PDA

View Full Version : wat mag een sf champ nu eig. kosten?



iam
18 april 2005, 15:48
zie.vraag

iam
18 april 2005, 16:03
ik ben op zoek naar een kleine buizenversterker...
moet goed gaan met een tele (richwood)

kwam ook die epiphone electar 30 tegen, is dat iets?

Quink
18 april 2005, 16:32
Voor een nette zo rond de 350 Euro denk ik. Vibrochamp tikje meer.

SteavisSmokin
18 april 2005, 16:40
Vibrochamp tikje meer.

Zijn gelukkig mods voor om het tikje in de "vibro" tegen te gaan.

V!N
18 april 2005, 16:45
Wat is hij weer scherp vandaag ! :-D

Robbert
18 april 2005, 17:57
Ik zou toch wel erg graag een Vibro champje willen hebben zeg.. :P

PeeVee
18 april 2005, 19:05
Hmmm... Ik heb een gewone Champ en Bronco (= Vibrochamp) gehad, tijd lang best lol mee gehad maar resumerend vind ik het toch niet OK en kwam ik er ook niet mee weg. Cute zijn ze zondermeer, hele hoge aaibaarheidsfactor maar ik vind het niet klinken. Of het nu het wimpy 8" alnico speakertje is dat vroeg over z'n nek gaat of of het miniscule output trafootje dat verstopt raakt, ik weet het niet maar vind het niet mooi.

Ik heb een tweed Princeton gebouwd; WeberVST chassis en parts in Mojotone cabinetje. Die heeft wat grotere output trafo en een 10" speaker en zit in een groter (Deluxe formaat!) cabinet, vind dat veeeeeeeeel toffer klinken. Feitenlijk klinkt dat als een Deluxe met nog wat minder headroom; 6W class A amp die wél z'n power goed kwijt kan.

Vibrochampjes zie je tegenwoordig voor rond de 450, ik heb er geen moeite mee om ze af te slaan. Ik heb laatst mijn Pro Jr. verkocht voor 275 (nieuw toch nog EUR 399, 2x12AX7 en 2xEL84 ampie met 10" Emi in zwart tolex tweed style kassie), nou ik zou die niet eens willen ruilen voor een Vibrochamp, echt niet...

Ben benieuwd wat de rest ervan vindt... Steven? Heb jij wel eens op zo'n Champie gespeeld? Jay? Al? Come on guys... wakker worden uit die winterslaap! Spring 's in the air 8-)

Negative K3 fan
18 april 2005, 19:55
maar dan heb je nog een silverface ook waar je je scheel voor betaalt...

ik kan me peevees verhaal goed voorstellen, op zich is er niks mis met het schema of het idee, maar zon mini trafo en 8" speaker, daar schiet je natuurlijk nauwelijks iets mee op.

Als ze goedkoepr zouden zijn, zouden het mooie knutselprojectjes zijn :)

Mr.Jay
18 april 2005, 23:25
Hmmm... Ik heb een gewone Champ en Bronco (= Vibrochamp) gehad, tijd lang best lol mee gehad maar resumerend vind ik het toch niet OK en kwam ik er ook niet mee weg. Cute zijn ze zondermeer, hele hoge aaibaarheidsfactor maar ik vind het niet klinken. Of het nu het wimpy 8" alnico speakertje is dat vroeg over z'n nek gaat of of het miniscule output trafootje dat verstopt raakt, ik weet het niet maar vind het niet mooi.

Geeeuwwwww.......wakker !
Heb ook een Vibrochamp gehad, drie keer niks. Weinig Laag, erg pieperig soundje, kartonnen doosje ongeveer.
Heb nu een transistor DANELECTRO nifty-fifty hier staan, zelfde formaat en 8", die klinkt veel warmer, en lots of bass en redelijk "buisy" zelfs !!

Steven : een Vibrochamp-tremolo tikt nooit, een AB763 wél es.

JaY

PeeVee
20 april 2005, 11:02
Steven : een Vibrochamp-tremolo tikt nooit, een AB763 wél es.
Nog maar net wakker en dan zelfs nog scherper! Sjonnie heeft wel gelijk... VC heeft geen photo-resistor maar een oscilator die de bias van de 2e gainstage variëert zo even uit m'n hoofd. Die kan voor zover ik het circuit snap inderdaad niet tikken zoals een AB763 (die gewoon signaal wegpleurt naar aarde).

iam
20 april 2005, 12:28
ik weet 1tje staan voor 285 (een gewoon sf champje)

ik ben dus op zoek naar een buizenampje, met een ferme grom in...

weet ook nog een hagstrom buizenamp staan
http://www.hagstrom.org.uk/images/Visitors/Graeder/210amp/b210--0001_1_1.JPG

maar die vraagt er 400€ voor, wat ik wat teveel vind

SteavisSmokin
20 april 2005, 13:54
Ik heb zelf een aantal keer op een VC of champ gespeeld, wel lang geleden. Vond het toen wel ok maar niet echt super. Tegenwoordig vind ik het de prijs niet meer waard iig. Ik heb gehoord dat upgraden met een betere speaker wel een hoop helpt.

En jaaa...ik weet dat een VC niet kan tikken omdat ie geen optocoupler heeft...vond het alleen wel grappig om die opmerking te plaatsen. :-D

Mr.Jay
20 april 2005, 14:02
ik weet 1tje staan voor 285 (een gewoon sf champje)
ik ben dus op zoek naar een buizenampje, met een ferme grom in...

dan moet je i.i.g. geen Champ nemen, die gromt niet.

JaY

jpb
20 april 2005, 15:57
ik weet 1tje staan voor 285 (een gewoon sf champje)
ik ben dus op zoek naar een buizenampje, met een ferme grom in...

dan moet je i.i.g. geen Champ nemen, die gromt niet.

JaY
Gromt wel.......als een schoothondje :D
(Vibro-)Champs hebben mij niet kunnen bekoren. Ik ben echt niet zo'n harde speler, maar, hoe goed het geluid ook is, het moet wel een beetje langs mijn broekspijpen waaien. Kleiner dan ee Princeton zal ik niet zo snel kopen.

PeeVee
21 april 2005, 12:34
Niks mis met een single ended 6V6-je class A circuit, maar dan een fatsoenlijk OT en minimaal een 10" speaker, als het even kan in een mooi houten kastje; dan heb je huiskamer / recording fun... Maargoed, dan heet het ook "tweed Princeton" (en krijg je er ook nog een tone regeling bij hahaha).

285 Euri voor een nette Champ is overigens gezien de huidige prijzen best OK denk ik en die zal over 10 jaar zeker wel een keer over de kop gaan (zo kun je het nl. ook zien). Je kunt ook proberen een 10" speaker in dat kastje te frotten (weet niet of dat lukt hoor) gewoon op dezelfde baffle maar dan achter het 8" gat. Dat zou ook al een verbetering zijn. Ik heb ooit zo een Princeton Reverb gehad met een 12" alnico Mojotone speaker achter het 10" gat; gaat prima en geen doodzonde (4 gaatjes).

Al
21 april 2005, 16:57
Niks mis met een single ended 6V6-je class A circuit, maar dan een fatsoenlijk OT en minimaal een 10" speaker, als het even kan in een mooi houten kastje; dan heb je huiskamer / recording fun... Maargoed, dan heet het ook "tweed Princeton" (en krijg je er ook nog een tone regeling bij hahaha).

Ik vind het Alnico 8" speakerte in de oudere champs helemaal niet zo gek. Niet de latere ceramische dus. Ik heb een 64Vibrochamp met zo'n speakertje. Daar had ik een 10" voor in gedachten maar dat idee heb ik laten varen nadat ik ze geAB't had.

Iemand wel eens getweakt aan de NFB weerstand?

Al

iam
21 april 2005, 19:43
iemand een gedacht waar je dan wel een lekkere grom mee kan krijgen?

een bassman?

ChrisMW
22 april 2005, 01:00
Diverse Champjes hier gehad. De versies met de alnico speaker klinken/voelen meestal het prettigst voor clean/clean met 'n randje(Teles en Strats). De constructie v/d blackface exemplaren en de hele vroege silverface Champs is zeker beter dan die ingelijmde baffle sf exemplaren. De VibroChamps hebben 'n zeeeeer prettige tremolo.

De afgelopen jaren zijn de prijzen redelijk gestegen dus grijp je kans als je er 1 ziet voor 'n leuke kans.

Negative K3 fan
22 april 2005, 13:31
Iemand wel eens getweakt aan de NFB weerstand?

Al

Ik heb een keer van iemand gehoord dat ie had geexperimenteerd met verschillende waardes voor die weerstand en hij zelf en ook anderen vonden 46k het lekkerst. In mijn champ 'clone' had ik helemaal geen NFB en dat beviel me al best goed.

PeeVee
22 april 2005, 13:47
iemand een gedacht waar je dan wel een lekkere grom mee kan krijgen?

Leeuw, tijger, panter, schoonmoeder...

:-D :-D

Ash ketchum
22 april 2005, 15:57
ik zag net zo'n musicmaster met een 12 inch speaker en een 12 watt output, had alleen een transistorgelijkrichter, is dat dan niks? of is het alleen voor basgitaar bedoeld?

ChrisMW
22 april 2005, 21:56
Iemand wel eens getweakt aan de NFB weerstand?

Al

Natuurlijk, gewoon de waarde veranderen of 'n potje gebruiken :-D
Vind zelf de bf/sf Champ OT niet echt "mega-bijzonder", met 'n kwaliteits SE OT en 'n goeie tuning kun je zelfs zonder NFB te keer gaan zonder strakheid in het laag te verliezen...

Soldeer ze/fijn weekend!

jozum
26 april 2005, 15:52
Als je nog champs zoekt: bij The String in Amsterdam zag ik dit weekend nog een paar champs/vibrochamps staan voor rond de E 400,-. Zelf heb ik daar net een musicmaster bass (wel voor gitaar) gekocht, ietsje goedkoper maar veel mooier mijns inziens...

jozum
26 april 2005, 15:52
Als je nog champs zoekt: bij The String in Amsterdam zag ik dit weekend nog een paar champs/vibrochamps staan voor rond de E 400,-. Zelf heb ik daar net een musicmaster bass (wel voor gitaar) gekocht, ietsje goedkoper maar veel mooier mijns inziens...

PeeVee
26 april 2005, 18:40
@jozum: gelijk na de ingang even het capje overbruggen. Dat capje knijpt het signaal erg af, was bedoeld om de speaker te sparen (men ging er van uit dat je er een basgitaar in zou prikken). Krijg je nog lekkerdere crunch mee. Beetje goeie (Weber alnico?) 12" speaker erin en knetteren maar! Leuk ampie!

AutoStatic
26 april 2005, 19:10
@jozum, die hebben ze al maanden staan, waarschijnlijk omdat men ze te duur vindt en ze laat staan.
Heb zelf vorige week een Teisco 20W bakkie opgehaald. Schitterend jaren '60 bakkie met ook een alnico speakertje erin. Klinkt erg ok.

heavy-metal-thunder
15 mei 2005, 00:57
maar dan heb je nog een silverface ook waar je je scheel voor betaalt...

ik kan me peevees verhaal goed voorstellen, op zich is er niks mis met het schema of het idee, maar zon mini trafo en 8" speaker, daar schiet je natuurlijk nauwelijks iets mee op.

Als ze goedkoepr zouden zijn, zouden het mooie knutselprojectjes zijn :)

Het is gewoon het speakertje!!!

Hebben onlangs een V champ aan een Marshall 1936 (2x12) kast gehangen. SUPER!!!! En hard dat dit gaat!!!