PDA

View Full Version : Help! mijn gitaar blijft ontstemmen



Theije
6 augustus 2002, 00:44
Mijn gitaar ontstemt vreselijk (zelfs met top-lock dicht) dit is wat er gebeurt, ik stem mijn gitaar (gewoon E) draai top-lock dicht, check nog een keer, niks aan de hand, vijf minuten later check nog een keer, volledig ontstemt! (zeker een halve tot hele draai aan de stemschroef) ik heb mijn kamer al doorzocht maar volgens mij heb ik geen kabouters, dus het moet iets anders zijn :wink: de top-lock is nieuw dus dat kan het volgens mij niet zijn, snaren zijn ook nieuw maar niet zo nieuw dat het daar aan kan liggen.

nozem
6 augustus 2002, 01:49
Wat voor gitaar heb je?

Theije
6 augustus 2002, 02:11
Zie info :smile:

Bluppie
6 augustus 2002, 21:15
snare oprekken?

Sjaak
6 augustus 2002, 22:17
Stomme vraag misschien. Wat is een toplock?? Komt die op de topkam om de snaren te fretten of zo of hoe moet ik dat zien??
Anders kunnen het de mechanieken natuurlijk ook zijn.

Theije
7 augustus 2002, 00:15
Een top-lock is gewoon een topkam, maar dan eentje die je dicht kan draaien met inbus boutjes, op slot zetten zeg maar zodat de snaren niet ontstemmen, tenminste dat is de bedoeling :smile:

John P
7 augustus 2002, 17:22
Mail eens naar Ellio Martina; ik krijg ook altijd bericht van hem als er een probleem is.www.elliomartina.com. Hij weet er vast wel raad op.

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 11:19
ik had dit laatst ook met mijn gitaar, snaar eruit gehaald en er weer ingestopt, nog een paar keer gestemd en toen was het over
ik denk de winding van de snaar niet helemaal goed zat in de brug (ik heb ook een floyd)

IJzerbroot
2 september 2002, 22:33
Topkammetje ingevijld? Andere dikte snaren?

Anders Destium
3 september 2002, 11:19
Nee, je floyd is dan niet stabiel denk ik, dit kan erg vervelend zijn, heb ik ook gehad...
Ik heb toen aan de achterkant gekloot met de veren, bij mij zaten er drie in, ik heb er toen een uitgehaald en de andere twee schuin opgespannen, hierna die andere er weer bij dat scheelde wel een hoop...
Maar als het echt een probleem is kan je de brug een tijdje vast zetten (heb je een tijdje geen tremolo, maar geen stemproblemen meer)