PDA

View Full Version : Meeting 1 mei aanstaande



Negative K3 fan
18 april 2005, 19:25
hier even een nieuw topic, de oude is nogal weggezakt. ik hoop dat ik nog steeds mag komen en mag meerijden.

rutger heeft inmiddels ook al zin gekregen om mee te gaan en er zullen vast nog wel meer zijn.

Nielsje
22 april 2005, 22:08
Ik wil zeer graag komen, maar kan geen vrij krijgen van m'n werk :S:S

Ik zal er dus 1 mei niet bij zijn met een LC versterker.

Maar, er wordt binnenkort een meeting georganiseerd in rotterdam, en heb me voorgenomen daar zeker bij te zijn!

om het goed te maken, als het ware..


met alle spijt zeg ik hierbij af..

Franc
23 april 2005, 15:06
Ik ben er ook bij :-D

Kreeg alleen opeens de kriebels want dat betekent natuurlijk ook dat ik moet spelen ten overstaan van jullie gitaargoden :D

Gaan we hier een uiteindelijk lijstje maken van wie er met wat komt?

Franc.

Negative K3 fan
23 april 2005, 19:36
en ik kan nog steeds met JPB meerijden??

mn zelfbouw amp moet ik nog zien of ik die in een kastje kan bouwen, anders moet ik maar iets vinden zodat hij als chassis mee kan :)

Franc
23 april 2005, 19:52
Dat probleem heb ik ook....de cabinet voor mijn JTM is nog niet klaar, dus ik moet hem in een zelfbouw cab zetten.
Maar dan kan mijn 100Watter niet mee....

jpb
23 april 2005, 23:05
en ik kan nog steeds met JPB meerijden??

Ja, dat kan. Maar ik weet niet hoeveel versterkers je meeneemt en of dat wel past in mijn blackface Twingo.........

Algemeen: Nemen jullie ook (clean-)boostertjes mee om de amp[s wat op hun donder te geven??? Lucluc, heb jij niet een Z-Vex SHO? Die wil ik wel eens horen.

Negative K3 fan
24 april 2005, 11:39
en ik kan nog steeds met JPB meerijden??

Ja, dat kan. Maar ik weet niet hoeveel versterkers je meeneemt en of dat wel past in mijn blackface Twingo.........

dat zien we denk ik nog wel, al kan ik hem denkelijk makkelijk vol krijgen kwa gitaren en een oversized 4x12 :)

Lucluc
24 april 2005, 17:41
Lucluc, heb jij niet een Z-Vex SHO? Die wil ik wel eens horen.

Super Duper!!! Ik kan m'n effectenkoffer wel meenemen. Als er behoefte is aan de goede jazzmaster, dan neem ik die ook wel mee.

ChrisMW
24 april 2005, 18:16
Nog 'n plaatsje over?

mathe
24 april 2005, 22:08
Waar is die meeting ergens?

Negative K3 fan
24 april 2005, 22:51
Lucluc, heb jij niet een Z-Vex SHO? Die wil ik wel eens horen.

Super Duper!!! Ik kan m'n effectenkoffer wel meenemen. Als er behoefte is aan de goede jazzmaster, dan neem ik die ook wel mee.

jazzmaster :o die wil ik wel eens over mn vox horen... daaaamn!

Franc
25 april 2005, 07:21
Waar is die meeting ergens?

Sittard

guhlenn
25 april 2005, 11:05
Heren, ik zou graag komen.

Heb een Boogie .22, is dat eigenlijk vintage?

guhlenn@hotmail.com

ps. Waar wordt het gehouden? als in; waar in Sittard? Fenix ofzo?

Lucluc
25 april 2005, 12:42
Die jazzmaster :o die wil ik wel eens over mn vox horen... daaaamn!

Ik wil ook wel eens horen hoe dat over een AC-30 klinkt. Over een AC-50 gaat ie echt veel te hard!

Franc
25 april 2005, 13:57
Waar is die meeting ergens?

Kom je ook?

Zou DE gelegenheid zijn om mijn JTM te zien :-D

Franc
25 april 2005, 20:15
Wordt het nog op prijs gesteld als ik mijn FireFly meeneem?

Niet helemaal vintage misschien, maar zeker geen modern hi gain monster.....op 1.5W :-D

ChrisMW
25 april 2005, 20:41
Hey Franc

Zeker na '83 gebouwd.....

:-D

Franc
25 april 2005, 20:44
Ja dat wel :-(

Maar da's mijn JTM45 ook...ook maar thuislaten? :-D

mathe
25 april 2005, 21:32
Kom je ook?
Zou DE gelegenheid zijn om mijn JTM te zien :-D

Hi Franc,
Sittard is me een beetje te ver, alhoewel ik graag je JTM een keer wil zien (en horen natuurlijk). Er komt vast wel een keer een meeting meer hier in de buurt.

Marc

Negative K3 fan
25 april 2005, 22:34
Wordt het nog op prijs gesteld als ik mijn FireFly meeneem?

Niet helemaal vintage misschien, maar zeker geen modern hi gain monster.....op 1.5W :-D

neem maar mee :) zo groot kan hij toch niet zijn.

Negative K3 fan
25 april 2005, 22:35
Wordt het nog op prijs gesteld als ik mijn FireFly meeneem?

Niet helemaal vintage misschien, maar zeker geen modern hi gain monster.....op 1.5W :-D

neem maar mee :) zo groot kan hij toch niet zijn.

PeeVee
26 april 2005, 17:50
Komen d'r ook vintage amps?

Lucluc
26 april 2005, 19:07
Ha Peevee, heb je toch weer interesse om te komen?

By the way, heb vanmiddag je zelfbouw ampje getest. Helaas kon ik niet hard, omdat het te druk was in de winkel. Leuk hoor, ziet er netjes uit. Kun je niet iets doen aan die step down transformator?

Negative K3 fan
28 april 2005, 12:47
nog maar een paar nachtjes slapen!!!11 de spanning stijgt, hopelijk is de kast van mn zelfbouw amp dan ook af, het zal erom spannen :)

Franc
30 april 2005, 21:15
Hebben we d'r allemaal zin in??

Of hebben we een kater van gisteravond en vandaag :-D

jpb
30 april 2005, 21:30
Hebben we d'r allemaal zin in??

Of hebben we een kater van gisteravond en vandaag :-D
Antwoord is: ja en ja :-?.

Ray/1959SLP kun je je mobiel mischien even naar mij mailen in het geval van files, weg kwijt , etc.

Neg K3 heb jij mijn email gezien over tijdstip ophalen??

Tot morgen, ik verheug mij er op.

Rutger
1 mei 2005, 00:39
Ik kom bij nader inzien toch niet. Sorry guys, have fun!

Thijssie
1 mei 2005, 06:37
Ik had 1959slp al een voorzetje gegeven dat het voor mij lastig zou worden om te komen. Ik meld mij bij deze af wegens prive omstandigheden.

Ontzettend veel plezier, ik vind het heel jammer dat ik er niet bij kan zijn

Negative K3 fan
1 mei 2005, 22:44
hehe, alweer terug en het was echt vet lijp :)

alleen jammer van mijn versterker... altijd hetzelfde verhaal, ik weet zeker dat een paar lui zich rot gaan lachen, maar de vox deed het deze keer wel.

Franc
2 mei 2005, 07:00
Wauw! Ik vond het waanzinnig. M'n oren suizen nog steeds :-D

Ik wil de organisatie hartelijk bedankeb :-D Het was errug gezellig.

1959SLP
2 mei 2005, 08:00
Een goede morgen.
Ja, dat was wel een gezellige meeting. Erg fraaie sounds gehoord, eigenlijk alleen maar. Alleen jammer dat de klok op zo`n momenten blijft doorlopen. Thx allen voor jullie komst en gezelligheid en wie weet, misschien volgend jaar weer.

guhlenn
2 mei 2005, 09:46
agreed. Erg leuk. Dank voor de gastvrijheid!

Franc
2 mei 2005, 09:49
Volgende keer gewoon je amp meenemen hoor guhlenn ;)

guhlenn
2 mei 2005, 09:54
will do. wist ik veel dat het een klinkt als vintage meeting ging worden ;)

Franc
2 mei 2005, 09:58
hahaha, welja joh, wij zijn niet zo moeilijk ;)

Als er buizen in zitten is het al gauw goed :-D

PeeVee
2 mei 2005, 10:58
will do. wist ik veel dat het een klinkt als vintage meeting ging worden ;)
Heb je dat ook kunnen checken? M.a.w. was er ook "echte ouwe meuk"?

ChrisMW
2 mei 2005, 11:16
Toffe meeting,amps en mensen!

Verscheidenheid aan stijlen en sounds; qua gitaren vond ik zelf de '62 Jazzmaster van LucLuc een mooie "surf-ervaring". Ook z'n witte Tremolux voor blues en alweer de JTM45 van Franc.

Zeer geslaagd en absoluut voor herhaling vatbaar, hopelijk geven de buren van 1959SLP weer toestemming :-D

1959SLP
2 mei 2005, 12:19
Met de buren zit het wel snor Chris. Zo snor zelfs dat ik voor volgend jaar maar een kampeerplek achter maak. Zo`n middagje is hartstikke leuk maar eigenlijk veel te kort.

Lucluc
2 mei 2005, 12:22
Het was erg leerzaam om zoveel verschillende amps naast elkaar te horen.

Chris, die ene broodrooster van jou was toch wel erg prettig bespeelbaar. Ook mooi in combinatie met de outboard reverb.

En eindelijk eens op een AC-30 kunnen spelen! Misschien was die toch wel iets te heftig voor mij. Instant Revolverbeatlemania.

Franc
2 mei 2005, 12:33
will do. wist ik veel dat het een klinkt als vintage meeting ging worden ;)
Heb je dat ook kunnen checken? M.a.w. was er ook "echte ouwe meuk"?

Het was even schrikken toen de vintage-politie opeens voor de deur stond, maar na het verwijderen van wat stickers van na '83 mochten we weer verder meeten.

Franc.

Robbert
2 mei 2005, 13:08
Welke amps waren er, welke gitaren..?

Negative K3 fan
2 mei 2005, 13:16
versterkers van franc:

1 zelfbouw jtm45 (deze vond ik erg op het model in de podxt van me lijken, maar echt geweldig vond ik de amp niet, niet aan mij besteed)
2 zelfbouw firefly, wel leuk, maar een beetje gek hoog, sprak me niet aan
3 zelfbouw 100 watter, met super lead eindtrap, ringkern trafo's en een Zur Linde voorversterker, dit ding scheurde echt als een tiet, ik vond hem met boost alleen niet mooi, dit was zeker een hoogtepunt

versterkers van chris (CMW):
1: zelfbouw supro versterker (broodrooster 1), erg lekker!
2: zelfbouw opgevoerde vox ac15 (broodrooster 2), echt SUPER, 2e hoogtepunt
3: zelfbouw deluxe achtig iets, ook erg mooi, niet mijn stijl
4: g12t75 speaker kast, had een erg diep laag!

versterkers van hans (jpb):
1: fender tremolux top
2: carlsbro top
3: carslbro g12h30 kast
4: fender princeton, maar die was neit op de meeting

versterkers van Ray (1959SLP):
1: ohzoso plexi (erg mooi)
2: een of andere transistor pre amp (duidelijk minder dan een plexi op tien :D)
3: kast met g12h30s en g12t75s
4: nog een kast

versterkers van lucluc:
1: fender tremolux
2: fender bandmaster/showman (haal ik door elkaar)
3: namaak fender buizen reverb unit
4: blonde fender cab

versterkers van lennart (ik dus)
1: vox ac30 tbx korg reissue (greenbacks)
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

zeg maar als ik iets ben vergeten

Robbert
2 mei 2005, 13:33
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:P

Die tremolux van Hans klinkt lekker he, volgens mij had Hans em ook mee naar de pedalendag..

PeeVee
2 mei 2005, 13:44
Het was even schrikken toen de vintage-politie opeens voor de deur stond

Ja, kan me voorstellen HAHAHAHAHA :-D :-D :-D

JL had z'n brownie Tremo bij zich begreep ik... lekker bakkie...

Ik zou zelf wel eens b.v. een echte JTM45 naast een nieuwbouw JTM45 willen horen. Jay is zo bezig met een 5E3; heeft dus de luxe (grin) dat hij af en toe kan beschikken over een "echte" 5E3 en kan hij mooi AB'en.

birt
2 mei 2005, 14:50
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:o

how come?

Lucluc
2 mei 2005, 14:51
JL had z'n brownie Tremo bij zich begreep ik... lekker bakkie...



Nou, die bf Tremolux van JPB heeft me het idee gegeven dat dat misschien wel mijn ideale ampje is....

Met de pedalendag zullen we die tremoluxxxxxen eens naast elkaar zetten bij de tremolo shootout. Heb je mooi de twee systemen naast elkaar waar de meeste pedaaltjes op zijn gebaseerd.

Negative K3 fan
2 mei 2005, 15:56
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:o

how come?

door mijn soldeerskillzzzz waren er wat draadjes losgeraakt bij het vervoer :oops: :oops:

Negative K3 fan
2 mei 2005, 15:56
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:o

how come?

door mijn soldeerskillzzzz waren er wat draadjes losgeraakt bij het vervoer :oops: :oops: hij zit inmiddels weer in elkaar met de nbieuwe trafo en hij werkt goed. De nieuwe trafo heeft alleen wel heeeeel veel veranderd op toon gebied.

1959SLP
2 mei 2005, 16:57
Nou, helaas vergeten om wat meer pics te maken (Ray was helemaal "into the amps") maar hier volgen er enkele:

http://image38.webshots.com/39/9/97/11/336599711oifMCx_ph.jpg
Chris Winsemius legt het een en ander uit. Toffe info Chris!

http://image30.webshots.com/30/9/97/78/336599778ZUvWIa_ph.jpg
de Vox van Lennart. De Jazzmaster van Jean-Luc klinkt hier subliem op.

http://image44.webshots.com/44/9/98/54/336599854TQBVBo_ph.jpg
zelfbouwtoaster van Chris. Ik geloof dat we hier allemaal even stil van werden. Wat een power. (Ik heb je nummer Chris :wink: )

http://image44.webshots.com/44/9/99/23/336599923HkdPNE_ph.jpg
Hans demonstreert zijn Carlsboro en Tremolux. Een mooie clean met haren op de tanden zal ik maar zeggen :wink:

http://image34.webshots.com/34/9/99/87/336599987XZtiLy_ph.jpg
de Bandmaster van Jean-Luc. Klinkt ook waanzinnig met z`n Jazzmaster.

http://image14.webshots.com/14/0/0/34/336600034FpvrkF_ph.jpg
ja Glenn, neem nog maar s een slokkie want dat was ff slikken he? :wink:

http://image40.webshots.com/41/0/1/25/336600125FqPAAE_ph.jpg
mijn spul.


Ik ben dus op zoek naar een 3e amp maar deze meeting heeft de keuze er niet gemakkelijker op gemaakt. :(

jpb
2 mei 2005, 17:02
Was een mooie dag; bedankt Ray voor de gastvrijheid.
Wat me opviel dat er toch nog zoveel verschillende amps en speelstijlen zijn terwijl toch iedereen z'n gitaar direct in de versterker heeft.....

Hoogtepunten:
- De fender amps van LucLuc en zijn jazzmaster. Prachtig geluid kreeg hij daar uit, vooral met de outboard-reverb ervoor.
- Kleine scheur-ampje van Chris (niet het broodrooster maar de andere); Ray kwam daar helemaal los met zingende pinch-harmonics. Was nooit schel, maar romig zonder verlies van dynamiek. Klasse amp!
- Veel met Chris en Jean-Luc geleuterd buiten in het zonnetje; veel nieuws gehoord. Hopelijk klimt Chris (weer) wat vaker in dit forum.
- Prachtig afgewerke en klinkende amps van franc. Ging af en toe wel iets te hard voor de trommelvliezen.

Minder was:
- 2x4,5 uur rijden in de hitte. (Gelukkig grootste deel van de reis met Neg.K3/Lennart, dus de tijd schoot goed op. Ben weer helemaal bijgepraat v.w.b. tapping, shredden, metal, bier in Haaksbergen (=veel), en geestverruimende middelen).
- Had gehoopt dat er nog wat tweed-fendertjes zouden zijn en een echt oude marshall (Mathe?) met EL34's. PeeVee, Al Jay waar waren jullie? :wink:
- Te weinig tijd om alles rustig te vergelijken, maar dat is altijd zo.

jpb
2 mei 2005, 17:15
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:P

Die tremolux van Hans klinkt lekker he, volgens mij had Hans em ook mee naar de pedalendag..
Toch klonk íe gisteren minder lekker dan ik gewend was; mischien niet goed opgeward? Heb hem vandaag weer even aangehad en klonk weer een stuk beter. Het lijkt wel of die amps ook humeurtjes hebben??
Lucluc heeft ook 2 G12H30 in z'n cab zitten. Die klinken toch wel heel goed met fender amps!

@ Ray: de foto's komen bij mij niet goed door, of ligt dat aan mijn computer?

1959SLP
2 mei 2005, 17:27
@ Ray: de foto's komen bij mij niet goed door, of ligt dat aan mijn computer?
Ik heb er geen problemen mee. Het hoeft niet perse aan jouw pc te liggen. Je kunt ze eventueel bij m`n webshots downen.

birt
2 mei 2005, 17:42
@ Ray: de foto's komen bij mij niet goed door, of ligt dat aan mijn computer?
Ik heb er geen problemen mee. Het hoeft niet perse aan jouw pc te liggen. Je kunt ze eventueel bij m`n webshots downen.

webshots kan je zo niet linken.

en waarom gebruiken mensen niet gewoon fotopic.net ofzo, dan heb je niet van die lastige popups en banners :)


voor die, oude marshall had ik kunnen zorgen maar ik had werk en ik geraakte ook zo ver niet. ik heb nog geen eigen vervoer hè. volgende keer misschien

Negative K3 fan
2 mei 2005, 17:56
en Ray, welk nummer van led zeppelin was dat nou dat je aan het spelen was, met dat g-akoord en dat gekke picken?

Franc
2 mei 2005, 18:13
Nou, helaas vergeten om wat meer pics te maken (Ray was helemaal "into the amps") maar hier volgen er enkele:

http://www.vernetamps.com/pics/foto1.jpg
Chris Winsemius legt het een en ander uit. Toffe info Chris!

http://www.vernetamps.com/pics/foto2.jpg
de Vox van Lennart. De Jazzmaster van Jean-Luc klinkt hier subliem op.

http://www.vernetamps.com/pics/foto3.jpg
zelfbouwtoaster van Chris. Ik geloof dat we hier allemaal even stil van werden. Wat een power. (Ik heb je nummer Chris :wink: )

http://www.vernetamps.com/pics/foto4.jpg
Hans demonstreert zijn Carlsboro en Tremolux. Een mooie clean met haren op de tanden zal ik maar zeggen :wink:

http://www.vernetamps.com/pics/foto5.jpg
de Bandmaster van Jean-Luc. Klinkt ook waanzinnig met z`n Jazzmaster.

http://www.vernetamps.com/pics/foto6.jpg
ja Glenn, neem nog maar s een slokkie want dat was ff slikken he? :wink:

http://www.vernetamps.com/pics/foto7.jpg
mijn spul.


Ik ben dus op zoek naar een 3e amp maar deze meeting heeft de keuze er niet gemakkelijker op gemaakt. :(

1959SLP
2 mei 2005, 18:22
en Ray, welk nummer van led zeppelin was dat nou dat je aan het spelen was, met dat g-akoord en dat gekke picken?

Ik geloof dat je the wanton song bedoeld. Staat op physical grafitti.

@ Franc: ik zie t, je Richwood staat er nergens op. Of bedoel je wat anders?

Franc
2 mei 2005, 19:04
Nee, ik heb hem ff gequote met de foto's op mijn server.
Wij konden de fotoos niet zien.

Franc
2 mei 2005, 19:06
Mijn Richwood sttat al vaak genoeg her en der op dit forum ;) :-D

Negative K3 fan
2 mei 2005, 19:14
en Ray, welk nummer van led zeppelin was dat nou dat je aan het spelen was, met dat g-akoord en dat gekke picken?

Ik geloof dat je the wanton song bedoeld. Staat op physical grafitti.

ja dat issem.

Lucluc
2 mei 2005, 19:16
Twee dingen die ik nog niet heb gehoord:

1: Ray is een gitarist die een bepaalde energie heeft waar ik blij van zou zijn als ik daar 10% van had! Rock & Roll zoals het bedoeld is. Hij was eigenlijk de enige die normaal kon spelen, alsof ie in een band bezig was.

2: De tweed deluxe van Chris. Die kwam aan bod in het begin toen nog niet iedereen wakker was. Mijn vermoeden is dat het mede door de blauwe Celestion alnico speaker kwam dat dat ding zo 'sprekend' klonk.

Negative K3 fan
2 mei 2005, 19:17
en Ray, welk nummer van led zeppelin was dat nou dat je aan het spelen was, met dat g-akoord en dat gekke picken?

Ik geloof dat je the wanton song bedoeld. Staat op physical grafitti.


jep, dankjewel

ChrisMW
2 mei 2005, 19:46
Glenn:

Helaas z’n Boogie niet meegnomen door verwarring omtrent “wat mee mag”, volgende x beter maar absoluut leuk om als muzikant/geluidsliefhebber erbij te hebben, zeer symphatiek.

Jan-Luc

De SurfMaster! Toffe Jazzmaster, pedaaltjes (FuzzFactory is echt lachen), de reverb van AmpMan Ruud en de witte Fender-verzameling. Door jouw blueslicks op je Tremolux later op de avond (lees: nacht) besloten om m’n Bassman topje te brownfacen.

Hans

Hartstikke leuk om z’n blackface Tremolux te horen (met trafo-update van ArieJan/FNS/Marble) en ’n stoere/doorleefde early 70s Telecaster Custom met wat elektronica-truuks. De Carlsboro had iets Albert Collins achtigs.

Lennart

De heavy riff master! Leuke VOX, wel even jammer van je amp, zeker gezien het feit dat je nog druk met je pa aan de kast hebt gewerkt. Ga vooral door!!!

2 “onbekende dames”

Zeer gezellig!

Franc

Prachtige amps. Z’n high gain amp over de G12H30s was vet! Ook nog bedankt voor de dubbele lift!

Ray

Ongeloofeloos :-D , the unstop-able Hendrix/Page machine! Echte muzikant ( “Fris?… uh..., ik heb hier water.” ) en gezegend met de ultieme buren voor decibel-genieters als wij.
De Engels sprekende… uh luisterende hond van Ray zag er zeer :evil: uit maar deed geen muzika… uh vlieg kwaad.

Nogmaals: ABSOLUUT VOOR HERHALING VATBAAR!!!

Ps Volgende x wel 'n week later dan de feestdag ervoor, nu 'n chronisch "katerig gevoel", ha ha.

ChrisMW
2 mei 2005, 20:01
De tweed deluxe van Chris. Die kwam aan bod in het begin toen nog niet iedereen wakker was. Mijn vermoeden is dat het mede door de blauwe Celestion alnico speaker kwam dat dat ding zo 'sprekend' klonk.

Hoi Jan-Luc!

Die speaker speelt zeker mee (mag ook wel voor dat geld, ha ha)maar 'n groot gedeelte van die sound komt ook door 'n aantal tweaks aan het circuit/etc. Ik heb die versterker zo g"evoiced" dat het laag niet of nauwlijks gaat "flubberen" en er 'n tikje meer headroom voor humbuckers is.

Speel je ook weleens in de buurt van Driebergen/Utrecht?

Franc
2 mei 2005, 20:25
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:o

how come?

door mijn soldeerskillzzzz waren er wat draadjes losgeraakt bij het vervoer :oops: :oops: hij zit inmiddels weer in elkaar met de nbieuwe trafo en hij werkt goed. De nieuwe trafo heeft alleen wel heeeeel veel veranderd op toon gebied.

Dus ik heb ff de volle plaatspanning op mijn linkerwijsvinger gehad :D
Vandaar de blaar.

Ben gelukkig wel wat gewend ;)

Lucluc
2 mei 2005, 20:35
Speel je ook weleens in de buurt van Driebergen/Utrecht?

Eh, veel verder dan dit http://pinksterfeestennistelrode.nl/artiesten_en_attracties.aspx lijkt het wel niet te komen. Ook best leuk trouwens.

Enne, het LIJKT zo dat er alleen surf klanken bij mij vandaan komen, maar dat IS niet zo. Met een tikje fuzz wordt het al heel anders. En van die Fuzz Factory heb je de helft van de gekke geluiden nog niet gehoord. 8-)


besloten om m’n Bassman topje te brownfacen

Dus je hebt dat Bassman topje nog kunnen scoren?

ChrisMW
2 mei 2005, 20:56
Jan-Luc: en zeer veelzijdig.

Ik probeerde net m'n eerdere posting te bewerken maar dat lukte niet..

ChrisMW
2 mei 2005, 20:57
Jan-Luc: en zeer veelzijdig.

Ik probeerde net m'n eerdere posting te bewerken maar dat lukte niet..

Bassman topje kunnen scoren; wel redelijk wat opknap/reparatie-werk maar dan kan ik in m'n vrije tijd ook 'n keer aan 'n versterker werken(ha ha).

nicoverduin
2 mei 2005, 21:47
Dus jij hebt 'm? Bood 190 was kennelijk niet genoeg. Moet wel heel veel aan gebeuren zag ik. Leuk dat jij hem hebt. Balen dat ik 'm zelf niet heb 8)

Nico

Negative K3 fan
3 mei 2005, 11:03
2: zelfbouw top (die niet werkte en waaraan franc een blaar heeft overgehouden)

:o

how come?

door mijn soldeerskillzzzz waren er wat draadjes losgeraakt bij het vervoer :oops: :oops: hij zit inmiddels weer in elkaar met de nbieuwe trafo en hij werkt goed. De nieuwe trafo heeft alleen wel heeeeel veel veranderd op toon gebied.

Dus ik heb ff de volle plaatspanning op mijn linkerwijsvinger gehad :D
Vandaar de blaar.

Ben gelukkig wel wat gewend ;)

nou uhmm, dat ook niet, het draadje van de aarde van de 2 filtercaps voor de voorversterker was losgeraakt en raakte het chassis, ook het draadje van de grid stopper>stuurrooster van de eindbuis was losgeraakt.

Negative K3 fan
3 mei 2005, 11:08
Lennart

De heavy riff master! Leuke VOX, wel even jammer van je amp, zeker gezien het feit dat je nog druk met je pa aan de kast hebt gewerkt. Ga vooral door!!!

De versterker heb ik gisterochtend alweer gerepareerd en je trafo zit er ook al in, dus idd erg jammer

over dat heavy riffen, Ray kon er ook wel wat van... :evil: Angel Of Death :evil:

1959SLP
3 mei 2005, 12:04
Ach Lennart, dat was een stukkie nostalgie :wink: . Dat viel me ff in door het monstergeluid van die SL van Franc. Niet normaal he? Kon wel een hybride zijn van een SL en zo`n moderne high gainer.

Negative K3 fan
3 mei 2005, 12:18
dat was het in feite ook, maar de pre amp is nou niet echt bepaald modern geloof ik.

Franc
3 mei 2005, 12:28
'Modern' is allemaal relatief he :-D
Wat vandaag modern is, is morgen vintage :wink:

Ik moet zeggen dat ik ook verbaasd was over het geluid.
Uiteraard heb ik hem thuis nooit op dit volumeniveau kunnen/durven uitproberen en met de MV op standje 0.00001 komt het geluid natuurlijk niet echt tot zijn recht.

Het mooie vind ik nog dat ie niet eens vol open stond :-D en toch monsterlijk hard was :o

1959SLP
3 mei 2005, 12:38
Franc, weet jij nog op hoeveel de MV ongeveer stond? De klankkleur was bijzonder mooi. Ik denk dat als je deze bak 25jaar geleden had gebouwd en naar buiten had gebracht, dan had Marshall met z`n JCM800`tjes een vet probleem gehad.

guhlenn
3 mei 2005, 13:50
wist neit dat ik zoveel had gedronken. :oops: elke foto met het blik aan de mond. noua ja stuur de rekening maar :razz:

Franc
3 mei 2005, 14:07
Franc, weet jij nog op hoeveel de MV ongeveer stond? De klankkleur was bijzonder mooi. Ik denk dat als je deze bak 25jaar geleden had gebouwd en naar buiten had gebracht, dan had Marshall met z`n JCM800`tjes een vet probleem gehad.

Die MV stond net iets over de helft het meeste van de tijd.

Altijd al gedacht dat ik te laat geboren ben ;) Op mijn 6e bouwde ik nog geen buizenversterkers :-D

Franc
3 mei 2005, 14:15
wist neit dat ik zoveel had gedronken.

Volgens mij ben je nog steeds onder invloed ;)

1959SLP
3 mei 2005, 14:25
wist neit dat ik zoveel had gedronken.

Volgens mij ben je nog steeds onder invloed ;)

nee hoor, dat is sittards dialect :wink:

Franc
3 mei 2005, 15:17
Hebben jullie een dialect dan ?

Was me niet opgevallen :-D

1959SLP
3 mei 2005, 15:32
Hebben jullie een dialect dan ?

Was me niet opgevallen :-D

Dat kan, maar het is wel zo sociaal als je meerder talen machtig bent.

Negative K3 fan
4 mei 2005, 00:52
Franc, weet jij nog op hoeveel de MV ongeveer stond? De klankkleur was bijzonder mooi. Ik denk dat als je deze bak 25jaar geleden had gebouwd en naar buiten had gebracht, dan had Marshall met z`n JCM800`tjes een vet probleem gehad.

Die MV stond net iets over de helft het meeste van de tijd.

Altijd al gedacht dat ik te laat geboren ben ;) Op mijn 6e bouwde ik nog geen buizenversterkers :-D

ik had je jonger geschat

ChrisMW
4 mei 2005, 04:02
wist neit dat ik zoveel had gedronken. :oops: elke foto met het blik aan de mond. noua ja stuur de rekening maar :razz:

Nou, ik ben nu (eindelijk) nuchter en zie op de 1 na laatste foto 'n soort plant op je hoofd....

Just kidding/voor alle duidelijkheid: plant hing waarschijnlijk aan het plafond van Ray.

Ray/Franc: laat me even weten of ik jullie nog wat verschuldigd ben!

1959SLP
4 mei 2005, 04:18
Ray/Franc: laat me even weten of ik jullie nog wat verschuldigd ben!

Beste kerel, ik zou niet weten wat :wink:

Robbert
4 mei 2005, 10:40
Ray/Franc: laat me even weten of ik jullie nog wat verschuldigd ben!

Beste kerel, ik zou niet weten wat :wink:

Twee ampjes en een pakje snaren?

Franc
4 mei 2005, 10:55
Ray/Franc: laat me even weten of ik jullie nog wat verschuldigd ben!

2 G12H30s? :-D :-D

Franc
4 mei 2005, 10:57
Franc, weet jij nog op hoeveel de MV ongeveer stond? De klankkleur was bijzonder mooi. Ik denk dat als je deze bak 25jaar geleden had gebouwd en naar buiten had gebracht, dan had Marshall met z`n JCM800`tjes een vet probleem gehad.

Die MV stond net iets over de helft het meeste van de tijd.

Altijd al gedacht dat ik te laat geboren ben ;) Op mijn 6e bouwde ik nog geen buizenversterkers :-D

ik had je jonger geschat

:-D

ChrisMW
4 mei 2005, 13:16
Ha ha.
Volgende x bier hier :-D

Gisteravond die Bassman even opengemaakt, komt uit '71 en is niet helemaal mint maar wel origineel :lol:
Heb nog van die "tapped treble pots" liggen en het BrownFacen kan gestart worden. Beduidend meer werk dan blackfacen maar 't lijkt me wel leuk om 'n BrownFace in SilverFace kleren te hebben :D

fijne dag allemaal!

Lucluc
4 mei 2005, 16:42
leuk om 'n BrownFace in SilverFace kleren te hebben

Haha, mijn tremolux ZAG er zo uit. Een vorige eigenaar had de faceplate kaalgeschuurd en er mooie blauwe blokletters opgeplakt. Gelukkig was ie alleen aan de buitenkant gesilverfaced. Tja, je hebt van die mensen he? Tolex was ook zwart geverfd....

Franc
4 mei 2005, 17:18
versterkers van franc:

1 zelfbouw jtm45 (deze vond ik erg op het model in de podxt van me lijken, maar echt geweldig vond ik de amp niet, niet aan mij besteed)


Huppekee :) In 1 zin wordt mijn levenswerk even neergezet als slechte imitatie van een geluid uit een podxt :-D

Negative K3 fan
4 mei 2005, 19:46
nee tja een pod is en bvlijft natuurlijk een pod, ik vind de ac30 sim ook erg op mijn ac30 lijken...

die van jou had toch echt de magic mojo wel die niet in een pod zit, maar niet aan mij besteed.

Franc
4 mei 2005, 20:24
't Geeft ook niet, was maar een grapje ;)

Ieder z'n meug he.

ChrisMW
4 mei 2005, 23:26
leuk om 'n BrownFace in SilverFace kleren te hebben

Haha, mijn tremolux ZAG er zo uit. Een vorige eigenaar had de faceplate kaalgeschuurd en er mooie blauwe blokletters opgeplakt. Gelukkig was ie alleen aan de buitenkant gesilverfaced. Tja, je hebt van die mensen he? Tolex was ook zwart geverfd....

Nou hij ziet er echt goed uit en de "blues overdrive" kwam wat rauwer/doorleefder over dan vele bf amps maar daar valt over te twisten natuurlijk :D
Dat "upgraden" van gear gebeurde vroeger zelfs in de Fender fabriek. Als voorbeeld 'n verhaal dat ik 'n x heb gehoord: pre-cbs stratje terug naar fabriek voor lak-werk, terug naar winkel/klant met het nieuwe logo op de kop :oops:
Veel tweed-bezitters verfden hun amps zwart toen de blackfaces op de markt kwamen, onder het motto "Ik wil ook 'n nieuwe amp!" :razz:

Mr.Jay
5 mei 2005, 09:43
leuk om 'n BrownFace in SilverFace kleren te hebben

Haha, mijn tremolux ZAG er zo uit. Een vorige eigenaar had de faceplate kaalgeschuurd en er mooie blauwe blokletters opgeplakt. Gelukkig was ie alleen aan de buitenkant gesilverfaced. Tja, je hebt van die mensen he? Tolex was ook zwart geverfd....

Nou hij ziet er echt goed uit en de "blues overdrive" kwam wat rauwer/doorleefder over dan vele bf amps maar daar valt over te twisten natuurlijk :D
Dat "upgraden" van gear gebeurde vroeger zelfs in de Fender fabriek. Als voorbeeld 'n verhaal dat ik 'n x heb gehoord: pre-cbs stratje terug naar fabriek voor lak-werk, terug naar winkel/klant met het nieuwe logo op de kop :oops:
Veel tweed-bezitters verfden hun amps zwart toen de blackfaces op de markt kwamen, onder het motto "Ik wil ook 'n nieuwe amp!" :razz:

En zo ben ik div. blonde Bassmans tegen gekomen die opnieuw in 't verleden reeds zwart ge"skai-ed" waren, waarscijnlijk nog door de importeur of zo, want ze zien steeds hetzelfde uit. Het betreft dan meestal de vroege 1964-ers. De Blackface-serie was al uit toen, de blondies zullen wel onverkoopbaar zijn geweest toen.

JaY

markieray
20 juni 2005, 13:02
@ NegativeK3fan : rot toch op man ouwe zeur :razz: