PDA

View Full Version : me again (eazy vraagje)



nirvana
6 augustus 2002, 12:32
ALs je opneemt via cubase is dan de kwaliteit beter dan wanneer je opneemt met de gewone standaart media player die bij microsoft erop zit

Mithrandir
7 augustus 2002, 08:54
Beide programma's vindt ik niet echt geschikt om mee op te nemen, Microsoft Wave Recorder is geinig als je echt niks anders hebt. Cubase is vooral bedoelt om muziek arrangementen mee te maken, je kan er in opnemen, maar het is niet ideaal. Ik zou Cool Edit Pro 2 gebruiken als ik jou was, dit is echt een heel mooi pakket waarmee je de bitrate aangeven waarmee je wilt opnemen of je mono of stereo wilt opnemen. Daarna kan je het geluidsfragment nog eens helemaal bewerken (filters, effecten) en gebruiken in een multitrack of als sample gebruiken in Cubase natuurlijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-08-07 08:55 ]</font>

sebass
8 augustus 2002, 14:00
Ik heb eerlijk gezegd met cubase meer last van latency dan bij cool edit pro. Maar toch als je cubase goed onder de knie hebt kun je er echt heel veel mee. Maar ik heb nog steeds geen zin gehad om de hele manual door te lezen. Wel erg zonde maar ja zo doende leert men ook toch?

lazyknife
12 augustus 2002, 23:42
In cubase kun je ook de bitrate aangeven en stereo/ mono opnemen effecten toevoegen. De latancy is inderdaad een probleem, maar ja volgens mij kun je ook je line-in muten tijdens de opname. VST32-5.1 is wel te krijgen. een erg goede en verbeterde versie!