PDA

View Full Version : Nieuw.........



toetsenistje
18 april 2005, 00:52
Ben nieuw hier, van oorsprong en ook nu nog vnl. toetsenmens, maar zeer geďnteresserd in gitaar, bezit zelf een Fender American strat (40th ann.) en een Squier Strat Korean uit ca. 1990.
Direct maar even een vraagje posten over deze squier: hij heeft serienummer S1001810, made in Korea, hoe kan ik aan de exacte gegevens (bouwjaar / samenstelling) van dit instrument komen?

bobby
18 april 2005, 16:26
Welkom!

Heb helaas geen verstand van Fenders, maar daar kunnen andere je zeker wel mee helpen...

Anders Destium
18 april 2005, 17:30
Welkom op gitaarnet :)

Je moet er helaas aan wennen dat het forum nogal wat kuren vertoont, er wordt aan gewend (al 1,5 jaar :lol: ).

Er zijn wel een paar mensen met verstand van Fender/Squier, die kunnen je vast helpen. Maar heel veel verder dan bijv. een 91er uit Korea zul je waarschijnlijk niet komen, als de gitaar maar bevalt :wink:

Bluesbreaker
18 april 2005, 17:51
Tegenwoordig kun je op de officiele fender site info over de serial numbers vinden.

iam
18 april 2005, 19:48
aha nog een toetsenist :)

ff offtopic, welke keys heb je?

toetsenistje
18 april 2005, 22:28
reactie offtopic: Korg Triton, Kurzweil PC2r, Kurzweil SP76, Yamaha DX7 en Roland Juno1 (de laatste 2 zijn oudjes, gebruik ik live niet meer).

ontopic: ik heb ff op de fender site gecheckt maar kom daar geen Squiers tegen die met een serienummer S beginnen, misschien iemand nog ideëen?

up-guitarman
18 april 2005, 22:28
Aha, nog een piano man. Welkom welkom !!!
Nice, bij mij is het omgedraaid, ik ben begonnen met gitaar en ben me nu op piano aan het storten.

Bepotel je een gewone akoestische piano of meer bezig met synths ed. ???

Voor die serienrs. even googlen denk ik, er bestaan wel wat sites waar je dat kan opzoeken...

Greetz,
eRiK

toetsenistje
18 april 2005, 22:31
offtopic agan: speel ook acoustisch (nog steeds pianoles zelfs), blijft ook een mooi instrument.

toetsenistje
18 april 2005, 22:32
offtopic agan: speel ook acoustisch (nog steeds pianoles zelfs), blijft ook een mooi instrument.

toetsenistje
18 april 2005, 22:35
offtopic agan: speel ook acoustisch (nog steeds pianoles zelfs), blijft ook een mooi instrument.

Ritch
18 april 2005, 22:46
Welkom! Hoe lang speel je al gitaar? Uit je eerste bericht blijkt dat je je nog maar net op de gitaar aan het storten. (Zeer geďntereseert in de gitaar :???: ) Groetjes, SL

up-guitarman
18 april 2005, 22:48
offtopic agan: speel ook acoustisch (nog steeds pianoles zelfs), blijft ook een mooi instrument.

Blijft idd mooi instrument. Momenteel speel ik ook enkel akoestisch... Wil wel met de tijd een Rodhes of zo aanschaffen, heerlijke sound geeft zo'n ding vind ik !!! (Iemand trouwens een idee wat je er voor betaald en waar je da kan vinde ???)

harrie-beton
18 april 2005, 22:52
die squier is voor het eerst gemaakt in 1980. De serienummers zijn niet goed bijgehouden, de gitaren waren low-budget dingen van multiplex hout en er zit geen logica in de serienummers.

Alleen bij de kwaliteit lijn van de Fender zijn deze serienummers van betekenis.

Tussen kunst en kitsch: niet veel bijzonders

iam
19 april 2005, 00:31
offtopic agan: speel ook acoustisch (nog steeds pianoles zelfs), blijft ook een mooi instrument.

Blijft idd mooi instrument. Momenteel speel ik ook enkel akoestisch... Wil wel met de tijd een Rodhes of zo aanschaffen, heerlijke sound geeft zo'n ding vind ik !!! (Iemand trouwens een idee wat je er voor betaald en waar je da kan vinde ???)

we gaan wel zéér offtopic ;)
een rhodes in zeer goede staat kost algauw rond de 1500€ tegenwoordig, ik heb er ooit 1 gekocht voor 1000€, was zelfs van de eerste eigenaar...
je kunt ze vinden op ebay.de voor minder (rond de 600€-800€, maar dan zijn ze wel meestal in mindere staat)
ik heb de mijne weer verkocht wegens te onhandelbaar qua gewicht, je moet dan ook nog eens een goede amp gaan zoeken (bij voorkeur een twin, en dat kost ook weer eens geld)

ik heb de (min of meer) perfecte oplossing gevonden: de GEM promega 2 (of 3) geweldige rhodes, wurlys, hybrids etc. (ook zéér goede pianoklanken)
nuja toetsenistje zal hem wss wel kennen :)
maar er bestaan nu eenmaal persoonlijke voorkeuren, ook bij toetsenisten, daarom dat hij de kurzweil gekozen heeft wss :)
jammere van de GEM is, dat hij nog behoorlijk weegt: 25kg (maar is al een groot verschil tov de 65kg van de rhodes)

heb hem wel nog niet live gebruikt, enkel thuis over mijn (kleine) kc 60 roland versterker, en das ietwat te min voor dit masjien, hij smeekt om over een grote PA gezonden te worden :)

voor zover dit even offtopic gaande :)

frekie
19 april 2005, 11:52
We blijven off topic :-D Aan de ene kant hebben jullie toetsenisten het makkelijk, jullie instrument was het eerst aangesloten op MIDI en die voorsprong hebben jullie altijd gehouden. Samplers, synthesizers, HD recording, computer programma's etc. Aan de andere kant, als jullie de echte oude sounds willen komen jullie in de problemen. Het echte toonwiel Hammondorgel wordt al lang niet meer gemaakt, net als de Fender Rhodes en Wurlitzer piano's. En wat te denken van de echte analoge synths zoals de Moog. Complexe mechanisch/electronische apparaten die veel onderhoud vergen en vaak niet meer betrouwbaar zijn. Natuurlijk kan je alles samplen en emuleren maar het blijft namaak.
Nee dan wij gitaristen 8-) Wij kunnen te kust en te keur uit echte ouwe troep kiezen, of wat daarvoor door moet gaan :-D Of vintage reissues, gitaren, amps, effecten, alles is of wordt weer gemaakt meestal door de originele firma's zoals Fender, Gibson, Marshall.

toetsenistje
19 april 2005, 21:22
idd leuk die verschillen, bij ons toetsenisten zijn idd de Wurlitzer en de B3 wel het dieptepunt qua verkrijgbaarheid en handigheid vwb verplaatsen, De GEM Promega is idd de beste oplossing, ikzelf 'misbruik' de Kurzweils hiervoor, geluid kan er (zeker live) ook mee door.

toetsenistje
20 april 2005, 01:26
leuk die 'Vintage' discussies, idd lijkt het me met gitaar makkelijker om gear bij elkaar te krijgen als bij toetsen (Mn Wurlitzers en B3's zijn lastig te verkrijgen), de GEM is idd (na mijn mening) de imitatie die het dichts bij de echte instrumenten komen, ook de Nord Elektro wordt het van gezegd (vind ik zelf toch heel wat minder), ik gebruik voor de EP's en de B3 mijn Kurzweil module, goede benadering en live snijdt het geweldig goed door de mix. Qua toetsversterking voor de Vintage-spullen vind ik de Roland JC serie ook goed van toepassing. (De twin zal wat warmer en heftiger klinken maar daar sleep je je een breuk aan en de Chorus in de Roland kan soms wonderen doen)

toetsenistje
20 april 2005, 01:27
leuk die 'Vintage' discussies, idd lijkt het me met gitaar makkelijker om gear bij elkaar te krijgen als bij toetsen (Mn Wurlitzers en B3's zijn lastig te verkrijgen), de GEM is idd (na mijn mening) de imitatie die het dichts bij de echte instrumenten komen, ook de Nord Elektro wordt het van gezegd (vind ik zelf toch heel wat minder), ik gebruik voor de EP's en de B3 mijn Kurzweil module, goede benadering en live snijdt het geweldig goed door de mix. Qua toetsversterking voor de Vintage-spullen vind ik de Roland JC serie ook goed van toepassing. (De twin zal wat warmer en heftiger klinken maar daar sleep je je een breuk aan en de Chorus in de Roland kan soms wonderen doen)

toetsenistje
20 april 2005, 01:28
Ik merk dat het plaatsen van berichten wel eens niet lukt en zie ze dan na enige tijd ineens dubbel verschijnen, bekend probleempje?

iam
20 april 2005, 11:14
ja dat van die berichten is compleet normaal :)

voor toetsenversterking gebruik ik dus nu een keyboard ampje, is niet slecht, maar soms stoor ik er me toch aan...

Kan amper wachten om de promega live te gaan gebruiken (of op repetitie vliegt hij ook over de zanginstallatie)

Ic3gl0vE
20 april 2005, 17:36
Zeg toetsenistje, zit jij ook op het synthforum?


Ic3gl0vE groet u :)

toetsenistje
21 april 2005, 08:40
idd ook op Synthforum.nl met dezelfde Nickname, jij ook?

Ic3gl0vE
22 april 2005, 19:34
Jazeker :)