PDA

View Full Version : Volgorde van 9 effecten?



timroyle86
18 april 2005, 02:18
test

timroyle86
18 april 2005, 02:18
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, en ik ben benieuwd naar jullie suggesties

Ik heb nu:

Boss TU2 > ProCo Rat2 > Tech21 Sansamp GT2 > Ibanez DE7 > Line6 Echopark > Voodoo Labs Tremolo > Hughes& Kettner Replex delay > Digitech Digiverb Reverb > Boss RC20 loop station.

Zoals je kunt zien ben ik gek van delays. Het gaat mij er vooral om waar de Tech21 sansamp GT2 en de Tremolo in de chain moet.

timroyle86
18 april 2005, 02:20
Ik speel niet over een versterker maar alleen over mn pc btw, om op te nemen

scholier
18 april 2005, 07:51
ik zou het niet weten :-D maar misschien kan je tog beter een avondje zelf aankloten, dan leer je er ook weer van(ooh wat een heilige zin) en ik denk dat iedereen ook zijn eigen smaak heeft maarja zie maar gewoon.

jpb
18 april 2005, 07:56
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, [...........]
Om precies te zijn 362.880. Dat redt je niet in een avondje :D

timroyle86
18 april 2005, 14:20
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, [...........]
Om precies te zijn 362.880. Dat redt je niet in een avondje :D

:) ter relativering: met De Boss TU2 aan het begin en de RC20 Loop station aan het eind valt niet zoveel te veranderen, maar dan blijven er nog 7 over: 5040.

Maar het gaat me dus vooral om de tremolo en de sansamp, met het opnemen met mn pc.

timroyle86
18 april 2005, 14:21
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, [...........]
Om precies te zijn 362.880. Dat redt je niet in een avondje :D

:) ter relativering: met De Boss TU2 aan het begin en de RC20 Loop station aan het eind valt niet zoveel te veranderen, maar dan blijven er nog 7 over: 5040.

Maar het gaat me dus vooral om de tremolo en de sansamp, met het opnemen met mn pc.

timroyle86
18 april 2005, 14:21
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, [...........]
Om precies te zijn 362.880. Dat redt je niet in een avondje :D

:) ter relativering: met De Boss TU2 aan het begin en de RC20 Loop station aan het eind valt niet zoveel te veranderen, maar dan blijven er nog 7 over: 5040.

Maar het gaat me dus vooral om de tremolo en de sansamp, met het opnemen met mn pc.

timroyle86
18 april 2005, 14:22
Hallo Mensen,

Ik weet dat dit al tig keer is gepost door luie mensen die zelf niet een avondje hun perfecte geluid willen uitzoeken, sorry, maar met 9 effecten zijn er zoveel mogelijkheden, [...........]
Om precies te zijn 362.880. Dat redt je niet in een avondje :D

:) ter relativering: met De Boss TU2 aan het begin en de RC20 Loop station aan het eind valt niet zoveel te veranderen, maar dan blijven er nog 7 over: 5040.

Maar het gaat me dus vooral om de tremolo en de sansamp, met het opnemen met mn pc.

Nicci
18 april 2005, 15:07
Ik speel niet over een versterker maar alleen over mn pc btw, om op te nemen

dan zou ik software effecten gebruiken. dat klinkt al snel beter.

Butcher
20 april 2005, 00:02
OK, de vuistregel is: Eerst de overdrives en distortions, dan de delays, phasers and chorussus etc.

Het maakt niet uit waar een tuner in een signaal zit, maar als je toevallig een tuner-pedaaltje hebt, doe 'm dan helemaal op het einde van je signaal. Op die manier kun je je pedalboard volledig "uit" zetten. Dat is als je geen Direct -In pre-amp hebt, zoals een Tech21 Samsamp. Sansamp betekend letterlijk "zonder versterker" en zijn ontworpen om je gitaarsignaal direct naar de P.A. te sturen, en je hoort jezelf dan door de monitoren. Een Sansamp is geen disortion/overdrive pedaal. Dit pedaal hoort per defenitie aan het einde van het signaal.

Ik heb mijn tremelo voor m'n delay zitten. Op deze manier hoor ik m'n tremelo effect twee keer.

Ter vergelijking, dit is mijn signaal chain:

Robert Keeley compressor > Ibanez Tubescreamer > Z-VEX Super Duper HardOn Cleanboost > Ibanez Tubescreamer > AnalogMan OD-1 Freddy Fuzz > Boss OC-3 Octave Pedal > Ernie Ball Volume > Arion SCH-1 Chorus > Voodoo Labs Tremelo > Boss DD6 Digital Delay > Peterson Strobostomp tuner > Morley A/B Box*

*Output A gaat naar m'n versterker, output B gaat naar een Tech21 Sansamp.

De compressor spreekt voor zich. De Z-VEX cleanboost gebruik ik om a) het volume verschil tussen m'n gitaren op te lossen, en b) om een solo met m'n clean signaal te spelen. Eén Tubescreamer gebruik ik voor m'n bridge en middle pick/ups, de andere voor m'n neck pick/up, maar ze zijn afgesteld als een tone-booster, niet als overdrives, waar ik m'n Freddy Fuzz voor gebruik. En de rest spreekt ook weer voor zichzelf.

Succes