaagje, prima afwerking. Setje SD erop en klaar ben je.

Heel fijn maar dat help de discussie niet echt. De topic starter twijfelt tussen Heritage en Gibson.

Is het hier soms een wedstrijd wie het antwoord kan geven wat het beste aansluit op de vraag ? Er zijn meer Les Paul klonen onder de zon en die mogen best genoemd worden ..

V!N
19 april 2005, 12:29
De eilitist epi's zijn zeker niet gelijk aan een historic.

Ik heb zelf een Standard (mega lekker!) en een vriend van mij een Elitist. De kwaliteit is zeker weten minder dan mij Standard. De elektronica zuigt, voelt goedkoper aan etc. etc.

Goed lezen, de constructie is gelijk .. De hoeken waaronder de hals en kop staan, heb ik nooit gemeten, maar de Elitists hebben in ieder geval wel een lange halslip.

V!N
19 april 2005, 12:42
Niet dat iemand er nog iets aan heeft, maar dit is hoe de profielen voor historics sinds 2002.
Vóór die tijd waren het de flames die bepaalden of het een R8 of R9 werd. De Lesters die men bij Gibson de mooiste vond, werden een R9 en zo kun je vóór die tijd een dikke hals vinden op een R9 en een dunne op een R8. R0's zijn altijd dun geweest.

http://img.villagephotos.com/p/2004-4/691246/Historicnecks.jpg

Anders Destium
19 april 2005, 12:51
heb zelf ook zitten kijken naar de heritages. Dit is wel een aardige vergelijkings site, tussen heritage, gibson & prs:
http://www.edromanguitars.com/tech/compare/her_prs_gib.htm

de importeur van Heritage in nl is haar guitars: www.haarguitars.nl
ze zijn vanaf 1550 eurotjes, dus ik ga binnenkort ook maar is proberen :D

Ed Roman is een bedrieger en absoluut niet te vertrouwen, hij staat in gitarenland bekend als de grootste crook.

ropp
19 april 2005, 14:00
o :o ok, wist ik niet. Vanaf nu maar even verder kijken dan mn neus lang is :)

robzilla
19 april 2005, 14:02
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Gibson&modelkeuze=Custom+shop+1958+Plaintop+Historic+coll ection&pagina=1

robzilla
19 april 2005, 14:04
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Gibson&modelkeuze=Custom+shop+1958+Plaintop+Historic+coll ection&pagina=1

Ritch
19 april 2005, 14:22
Ik heb zonet op een Black Beauty uit 50er jaren gespeeld, en die heeft echt een dikke nek.. eigenlijk wel plesant... :) Ik heb lange vingers en daar is-ie wel fijn voor. de breedte is fijn, maar de dikte zou net even iets minder dik moeten. Dan zou het deperfecte hals voor mij zijn. Ik vind de hald-body verbinding niet echt lekker spelen in de hogere regionen. Daar vind ik mijn Ibanez SZ weer lekkerder spelen.

Ik dacht even een mini-reviewtje :wink:

Droffie
19 april 2005, 14:49
Ik zag een tijdje geleden een Jap Tokai love rock, hele fijne Lp standard copie. Echt mahonie, echt maple, nix geen fineerlaagje, prima afwerking. Setje SD erop en klaar ben je.

Heel fijn maar dat help de discussie niet echt. De topic starter twijfelt tussen Heritage en Gibson.

Is het hier soms een wedstrijd wie het antwoord kan geven wat het beste aansluit op de vraag ? Er zijn meer Les Paul klonen onder de zon en die mogen best genoemd worden ..

Zit niet zo te zeiken man...Hij vraagt toch duidelijk wie er ervaringen hebben met Heritage en Gibson gitaren of niet. Kan je wel over Tokai beginnen maar dat heeft niet zo veel met deze topic te maken. Wil je graag LP copies noemen open je toch gewoon een nieuwe topic...it's a simple...

Asswipe... :roll:

V!N
19 april 2005, 15:24
Stel je niet aan jochie ..

Bluesbreaker
19 april 2005, 15:41
Zit niet zo te zeiken man...Hij vraagt toch duidelijk wie er ervaringen hebben met Heritage en Gibson gitaren of niet. Kan je wel over Tokai beginnen maar dat heeft niet zo veel met deze topic te maken. Wil je graag LP copies noemen open je toch gewoon een nieuwe topic...it's a simple...

Asswipe... :roll:

Heeft hij dan wel gevraagd commentaar te geven op mensen die mogelijk een waardevolle bijdrage aan zijn keuze kunnen leveren?

bert k
19 april 2005, 15:45
De vraag is natuurlijk: is Tokai van dezelfde kwaliteit als Heritage en/of Gibson.

Anders Destium
19 april 2005, 15:45
o :o ok, wist ik niet. Vanaf nu maar even verder kijken dan mn neus lang is :)

Is niet erg hoor, hij heeft een hele mooie site en verkoopt heel veel gitaren. Alleen de verhalen die hij op zijn site heeft staan moet je met (bergen) zout nemen :lol: Het komt er eigenlijk altijd op neer dat de gitaren die hij zelf bouwt beter zijn dan wat dan ook. Voor de rest heeft hij ruzie gehad met veel merken (door zijn louche praktijken), en dat zie je gelijk aan hoe hij die merken beoordeelt in zijn "vergelijkingen". Moet je maar eens opletten, over sommige merken zal hij nooit iets goeds zeggen!

Anders Destium
19 april 2005, 15:50
Als de posters hier Sash een beetje kennen dan weet je dat er Gibson op MOET staan, ik begrijp eigenlijk al niet eens waarom hij ook vraagt naar ervaringen met Heritage :lol:

In dat licht bezien mag iedereen zijn favoriete singlecutmodel natuurlijk even naar voren brengen :lol:

Je kunt ook doorsparen en voor een McNaught gaan natuurlijk 8-)
http://img.photobucket.com/albums/v357/phretbored/EBAY%20GUITARS/TEQUILA_SCUT-1.jpg

Droffie
19 april 2005, 15:52
Stel je niet aan jochie ..

SVP on topic blijven, of maak je er een wedstrijdje van "antwoorden geven die zo weinig mogelijk met het onderwerp te maken hebben?"

Wijsneus

Orpheo
19 april 2005, 15:59
Als de posters hier Sash een beetje kennen dan weet je dat er Gibson op MOET staan, ik begrijp eigenlijk al niet eens waarom hij ook vraagt naar ervaringen met Heritage :lol:

In dat licht bezien mag iedereen zijn favoriete singlecutmodel natuurlijk even naar voren brengen :lol:

Je kunt ook doorsparen en voor een McNaught gaan natuurlijk 8-)
http://img.photobucket.com/albums/v357/phretbored/EBAY%20GUITARS/TEQUILA_SCUT-1.jpg

sorry anders, maar hier word ik niet warm of koud van (in tegenstelling tot je ibanezzen, godin en anderson! )

Bluesbreaker
19 april 2005, 15:59
Stel je niet aan jochie ..

SVP on topic blijven, of maak je er een wedstrijdje van "antwoorden geven die zo weinig mogelijk met het onderwerp te maken hebben?"



Waar ben je zelf nu mee bezig dan?

Droffie
19 april 2005, 16:01
Eerst lezen voordat je reageert Bluesbreaker.
Ik reageerde niet op asswipe maar op Frekie die over Tokai begon en dat ging gewoon normaal. Totdat asswipe zich er mee ging bemoeien.

Niets aan de hand verder... :roll:

Gewoon niet mee bemoeien...

Anders Destium
19 april 2005, 16:05
Als de posters hier Sash een beetje kennen dan weet je dat er Gibson op MOET staan, ik begrijp eigenlijk al niet eens waarom hij ook vraagt naar ervaringen met Heritage :lol:

In dat licht bezien mag iedereen zijn favoriete singlecutmodel natuurlijk even naar voren brengen :lol:

Je kunt ook doorsparen en voor een McNaught gaan natuurlijk 8-)


sorry anders, maar hier word ik niet warm of koud van (in tegenstelling tot je ibanezzen, godin en anderson! )

Hij is niet van mij hoor, maar aangezien McNaughts door veel mensen worden gezien als kwalitatief de beste gitaren die er zijn mag hij op het wenslijstje van Sash niet ontbreken (ook niet op de mijne trouwens, al zou ik voor een ander type gaan) :lol:

groovyB3
19 april 2005, 16:10
De vraag is natuurlijk: is Tokai van dezelfde kwaliteit als Heritage en/of Gibson.

Precies, jij snapt em.

V!N
19 april 2005, 16:16
Eerst lezen voordat je reageert Bluesbreaker.
Ik reageerde niet op asswipe maar op Frekie die over Tokai begon en dat ging gewoon normaal. Totdat asswipe zich er mee ging bemoeien.

Niets aan de hand verder... :roll:

Gewoon niet mee bemoeien...

Erg volwassen van je, gelukkig heb je woordjes van MTV en "Emoticons" om je argumenten kracht bij te zetten. Grote jongen hoor ..

AutoStatic
19 april 2005, 16:43
heb zelf ook zitten kijken naar de heritages. Dit is wel een aardige vergelijkings site, tussen heritage, gibson & prs:
http://www.edromanguitars.com/tech/compare/her_prs_gib.htm

de importeur van Heritage in nl is haar guitars: www.haarguitars.nl
ze zijn vanaf 1550 eurotjes, dus ik ga binnenkort ook maar is proberen :D

Wow, leeft ie nog die Ed Roman?

Stratman70
19 april 2005, 19:01
Ik heb Tokai's gezien die bepaalde features hadden, die mijn LP Classic niet heeft, zoals "long neck tenon", Braziliaans rosewood, PAF humbuckers (al loop ik echt niet te klagen over mijn 496R en 500T hummies), smalle binding bij de cutaway, kortom: natuurgetrouwere copieën van een oude LP dan mijn Classic, waar "1960" op de slagplaat staat. Die Tokai's kunnen zich zeker in allerlei opzichten meten met de betere Gibsons en op zijn minst toch zeker met de Classics.

Maar de ene Love Rock is niet de andere Love Rock natuurlijk.

vinni
19 april 2005, 19:56
Wel eens ven Nik Huber gitaren gehoord?

Als je toch in die prijsklasse bezig bent zou ik ook eens naar deze kijken.
Geloof dat ze ook ergens in Friesland hangen.

Vinni

Kevin-D
19 april 2005, 20:16
Heritage is iig zeer goede kwaliteit. Kheb de mijne voor 1300 gekocht, minus de helft omdat m'n vader mee betaald heeft :razz: (speelt ook gitaar) 't Enige nadeel dat deze heeft is dat ie kleine finish flaws heeft, maar LANG niet zo erg als sommige mensen over gibson schrijven tegenwoordig... ik heb 't hier over een klein voelbaar randje op overgang neck/body aan de zijkant, dat niet hoort, das 't enige. Perfecte frets, en een 5A top, noemt de verkoper het... Is 't volgens mij niet, hijs niet zooo strak, maar wel heel duidelijk en mooi. De HRW pickups zijn niet high output, maar meer moderate, ook niet te vintage. Je kan 'r van alles mee, blues, metallica, erg veelzeidig. Lost kosten die pickups dan ook 170 dollar per stuk... Al met al, als je kan... probeer eens wat rond! En als je een Heritage proberen wilt, kan je een adresje krijgen van mij... (als ze ze daar nog hebben).

Suc6!

Kevin :razz:

Kevin-D
19 april 2005, 20:17
VAGINAAL UITGERUKTE *PIEEEEEEEEEP*

Net hele review over een Heritage gepost... doet 't niet... marjah, probeer 'r s zo een, kheb 'r zelf een. En hijs tegek, als je 'n adresje wilt, PM ff (als ze ze daar nog hebben...) kheb écht geen zin die review over te typen sorry.... :evil:

frekie
20 april 2005, 10:53
(zucht...) nou vooruit als je dan toch teveel wil betalen, Gibson dan maar, dat houdt altijd zijn waarde. Heritage is onbekend en dus helaas onbemind. Opa heeft "vroegah" :cool: een Gibson LP custom '74 gehad, loodzwaar maar te gekke gitaar. In het meer recente verleden een ES335 studio, was gewoon te duur voor zijn geld, moet het in alle opzichten afleggen tegen een Yamaha SA2200. Die Jap Tokai was dacht ik 600 euri, reken nog eens 200 voor een setje SD elementen en Gotoh tuners, heb je voor de prijs van een GLP studio een LP standard met alles drop en dran.

V!N
20 april 2005, 18:56
Wedden dat mijn '72 Custom zwaarder was ? :D

Enfin, ik kwam op de pagina's van Heritage foto's van hun plek-machine, dat spreekt wel in hun voordeel.

Droffie
25 april 2005, 09:58
Eerst lezen voordat je reageert Bluesbreaker.
Ik reageerde niet op asswipe maar op Frekie die over Tokai begon en dat ging gewoon normaal. Totdat asswipe zich er mee ging bemoeien.

Niets aan de hand verder... :roll:

Gewoon niet mee bemoeien...

Erg volwassen van je, gelukkig heb je woordjes van MTV en "Emoticons" om je argumenten kracht bij te zetten. Grote jongen hoor ..

Je bent gewoon een betweterige zanik. Ga in de kerk lopen preken of zo. Laat ons met rust...

V!N
25 april 2005, 10:30
Mag er een slot op dit kinderachtige geëmmer ?

Anders Destium
25 april 2005, 10:41
Híj begon :roll:

Droffie
25 april 2005, 10:49
Geen emo's gebruiken Anders. Kan vin niet zo goed tegen.





...Wat een ongelovelijke zeikerd is die gast... :roll:

maestro_nl
25 april 2005, 12:13
Een Heritage klinkt meestal ietsie dunner dan een Gibson.
Niet voor niets dat Heritage 250k tonepots op hun LPs zetten (klinkt donkerder).
Mijn Heritage was niks mis mee trouwens hoor, alleen die headstock...

Heb zelf een Gibson Classic uitgezocht bij Nederland Muziek op:
afwerking, mooi topje, kleur vergelijk en natuurlijk de klank.

bert k
25 april 2005, 12:13
Droffie, zet dit maar per PM voort, je verziekt het topic. Slotje.