PDA

View Full Version : Ik ben op zoek naar een uitgangs transformator



Negative K3 fan
18 april 2005, 19:09
voor mijn zelfbouw wil ik graag een mooie trafo, er zit nu een hammond 125e in, een universele push-pull trafo waarvan ik de middentap aan de primaire kant niet gebruik.

Het moet een single ended trafo zijn voor een 6l6/el34 (dus 5k5 en 3k primair?) en 16 ohm secundair met een warme klank, een beetje overwonden kan geen kwaad, de amp zelf is al redelijk schel (ik ga nog experimenteren met buizen). Maar waar kan ik die kopen, of moeten die custom worden gemaakt voor mijn eisen? En kan dat in nederland of moet ik daarvoor iets uit de US (met lange levertijden) bestellen?

nicoverduin
18 april 2005, 20:41
Wil Bauw levert goed maatwerk. Zit in Schagen. Je moet wel geduld bij hem hebben 4-6 weken is normaal.

http://www.ae-europe.nl

Groetjes
Nico

Negative K3 fan
18 april 2005, 21:23
bedankt nico! 4-6 weken vind ik zeker wel acceptabel, is er verder nog wat meer te krijgen?

nicoverduin
18 april 2005, 22:22
Wil is eigenlijk de enige die ik ken (en ervaring mee heb) in Nederland. Hij heeft wel een goede reputatie voor zijn trafo's.

Nadeel is dat hij standaard blik maten gebruikt en niet echt een PT of OT kan maken die gelijk in een Fender of Marshall past.

Nico

Negative K3 fan
19 april 2005, 22:15
hmm, ik belde er vandaag heen en een of andere kerel was gisteren op vakantie gedaan en dat wordt waarschhijnlijk nog ff afwachten.

in de tussentijd heeft chricMW mij een 125ese aangeboden, zal ik die doen? kost me geen arm en been en is natuurlijk wel beter dan de 125e, maar hoeveel beter?

hij vertelde me ook dat ik best een el34 kon gebruiken met 5k primair, ik heb dat niet aangedurft onmdat die dingen normaal 2k5-3k zijn, maar blijkbaar kan het, ik ga het morgen meteen uitproberen en bevindingen posten :)

PeeVee
20 april 2005, 10:10
voor mijn zelfbouw wil ik graag een mooie trafo, er zit nu een hammond 125e in, een universele push-pull trafo waarvan ik de middentap aan de primaire kant niet gebruik.
Ik heb nog twee mooie SE trafootjes liggen voor EL84 (of 6V6) met meerdere secundaire taps.

Je kunt die twee prima parallel schakelen zetten voor een enkele 6L6/EL34 of je zou er twee EL84's/6V6'en (parallel) mee kunnen bedienen of natuurlijk STEREO ampje maken!! (b.v. met twee verschillend gevoice-te preampjes).

Is dat wat voor je? Stuur dan PM, ik hoef er niet zoveel voor te hebben.

Negative K3 fan
20 april 2005, 11:23
hmmmmm... dat klinkt natuurlijk ook wel aantrekkelijk, aangezien ik ook nog een 6v6 heb liggen die ik evt voor een volgend projectje kan gebruiken.