PDA

View Full Version : Mijn rack eindelijk klaar



vester86
18 april 2005, 11:57
hehe, eindelijk

BramVersteeg
18 april 2005, 11:57
hehe, kom maar op met die pics! :razz:

vester86
18 april 2005, 12:03
Zo, afgelopen zaterdag dus even naar Vorden, ik moest toch in de buurt zijn, en in vorden Martijn Emsbroek ontmoet die me zijn oude 5HE rack heeft overhandigd, in ruil voor wat papier van zo'n 5 bij 10 cm.

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,375/DSCN5971.JPG

VAn boven naar onder:
MEsa Boogie V-twin Rackmount
Yamaha EMP-700
Lege plek (voor blindplate oid) waar nu een korg "racktuner" op zit. (goed genoeg voor het moment)
Skytec PA2100

de achterkant..
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,376/DSCN5979.JPG
alle vaste kabels zitten vast met tie-wraps, de 4 draden die er uit hangen zijn:
stroom
2 x speaker
footswitchkabel

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,377/DSCN5982%20(Custom).JPG
en als laatste mn zelfgemaakte footswitch, waarmee 4 van de 6 kanalen + de FX loop aan of uit zijn te schakelen. de meest rechtse knop is nog ongebruikt, daar moet ik nog een functie voor gaan verzinnen...


DE fx schakel ik door de FXloop van de mesa boogie aan of uit te zetten. op de Yamaha zitten 4 presets geprogrammeerd (onder de gele knoppen)
delay 320 ms
delay 500 ms (solo)
chorus
delay 330 + chorus

in een nummer heb ik nooit meer dan 1 van deze presets nodig, dus ik kan tijdens de nummers even het knopje van de goeie preset indrukken.
4 kanalen van de mesa boogie dus met de andere knoppen van de footswitch.

Een midi-switcher + floorboard is niks voor mij op dit moment, de kosten wegen niet op tegen de baten, aangezien ik niet meer dan 4 effecten zal gebruiken, en ik op deze manier prima rechtoe rechtaan kan spelen.

En vanavond meteen de grote beproeving:
vanaf 21.00 optreden in de W2 in Den Bosch, toegang gratis ;-)

AART
18 april 2005, 15:24
ziet er goed uit.

heb je nu een stereo setup?

en heeft de marshall nog een functie?

vester86
18 april 2005, 15:45
jups, het is allemaal stereo geschakeld.

En de marshall 3202 staat nu op de kast even stof te verzamelen tot een vriend het geld ervoor heeft om die over te kopen...

en anders kan ie altijd nog in de verkoop (mooi back-up ding trouwens,pedaaltje ervoor en klaar)

vinni
19 april 2005, 20:08
Uhm....kritisch als ik altijd ben.....

Waarom gebruik je geen plastic ringetjes om je M6 moeren?
Nu beschadig je je apparatuur!

Ook de channelswitching op je Vtwin.....dat ziet er niet erg betrouwbaar uit. Sterker nog.....da's vragen om problemen. Dat breekt zo af.
Waarom niet gewoon een jackhuisje erom?

Ik hoop dat je dit als positieve opbouwende kritiek leest!
Zo is het bedoeld............

Vinni

vester86
20 april 2005, 00:14
@vinni: plastic hulsjes?? nog nooit van gehoord :razz: t is mn eerste rack, ik zal dr eens naar gaan zoeken

en over die channelswitching had je zeker een vooruitziende blik ;-) t ging tijdens optreden idd fout, clean en Od deden het nog, maar voicing 2 en 3 (marshall en mesa achtige higain) hielden het voor gezien...
had gelukkig nog het originele footswitchpedaal bij me. maar t is duidelijk waar nog e.e.a. verbererd moet gaan worden. (k denk zelf 5 echte soldeerbare jackplugs (haaks))

ik lees het zeker als opbouwende kritiek :) ben tegenwoordig niet meer zo snel aangebrand :-p

alex1959
20 april 2005, 19:37
Hoi, Joris

Veel succes met je eerste rack ziet er goed uit.

Vinni heeft wel gelijk, zorg ervoor dat je aansluitingen goed zijn anders krijg je alleen maar problemen.

De kunstof ringen kun je bij elke muziek zaak kopen die in PA en studio apparatuur doen, dan blijft je materiaal netter.

Je kan ook denken aan Humfrees, deze kunstof dingen zorgen ervoor dat je geen kontakt maakt met je rack ivm brom( bijvoorbeeld een aardlus )
zie een andere Topic in rack gear.

Alex

Petori
1 mei 2005, 19:36
Heb sinds kort ook een 19" v-twin maar heb er geen footswitch bij. Heb je iets van een ontwerp/schema ofzo van je zelfgebouwde footswitch??

vester86
9 mei 2005, 01:28
per uitgang aan de achterkant (clean 1t/m3 en solo 1t/m3) heb ik 1 plug met 2 draadjes lopen, en die lopen naar een doodnormale aan/uitschakelaar.

De bedrading in de officiele footswitch zit nogal vreemd in elkaar,zal kijken of ik die binnenkort eens open kan schroeven