PDA

View Full Version : Demo VOID



marc_o
18 april 2005, 12:07
http://www.void-band.net/Demo.htm

Nou, nooit gedacht dat ik iets in Sounds zou posten, maar voila.
Graag uw gezouten of ongezouten mening.

De nummers worden wel nog eens gemixt en gemasterd en zullen later dit jaar met nog een nummer of 7 of 8 op een full-length CD verschijnen.

enjoy,

Marc

Gert-Jan
18 april 2005, 12:51
Klinkt goed. Ik vind de zang erg sterk!

Ik ben niet zo kapot van de gitaarsounds, maar das persoonlijk.

De composities zijn niet helemaal mijn smaak, maar ook dat even vergetende, is dit toch wel een serieuze poging om professioneel werk neer te zetten. 8-)

Gave site ook!

Stratman70
18 april 2005, 13:46
Ik vind het best goed klinken, alleen "Control" is wel een enorme regelrechte ripp-off van Blof's "Twee Koude Handen". Ik zou daar niet in Zeeland mee durven optreden, met dat nummer. :D

Veel succes in ieder geval, het belooft wel iets goeds te worden.

Negative K3 fan
18 april 2005, 13:49
wat ontzettend jammer dat de kwaliteit zo laag is van de mp3 (32/22 en 64/22), kan ik eigenlijk niet naar luisteren.

maar het klinkt voor zover heel goed, netjes en ik vind de gitaartoon juist helemaal geweldig!! lang geleden dat ik zon gitaartoon op gitaarforum heb gehoord.

marc_o
18 april 2005, 22:11
bedankt tot zover:
@stratman70: een beetje lef moet je wel hebben natuurlijk, wij zeeuwen zijn niet zo bangig, haha! (Paskal vond het zelf wel een goed nummer trouwens) :D

@NegK3fan: Tof dat je de sound goed vindt, het is puur de Rivera Fandango zonder effecten en m'n Zwier tele met de SD P-90's. De basis van alle nummers is een Koch pedaltone direct in de tafel (klinkt te gek) en die is er in sommige stukken bijgemixt. Jammer alleen dat ik een laptop heb met kleine rotspeakertjes en heb de MP3's nog niet gehoord met normale boxjes...de CD klinkt best goed, maar wordt nog gemasterd en beter gemixt door iemand met verstand van zaken.

@Gert-Jan: ik ben ook erg blij met de zanger inderdaad.

Negative K3 fan
18 april 2005, 22:23
kun je misschien alsjeblieft nog zorgen voor samples van serieuse kwaliteit, 128/44 ofzo?

marc_o
18 april 2005, 22:38
Het is ook maar voor een impressie natuurlijk en eind dit jaar komt er een CD uit met deze en meer nummers, dus die kun je dan kopen, wat jij uiteraard direct gaat doen, hehehe!
:)

Negative K3 fan
19 april 2005, 14:26
tsss

zo goed isa het nou ook weer niet :)

duckman
19 april 2005, 16:02
Klinkt goed.

Goeie zanger inderdaad. Wat volgens mij wel leuk bij jullie klinkt is wat meer instrumenten zolas de counting crows ook doen ( hammand, acoustic enzo).Zodat het meer dimensie krijgt.
Snappie?

Leuke site ook overigens.

mazzel,
Arjan

marc_o
19 april 2005, 16:17
@NegK3: je koopt 'm, en daarmee uit! hehe

@ Duckman:

We zoeken inderdaad een toetsenist, alleen, die gasten hebben altijd duizend knoppen en misselijk makende "laagjes-geluiden"gatver, spelen ze piano en dan zitten er strings en dergelijke achter....om te kotsen.
Ik wil gewoon een gast die de volgende dingen speelt:
Piano
Rhodes
Hammond
Wellicht wat Moog spul.

verder moet ie geen teer zieltje hebben.......

tot die tijd spelen we met z'n vieren, waarbij de zanger binnenkort ook wat gitaar gaat doen, acoustisch.

FNaRK
20 april 2005, 13:10
zeker niet slecht, alleen jammer dat de song-structuur wat voorspelbaar (hetzelfde) is .....

Nu nog Zeeland uit met je optredens :D

marc_o
20 april 2005, 13:25
En dat is altijd het moeilijkste gedeelte, weg uit de buurt waar je band vandaan komt. Netwerken en demo's sturen, daar zijn we nu mee bezig in ieder geval. dat de site nu eindelijk on-line is wil ook wel wat helpen.

Bouke
22 april 2005, 11:17
Hey Marc,

Klinkt goed allemaal:

Control: Leuk nummer, beetje Blof/Counting Crows, maar dat zijn goeie bands, niks mis mee. Ik vind de zang daar een beetje onrustig (hard, zacht, niet mooi evenwichtig), de zachte stukjes van de regels missen dynamiek, zijn te voorzichtig. Wel een mooie stem op zich, maar meer aandacht aan de dynamiek geven, vooral 'onderin'. Gitaren zijn beetje 'midderig' maar wel mooie tone (alsof Paskal staat te spelen :D je kunt horen dat je ook wel eens aan zijn geluid sleutelt, ligt hier dicht bij elkaar, ook de licks).

Cross: Lekker liedje, mag wel meer met tweestemmige zang da's mooi, hoewel ik het 'gedubbelde' stukkie zang niet echt mooi vind, wordt zelden echt mooi. Gitaarwerk is lekker. Control vind ik een mooier nummer.

Daydreamer: Meerstemmige zang vind ik hier niet sterk, het haalt het liedje weer een beetje naar beneden. Misschien lekkerder in de mix zetten en stabieler en overtuigender inzingen?

Prisoner: Interessante opening op bass en gitaar, daarna beetje weer dezelfde sfeer als de vorige liedjes, je komt er niet uit. Deze heeft wel veel meer pit en drive.


Over het algemeen vind ik het allemaal nog vrij ruw en droog, als dat je doel is, prima, maar 'poppy' en geproduceerd klint het nog net niet. Van mij mogen er inderdaad meer instrumenten in. De meeste nummers kunnen dat zeer zeker wel hebben, zonder het open karakter van de nummers aan te tasten. Hammond is altijd smullen, (rhodes-)piano zal ook werken. Zeker omdat het gitaargeluid bij elk nummer dezelfde sfeer uitademt. Op zich erg mooi, maar bij elk nummer blijf je helemaal in dezelfde sfeer en moet ik toch steeds ongewild aan Blof denken. Van mij mag er wat meer afwisseling in het geheel, wat verrassende wendingen ofzo, een keer een lekkere brug met een totaal andere sfeer.

Disclaimer: Deze genuanceerd gezouten mening is mijn persoonlijke mening met een oogje op jullie doel, een wat groter publiek neem ik aan, misschien een plaatsje in de vaderlandse popscene. Dat jullie geen prutsbandje zijn, moge duidelijk zijn en daarom is gerichte kritiek, met als doel progressie, bij jullie zeker op z'n plaats.

Go fot it!

Bouke

marc_o
22 april 2005, 12:20
Hey Bouke,

Hartelijk bedankt voor je mening, en de punten die je noemt, daar kan ik zeker wat mee, sterker nog, dat zijn precies de punten waaraan gewerkt wordt.
Zoals eerder in de thread al uitgelegd was, wordt alles binnenkort nog eens overgemixt door Bas Kennis (toetsenist van Blof) die het ook zal gaan masteren. De dynamiek zal hier een stuk beter door worden. Verder hebben we in principe 24/7 toegang tot de studio (gratis ook nog), heb de sleutel in m'n zak, hehe.
De nummers die nu op de site staan zijn puur een impressie. Wellicht dat we ze helemaal opnieuw opnemen.
Als je achteraf naar je muziek luistert, kom je altijd zaken tegen die je anders zou doen, en bij ons is dat niet anders.

Het resultaat zal ik uiteindelijk weer posten.


groet,

Marc

Negative K3 fan
22 april 2005, 12:39
dat jullie nog zoveel kunnen zeggen over mp3s met zulke slechte kwaliteit? Ik kan er echt weinig van maken om eerlijk te zijn...

marc_o
22 april 2005, 13:28
Valt toch wel mee? Dit is namelijk al je 4e reply... :)

Negative K3 fan
22 april 2005, 22:03
damn, wat ben je scherp gvd!

marc_o
7 juni 2005, 15:14
maar soms wat langzaam.....